Pagina 1 van 1
Nieuw bij de club! Aanschaf V50
Geplaatst: 05.07.2019 - 10:16
door DeBrouwer
Van een Saab 900 classic turbo naar een V50...
Een flinke overstap.
Gezien mijn wensen om mijn drumkit te vervoeren en een occasional aanhanger achter de auto, dacht ik aan een 2.0 of een 2.4 benzine.
Maar....
Waar zitten bij deze auto's de zwakke plekken?
Waar moet ik op letten bij aanschaf?
Welk type is technisch beter?
BTW: Ik ga morgen kijken naar een 2.4, in Dieren. Tikkie veel km's, maar mooi houten dashboard.
Reacties?

Mijn dank grenst aan hondsdolheid!
Re: Nieuw bij de club! Aanschaf V50
Geplaatst: 05.07.2019 - 12:00
door hsv70
Heb je een linkje, kunnen we even meekijken?
Deze bijvoorbeeld?
Volvo V50 2.4 Momentum / Dealer Onderhouden/ Airco/ Cruise!
€ 4.450,00
http://link.marktplaats.nl/m1426057422? ... ialbuttons
236 k is voor een 2.4 is niet veel.
Re: Nieuw bij de club! Aanschaf V50
Geplaatst: 06.07.2019 - 00:01
door DeBrouwer
Dit is m idd.

Had nog liever het multiplex-houten dash gehad, maar deze is ook tof!
Maar waar moet je op letten bij dit type?
Zwakheden in bak, koppeling, koeling, olie, etc.?
Re: Nieuw bij de club! Aanschaf V50
Geplaatst: 06.07.2019 - 11:12
door hsv70
Bij een kilometerstand van 236k zullen er zeker zaken zijn die eraan komen. Motorisch misschien een electronisch gasklephuis.
Ik heb mijn V70 destijds gekocht met 327k, en uit de rekeningen die erbij zaten die gemaakt zijn tussen 250 en 300k, zaten best pittige. Draagarmen, rubbers, motorsteunen, div. sensoren, slangen etc. Allemaal slijtagezaken die gewoon een keer vervangen moeten worden, niks specifiek voor een Volvo.
Houdt daar een 1500 euro voor achter de hand.
Verder is een aankoopkeuring aan te raden.
Re: Nieuw bij de club! Aanschaf V50
Geplaatst: 06.07.2019 - 12:27
door DeBrouwer
hsv70 schreef:
Bij een kilometerstand van 236k zullen er zeker zaken zijn die eraan komen. Motorisch misschien een electronisch gasklephuis.
Ik heb mijn V70 destijds gekocht met 327k, en uit de rekeningen die erbij zaten die gemaakt zijn tussen 250 en 300k, zaten best pittige. Draagarmen, rubbers, motorsteunen, div. sensoren, slangen etc. Allemaal slijtagezaken die gewoon een keer vervangen moeten worden, niks specifiek voor een Volvo.
Houdt daar een 1500 euro voor achter de hand.
Verder is een aankoopkeuring aan te raden.
Thanks voor de tip. Heb net een monteur van Harrie Arendsen gesproken: Gaf aan dat de kale 2.4 onverwoestbaar is. Qua koets en auto zelf: Draagarmrubbers noemde hij idd en de remslangen achter (zitten in en rubber hoes waar water in gaat zitten.) slangen gaan roesten.
Is allemaal niet zo spannend en hoort bij slijtage onderhoud. Tot zover lijkt de v50 mij een super degelijke auto.
Re: Nieuw bij de club! Aanschaf V50
Geplaatst: 06.07.2019 - 12:29
door DeBrouwer
Overigens is deze v50 uit Dieren 'm niet geworden gezien de schade-plekjes aan de buitenkant en het interieur wat naast de bestuurdersstoel ook vlekken heeft op de achterbank.
Re: Nieuw bij de club! Aanschaf V50
Geplaatst: 06.07.2019 - 15:27
door hsv70
Rustig verder zoeken.
Al aan een V70 gedacht, is een stuk ruimer, iets zwaarder, en er zijn er veel meer van gemaakt, dus meer keuze. En veel geleverd met de onverwoestbare 2.4.
Re: Nieuw bij de club! Aanschaf V50
Geplaatst: 06.07.2019 - 23:28
door sequence
Welk budget denk je aan? Mijn V50 gaat mogelijk in de verkoop, 2.4i 2007 met 129.000 op de teller.
Re: Nieuw bij de club! Aanschaf V50
Geplaatst: 07.07.2019 - 09:10
door DeBrouwer
hsv70 schreef:
Rustig verder zoeken.
Al aan een V70 gedacht, is een stuk ruimer, iets zwaarder, en er zijn er veel meer van gemaakt, dus meer keuze. En veel geleverd met de onverwoestbare 2.4.
Ik heb er geen gevonden met weinig km's, die voor mij betaalbaar is. Allemaal erg veel gelopen. Een v70 met 300.000km op de teller... Je weet t niet he. Overigens vind ik die v70's rond bouwjaar 2002 tot 2009 écht rachtig om te zien. Maar... het dashboard van de v50 is een stuk moderner dan de v70's uit dezelfde periode. Een cassettespeler plaatsen in 2005... com on...