Standkachel bij mooi weer
-
- 1st Gear member
Binnenkort moet mijn V70 d2even terug naar de dealer voor een garantiedingetje (rondom de 1200 toeren hort- en stoot hij wat, stationair geen probleem, daarboven ook niet). Voor de zekerheid ook de standkachel nog even getest, die het de hele winter probleemloos heeft gedaan, maar, die start helemaal niet eens op. Accuspanning is goed. Komt dat wellicht omdat de buitentemperatuur te hoog is of is er een storing aan het syteem?
V70 D2 mei 2014 Nordic+ Luxury Line met Rear Seat Entertainment | Seville Grey | Elektrisch dakraampje | Adaptief Xenon | Leer | Dakspoiler | Privacy Glass | 17" REX met Michelin Pilot Alpin 6 winter 225/50/17 | 19" BOR Grey Stone met Continental Sportcontact 5 235/40/19
-
- 4th Gear member
Die start niet op bij temperaturen boven 15 graden ,,,kon je in instructie boekje lezen .
V60 cross country 2023 Silver Dawn
-
- 1st Gear member
Nou, RTFM, maar, zo logisch is het nog niet wat mij betreft hoor. Er zit een standaard kacheltje in wat ook in boten zit (en zo een heb ik dus ook op de boot zitten). Die starten altijd, hoe warm of koud het ook is. Daarnaast staat het volgende in de manual:
"Bij een buitentemperatuur hoger dan 15 graden wordt de verwarming niet geactiveerd". Daaruit zou je óók kunnen afleiden dat het systeem zélf (dit is een functie bij de Volvo, waarbij de standkachel als bijverwarming wordt gebruikt als het nodig is om de auto sneller op temperatuur te krijgen als je gaat rijden) de functie niet gebruikt bij een buitentemperatuur van meer dan 15 graden. Er staat niet letterlijk dat het systeem niet valt in te schakelen bij buitentemperaturen hoger dan 15 graden.
Maar, het is dus volkomen normaal begrijp ik. En dus weer gerustgesteld
"Bij een buitentemperatuur hoger dan 15 graden wordt de verwarming niet geactiveerd". Daaruit zou je óók kunnen afleiden dat het systeem zélf (dit is een functie bij de Volvo, waarbij de standkachel als bijverwarming wordt gebruikt als het nodig is om de auto sneller op temperatuur te krijgen als je gaat rijden) de functie niet gebruikt bij een buitentemperatuur van meer dan 15 graden. Er staat niet letterlijk dat het systeem niet valt in te schakelen bij buitentemperaturen hoger dan 15 graden.
Maar, het is dus volkomen normaal begrijp ik. En dus weer gerustgesteld

V70 D2 mei 2014 Nordic+ Luxury Line met Rear Seat Entertainment | Seville Grey | Elektrisch dakraampje | Adaptief Xenon | Leer | Dakspoiler | Privacy Glass | 17" REX met Michelin Pilot Alpin 6 winter 225/50/17 | 19" BOR Grey Stone met Continental Sportcontact 5 235/40/19