XC 70 D5 Polar+ GT gekocht

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pbor
2nd Gear member
Berichten: 228
Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13

Was mij wel duidelijk natuurlijk, en voor een zware, vierwielaangedreven, hoog op zijn poten staande automaat is dat zeker aanvaardbaar.
Neemt niet weg dat ik met mijn ca. 45k km per jaar mij gelukkig prijs met mijn dieseltje. Waarschuwingslampje “laag brandstofniveau” ging bij mij zojuist branden na 1345 km afgelegd te hebben.
V70 D5 6at 2013 - 209k km
V70 2.4d 6mt 2006 418k km
M900 ‘93
900 SL ‘94
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1894
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Dat zijn afstanden waar ik slechts van kan dromen op 1 tank, ha ha.
Hier ook zo rond de 13 a 14 km per liter, met sporadisch een uitschieter omhoog of omlaag. Ietsje zuiniger rijden kan wel, alleen houd ik het niet echt langere tijd vol, dan is de lol er voor mij een beetje van af, of er hangt een kar achter, die het gemiddelde flink omlaag trekt.
De vorige XC met FWD 2.4D , deed het gemiddeld ca 0.5 - 1.0 km per liter beter, dat is de prijs voor AWD, en ik kom vanuit de 2.0D V50 en daarvoor een Franse HDI, waarbij 17 tot 20 km per liter gangbaar waren, maar goed, dat mag en kun je niet vergelijken.
Ik vind het acceptabel, en het was bij aanschaf bekend.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Rene64
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 26.12.2018 - 15:29

Ik heb bijna 4 jaar geleden nog getwijfeld aan een XC , maar ben toch blij de V70 D3 te hebben gekozen.
Ondanks de 5 cylinder en automaat "doe" ik gemiddeld 16 km per liter.
Zit best veel stadswerk bij en ik rijd ook best wel door als is het absoluut geen tesla , ook wel bekend als accu-stofzuiger, gedrag ;-)
Met een langere rit, keurig 80 cq 100, en fluwelen voet dan tik ik de 1:20 zelfs aan, maar die heerlijke roffel is te mooi om te horen, dus dat is zeldzaam 8)
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Nou, lang gepraat als Brugman, maar geen enkele Volvo met de juiste stoelen gaat passen in het leasebudget. Alleen volelectrisch is er wat ruime in het budget te creëren.

Dan toch de twijfel, dan toch maar doorrijden, of voor bijvoorbeeld een Skoda Enyak gaan oid...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4278
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Mits leuke uitvoering is de Skoda geen verkeerde auto lijkt me. Als de stoelen ook goed zitten waarom niet zeker als je tot op heden weinig kosten aan de xc hebt gehad

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

sbv schreef: 14.07.2022 - 21:31 Mits leuke uitvoering is de Skoda geen verkeerde auto lijkt me. Als de stoelen ook goed zitten waarom niet zeker als je tot op heden weinig kosten aan de xc hebt gehad
Tsja die stoelen hè, dat blijft een ding, de sportstoelen zijn ruim genoeg aan de rug (ITT die van de Kia Ioniq), maar nu zit er weer aan de zijkant van de zitten een randje irritant te doen... En ook de audio (high performance nu) heeft me wel verpest. Het is ook gewoon op alle vlakken een stap terug, geen standkachel als je niet aan de lader staat, handmatige stoelen enz. Enz.
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Hmm, vandaag in een Audi e-tron 50 quattro gezeten. Die stoelen zijn goed in te stellen en de auto is behoorlijk ruim. Okay, het is een Audi, maar omdat ie uit 2019 is, is het goedkoper te doen qua bijtelling dan een nieuwe Enyak
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4278
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Stoelen is een persoonlijk ding. Ik vindt de stoelen in een XC70 niet lekker zitten(te vlak) maar die van xc60 bijv wel erg goed. Bij Audi/BMW/Opel bijv zijn de sportstoelen voor mij wel erg lekker. Het verlengde zitvlak is voor mij zelf erg prettig.
Audi E-Tron is echt geen verkeerde auto alleen ziet het eruit als een erg groot ding en 4% bijtelling waarschijnlijk? Kon je wel met een gebruikte auto dan of is deze "over" op het werk

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Het is een occasion lease met 47.000 km op de teller. Of dat een probleem is, dat gaan we van HR horen. Normaal gesproken zou dat geen probleem moeten zijn, hooguit de kortere looptijd.

