Ervaring T2 2 liter tuning

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gebruikersavatar
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1596
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

yauwera schreef:
vankol schreef:
yauwera schreef: Ik heb zojuist Bull-power eens bekeken: ziet er inderdaad ook professioneel uit.
Hoeveel vraagt deze voor de V40, incl testbank?
Met actie ivm nieuwe site €399,-
In Belgie is er blijkbaar ook een bull-power.be (Eeklo). Lijkt op het eerste zicht niets te maken te hebben met de Nederlandse.
Het is de Belgische die ik gemaild heb, maar nog geen antwoord gekregen.
Dronten in NL is te ver voor mij.
Maar daar ( bull-power.be ) zie k geen keuze menu voor Volvo modellen. Is het aanvragen via het mailformulier een zinvolle optie?
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Ga ik doen, kom jij dan met een antwoord op mijn vraag? ;-)
Het zal je verbazen, maar jouw fiets geeft je het antwoord.
(tenzij jouw fiets slechts bestaat uit een frame en enkele rem onderdelen)
=)
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

ruuds70 schreef: Maar daar ( bull-power.be ) zie k geen keuze menu voor Volvo modellen. Is het aanvragen via het mailformulier een zinvolle optie?
Klopt, niets te bespeuren van Volvo. Daarom heb ik een mail gestuurd, maar tot nu toe geen antwoord gekregen. Misschien vakantie.
Edit: ik heb ondertussen wat zitten lezen op de website van bull-power Belgie, en daar zie ik dat ze geen benzine motoren tunen, enkel diesel, en dan nog vooral gespecialiseerd zijn in Mercedes.
Laatst gewijzigd door yauwera op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

diesel01 schreef: En die 80 pk extra even laten opnemen in het kenteken bewijs via het rdw, verzekeraar kan moeilijk doen bij een dergelijke vermogentoename wanneer ze daar achter komen.
Dat is ook de reden dat Polestar max 20pk extra geeft en zodoende RDW ontloopt.
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... n-voertuig
Polestart geeft weldegelijk meer dan 20 pk een 163 pk diesel in de D5 TE ging gewoon naar 215 en dat zelfde met de D3 AWD die konenden gewoon naar D5 specs, meen dat de RDW eis max 20 of 25 % is en niet 20 pk
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

teebee schreef: Het zal je verbazen, maar jouw fiets geeft je het antwoord.
(tenzij jouw fiets slechts bestaat uit een frame en enkele rem onderdelen)
=)
Helaas nog niets gevonden, heb je meer hints?
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Nope, want dan ga je het uberhaupt niet begrijpen ;-)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Alles kan, zelf ooit een 5 cilinder T5 uit een V70R vervangen voor een 3.0 T6 van een polestar, geen probleem.

Even langs RDW, rondje Lelystad en hij rijd nu op kenteken rond als 3.0 T6 met 40% meer pk's op kenteken.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

OGA244 schreef: Geen ervaringen dus met dat T2verhaal, die D5TE polestar kent 'n aparte typegoedkeuring..
Een T2 is geen T4 maar dat legt de RDW wel uit
Hier moet ik je gelijk in geven, een T2 wordt inderdaad geen T4, maar op papier een T2 met 140kw motorvermogen. Mits je de keurmeester kan overtuigen van jouw onzichtbare modificatie met bijvoorbeeld een vermogensuitdraai. Anders is de kans aanwezig dat je op papier met 90kw blijft rijden.
teebee schreef: Nope, want dan ga je het uberhaupt niet begrijpen ;-)
Ik wil jou ook graag gelijk geven maar met deze nietszeggende losse flodders lukt het niet.
Laatst gewijzigd door Jelmer de Jong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Tja... dan kan ik er ook niks aan doen dat je niet inziet dat een auto uit meer (kritische) onderdelen bestaat dan een onderstel en remmen. Misschien verheldert een bezoekje aan de fabriek je inzichten.
Of een bezoekje aan een fietsenzaak en vraag even of ze je alle onderdelen willen tonen; kans bestaat dat dit meer is dan remmen en een frame. En deze onderdelen verschillen behoorlijk van elkaar (ook in materiaal samenstelling) afhankelijk van het type fiets en doel van gebruik en dat is inclusief elke bout en moer.
Meer kan ik er niet van maken Jelmer, want roepen dat de enige kritische onderdelen van een auto het onderstel en de remmen zijn is natuurlijk onzin.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Er bestaat geen T4 comformiteitscertificaat voor een T2, zo even aanpassen is naast wishfull thinking ook gewoon onzin.
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Bij deze een oproep aan Volvo rijders die hun auto wel of niet hebben laten registreren via RDW cq verzekering na tuning.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Wat is je vraag dan?
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

