Pagina 1 van 1

TuneIn app niet meer te gebruiken.

Geplaatst: 11.06.2019 - 16:09
door V60Driver
Beste forumleden,

Recentelijk hebben verschillende zenders (538 en Radio 10 bijv.) hun communicatieprotocol verandert voor de TuneIn app. Voorheen werden de uitzendingen via HTTP verstuurd en recentelijk in HTTPS. Vraag me niet de verschillen want ik ben geen kenner.
Al deze zaken zijn door andere forumleden al uitgezocht. Echter ons huidig Senus systeem kan niet overweg met het https-protocol.
Vandaar dat o.a. deze zenders niet meer te beluisteren zijn via de TuneIn app.
Er komt een update voor de huidige in productie zijnde modellen. Of daar de V60 classic (zoals die laatst werd aangeduid) bij zit is maar de vraag.
Als er veel wordt geklaagd bij Volvo Nederland dan zal er misschien wel een update komen. In de huidige situatie zal het snel over zijn met de TuneIn app via het Volvo Sensus systeem.

M.a.w. veel klagen bij Volvo Nederland om zeker te zijn dat ze de V60 van MY2013/2018 ook meenemen in de update van het Sensus Systeem.

Re: TuneIn app niet meer te gebruiken.

Geplaatst: 11.06.2019 - 18:08
door Rippie V70
Misschien een rare vraag, maar waarom luister je dan via een app en niet via fm?

Re: TuneIn app niet meer te gebruiken.

Geplaatst: 11.06.2019 - 18:20
door V60Driver
Via de app heb je betere kwaliteit.
Zeg maar DAB+ kwaliteit zonder de installatie kosten van €1000,-
Ik heb geen bekabeling liggen in de auto vanaf de fabriek, dus dat zijn dan de kosten.

Re: TuneIn app niet meer te gebruiken.

Geplaatst: 11.06.2019 - 18:36
door BlackcurrantV70
Je kan ook gewoon je mobiel gebruiken om Tune-in te spelen en dan streamen via bluetooth of USB.

Re: TuneIn app niet meer te gebruiken.

Geplaatst: 11.06.2019 - 19:31
door Jelmer de Jong
Rippie V70 schreef: Misschien een rare vraag, maar waarom luister je dan via een app en niet via fm?
De keuze is nogal beperkt.

Re: TuneIn app niet meer te gebruiken.

Geplaatst: 12.06.2019 - 19:33
door -KJ-
Het gaat er niet om of er alternatieven zijn, zaak is dat Sensus Connect nauwelijks nog de naam Connect mag hebben. Het aantal bruikbare apps is bedroevend laag Jammer dat Volvo dit niet oppakt.Overigens is het bijzonder dat ik de ene dag wel Radio 10 kan beluisteren, inclusief alle andere "10"-stations (disco classics, guilty pleasures) en dat na een korte parkeerpauze deze zenders aangeven dat er een probleem met de zender is. Het lijkt erop dat het er vanaf hangt via welke Volvo-server je Tune-in benadert.

Re: TuneIn app niet meer te gebruiken.

Geplaatst: 21.08.2019 - 20:23
door Athome
BlackcurrantV70 schreef: Je kan ook gewoon je mobiel gebruiken om Tune-in te spelen en dan streamen via bluetooth of USB.
Te veel werk.
Eerst de telefoon verbinden met de auto dan de app starten en dan ook nog weer aan de lader leggen.
De app zit niet voor niets in de auto. Het starten van de App in de Sensus kan tijdens het rijden. Tune-In via de smartphone starten is niet aan te raden tijdens het rijden. Te omslachtig

Een andere reden om Tune-in te gebruiken is het bereik van diverse FM zenders. Deze lang niet altijd kraakvrij te ontvangen. Ik luister zelf Radio538. In het oosten zijn er genoeg plaatsen waarbij de ontvangst gewoon belabberd is

Re: TuneIn app niet meer te gebruiken.

Geplaatst: 21.08.2019 - 20:51
door vankol
Wat mij betreft, gezien dat veel mensen de app gebruiken, vind ik dat Volvo aan zijn stand verplicht is om een update uit te brengen.

Re: TuneIn app niet meer te gebruiken.

Geplaatst: 22.08.2019 - 08:26
door Gilbert 20
vankol schreef: Wat mij betreft, gezien dat veel mensen de app gebruiken, vind ik dat Volvo aan zijn stand verplicht is om een update uit te brengen.
Volledig mee eens , dit kan gewoon niet. Als je op die manier moet werken is er trouwens een veel betere app ,MYTuner ik dacht 50000 zenders en 10 gold , 538 en Veronica werken wel met deze app.
Ik heb trouwens de Pro versie gekocht voor amper 4 euro. En werkt draadloos.

Re: TuneIn app niet meer te gebruiken.

Geplaatst: 28.08.2019 - 07:21
door Gilbert 20
Deze nacht een update van de Tunein App op de iPhone ontvangen. Alles werkt terug normaal hier , ook 10 Gold.

TuneIn app niet meer te gebruiken.

Geplaatst: 09.11.2019 - 12:50
door freelermarc
maar voor de oudere sensus connect systemen is er nog niets geregeld, terwijl dat ook nog in nieuw uitgeleverde Volvo's zit (V40)