Als HR akkoord kan geven op de offerte dan kan ik er nog een proefrit mee maken.


I
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Ander voordeel, als ik nu een leastermijn van 2,5 jaar kan afspreken, dan kan de opvolger gewoon een volelectrische (broer van) XC60 kan zijn
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13788
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

pbor schreef: 29.06.2022 - 20:14 Van een berekend verbruik van 13.8 ltr/km zou ik, het type band daargelaten, heel veel buikpijn krijgen. 13.8 km/ltr vind ik zelfs al vrij stevig, maar de mijne heeft dan ook geen 4wd en automaat.
heb ik ook buikpijn van maar is niet anders...door elkaar zit ik nu op 1"13 met 4500km sinds 12 juni. Op de lange baan is die stukken goedkoper..
Goh misschien ga je een beetje verdrietig worden van een andere auto...ik heb twee keer geprobeerd sinds 1994 om ander merk te rijden maar binnen een jaar weer een volvo terug.
Maar ik snap dat de huishoud portemonnee ook moet kloppen....Mijn huidig XC is eigenlijk ook geen bergauto maar ja je zit wel zeer veilig en heeft me ooit in 1995 uit de IC gehouden :) en dan wordt het volvo for life ook al is het feitelijk een iets te "dure" voiture
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Nou, een kleine update, en met veel pijn in het hart, beide Volvo's gaan er uit. In de plaats komen een Tesla model Y Long Range, en een V40CC T3 uit 2019.

Ik ga deze auto echt missen, slaat helemaal nergens op wat er qua emotie gebeurd, het is immers maar een ding... En toch, het gemak bij de drempels, de onverzettelijkheid en het gevoel dat je alles aan kunt... En dan ook nog zo' knappe verschijning zijn... De afschrijving doet pijn (€12k over 40 maanden en 110k km) en toch denk ik dat het zo beter is. Staat voor mij wel vast dat zodra de leaseauto er uit gaat, er gewoon weer een Volvo komt. En troost voor degene die alle issues lezen over de XC60 recharge, zoek eens op een Tesla, ben nu al blij dat het een leaseauto is...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13788
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

jeetje dat is een aanpassing....maar je houdt nog een V40 erbij. Tesla geen idee maar omstandigheden veranderen en bijbehorende keuzes...Succes ermee
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27449
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Voornamelijk de afhandeling van de problemen van Tesla is nogal een dingetje...
Benieuwd naar je ervaringen! En uiteraard af en toe nog eens terug denken aan de XC70.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Tja, dit is toch wel een gevalletje van jammer. Maar goed, dat schrijf je zelf al. De afschrijving valt mij eerlijk gezegd reuze mee, 11 cent per kilometer of 300 euro per maand. En dat voor een zware, grote diesel. Dat is echt niet veel geld, vroeger lag de afschrijving beduidend hoger.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27449
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Dat is dan weer het voordeel van de huidige markt.
Zat van de week zelf nog te kijken naar wat mijn auto nu zou kosten maar dat verschil is best fors tegenwoordig. Ding is een paar duizend extra waard geworden in de markt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

DB200 schreef: 29.09.2022 - 20:52 Tja, dit is toch wel een gevalletje van jammer. Maar goed, dat schrijf je zelf al. De afschrijving valt mij eerlijk gezegd reuze mee, 11 cent per kilometer of 300 euro per maand. En dat voor een zware, grote diesel. Dat is echt niet veel geld, vroeger lag de afschrijving beduidend hoger.
Ach ja, en dat verschil leggen we nu ook toe op onze tweedehands V40...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”