kWh verbruik volgens App versus laden
Geplaatst: 10.08.2019 - 17:51
Ik twijfel hoe ik de gegevens moet lezen van de Volvo App, omdat er soms grote verschillen
Per rit zie ik Stroomverbruik en Stroomregeneratie.
Per laadcyclus geeft Newmotion het laadvolume.
En thuis monitor ik zelf de verbruiken, dus ook wat er naar de auto gaat.
Ik denk te begrijpen dat volgens de App het stroomverbruik aangeeft hoeveel energie er gebruikt is uit de accu.
Regeneratie komt weer terug in de accu.
Of, geeft stroomverbruik aan hoeveel kWh er gereden is, en is dat niet 1:1 het verbruik uit de accu.
Want airco verbruikt ook e.d.
Wie kan mij vertellen hoe ik erachter kom hoeveel kWh er uit de accu is gegaan per rit.
Om bijvoorbeeld naast het volume te zetten per laadcyclus.
Verliezen zullen er zijn.
Maar ik kijk nu soms naar 6.7 kWh Stroomverbruik volgens App en 10.17 kWh volume geladen bij een Nuon laadpaal.
(diezelfde rit 1.1 kWh geregenereerd en 26.6 km gereden)
Van 6.7 naar 10.17 vind ik veel.
2.5 kWh extra voor een laadcyclus.
Dit is overigens niet altijd zo.
Per rit zie ik Stroomverbruik en Stroomregeneratie.
Per laadcyclus geeft Newmotion het laadvolume.
En thuis monitor ik zelf de verbruiken, dus ook wat er naar de auto gaat.
Ik denk te begrijpen dat volgens de App het stroomverbruik aangeeft hoeveel energie er gebruikt is uit de accu.
Regeneratie komt weer terug in de accu.
Of, geeft stroomverbruik aan hoeveel kWh er gereden is, en is dat niet 1:1 het verbruik uit de accu.
Want airco verbruikt ook e.d.
Wie kan mij vertellen hoe ik erachter kom hoeveel kWh er uit de accu is gegaan per rit.
Om bijvoorbeeld naast het volume te zetten per laadcyclus.
Verliezen zullen er zijn.
Maar ik kijk nu soms naar 6.7 kWh Stroomverbruik volgens App en 10.17 kWh volume geladen bij een Nuon laadpaal.
(diezelfde rit 1.1 kWh geregenereerd en 26.6 km gereden)
Van 6.7 naar 10.17 vind ik veel.
2.5 kWh extra voor een laadcyclus.
Dit is overigens niet altijd zo.