vankol schreef: Bij deze een oproep aan Volvo rijders die hun auto wel of niet hebben laten registreren via RDW cq verzekering na tuning.
Wat heb je daaraan wanneer het verkeerd gaat en je verantwoordelijk wordt gehouden voor je daden.
Meneer ik heb het getoetst op het Volvoforum en daar zei men dat het mocht....
Kijk je op rdw dan staat daar heel duidelijk wat je moet doen wanneer je hem 100pk extra geeft, dat het jouw niet past doet daar niets aan af.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

diesel01 schreef:
vankol schreef: Bij deze een oproep aan Volvo rijders die hun auto wel of niet hebben laten registreren via RDW cq verzekering na tuning.
Wat heb je daaraan wanneer het verkeerd gaat en je verantwoordelijk wordt gehouden voor je daden.
Meneer ik heb het getoetst op het Volvoforum en daar zei men dat het mocht....
Kijk je op rdw dan staat daar heel duidelijk wat je moet doen wanneer je hem 100pk extra geeft, dat het jouw niet past doet daar niets aan af.
Ik heb er geen problemen mee om het aan te melden hoor?
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Maar dat gaat niet als 'n aanpassinkje van 'n geeltje
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

OGA244 schreef: Maar dat gaat niet als 'n aanpassinkje van 'n geeltje
Daarom vraag ik anderen naar hun ervaring
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ah, je wilt 'n jou beter passend antwoord, succes dan maar
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Msuidgeest schreef: Ik zou iets meer gespaard hebben en dan direct een T4 gekocht. Dan is de hele auto standaard af fabriek aangepast naar T4-vermogen ...
Mijn keus blijft staan ...
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Heb het al gepost net, 't is heel simpel, gewoon even langs RDW, laat een vermogensuitsraai zien en klaar ben je.

Mogelijk even een proefritje Lelystad als het echt gek is wat je hebt gedaan, verder zijn ze heeeeeeel soepel in NL wat dit betreft.

Been there, got the T-shirt. Zelfs hele motorwissels van 4 cilinder the naar V8 is geen probleem, als het maar netjes zit, 200pk naar 400pk, no problem, als de koets maar stevig is.

Zelf had ik er 380mm Brembo's bij gemonteerd, dit was slechts een paar minuten testwerk en kon zo mee met de keuring, abs werkt, check, remafstand beter dan normaal, dus geslaagd.

Keuring RDW is paar tientjes, Lelystad geluid/handeling/remmen etc testen is ongeveer 150euro per uur baan, 120euro per uur testrijder, heb je alles veranderd dan zijn ze twee uur bezig (alleen als je wagen ná 1997 is, voor die tijd mag helemaal alles zolang het door de APK komt is het op kenteken direct goedgekeurd).
Laatst gewijzigd door V70R^2 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Msuidgeest schreef:
Msuidgeest schreef: Ik zou iets meer gespaard hebben en dan direct een T4 gekocht. Dan is de hele auto standaard af fabriek aangepast naar T4-vermogen ...
Mijn keus blijft staan ...
+1
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”