Pagina 1 van 1

Volvo V50 2.4 circa 320K kilometer

Geplaatst: 19.07.2019 - 11:32
door MarkL
Goedemorgen,

Na jaren wikken en wegen eindelijk concreet bezig een Volvo V50 te kopen, liefst met 2.4 motor.

Het prijssegment waar ik in zoek zit rond de €4000/ €5000,-

Nu kom ik dan vaak uit bij de V50 uit ongeveer 2004/2005/2006 met rond de 300K op de teller, in ieder geval als ik kijk bij bedrijven waar ook nog enige garantie & nieuw apk wordt gegeven.
Ik heb wel al het e.e.a. gelezen en ben vaak tegengekomen dat ie hoge km stand geen belemmering hoeft te zijn mits het onderhoud in het verleden regelmatig is gedaan.

Ben benieuwd naar jullie mening, zien jullie dat ook zo? En is er dan nog een groot verschil in handgeschakeld/automaat? Zijn er nog specifieke aandachtspunten om op te letten bij aankoop?

Veel dank alvast, ben benieuwd naar de mening van jullie als kenners! :)

Re: Volvo V50 2.4 circa 320K kilometer

Geplaatst: 19.07.2019 - 12:50
door m1karabijn
[MODS EDIT: Helaas, dat is niet toegestaan]

Re: Volvo V50 2.4 circa 320K kilometer

Geplaatst: 19.07.2019 - 16:18
door sebastiaan84
ECH Auto's in Hoogeveen is wel een goede in dit segment, vaak de iets luxere Volvo's, lekker no nonsens en straight.

Die airco condensor is een iets zwakker punt bij deze auto's.

Re: Volvo V50 2.4 circa 320K kilometer

Geplaatst: 19.07.2019 - 17:04
door MarkL
Dank je wel Sebastiaan, ik ga eens kijken. Ik zie zelf ook wel het e.e.a. voorbijkomen bij We love Volvo uit Vijfhuizen, iemand hier ervaring mee?

Re: Volvo V50 2.4 circa 320K kilometer

Geplaatst: 19.07.2019 - 17:29
door m1karabijn

Re: Volvo V50 2.4 circa 320K kilometer

Geplaatst: 19.07.2019 - 18:34
door volvo355
Toevallig heeft een bekende van mij laatst koppakking vervangen bij een V50 2.4 op LPG met een km-stand van 300.000. Hij was erover verbaasd hoe netjes het blok nog van binnen was. De slijtage was minimaal. Ook klepspeling was nog ruim binnen de toleranties.

Echter houdt wel rekening met onderdelen die vanwege ouderdom/ kilometerstand kapot kunnen gaan. Zelf een S40 met 296.000 KM op de teller. Over de laatste 10.000 KM onder andere het volgende vervangen:

- Dynamo
- hydraulische nokkenasversteller inclusief distributieriem
- Oliefilterhuis
- remmen voor en achter
- draagarmen
- gebroken achterveren
- aircopomp speling afgesteld

Dit had mede te maken met achterstallig onderhoud dat er nog was van de vorige eigenaar. Een V50 met 3 ton kan makkelijk alleen houdt wel rekening met een verhoogde kans op slijtagedelen welke aan vervanging toe zijn.