Hallo beste Volvo-rijders, dit is een kopie van het bericht dat ik hier al heb gepost:
viewtopic.php?f=127&t=82871&p=1701673#p1701673
Ik hoop dat ik zoveel mogelijk feedback kan krijgen voordat ik besluit over de volgende stappen.
Het is ook aan de storing van de airconditioning op mijn V60, resulterend in de beruchte foutmelding "Hybride systeem storing - service urgent".
Sindsdien heb ik op internet naar gedetailleerde informatie over dit onderwerp gezocht en dit forum lijkt verreweg de meest informatieve en nuttige inhoud te hebben. Gelukkig vond ik ook een oplossing om de fout te omzeilen en de auto te starten, die ik nu normaal rijd, maar zonder de accu's op te laden met de plug-in kabel. Elke keer dat ik de auto probeer op te laden, verschijnt namelijk de foutmelding opnieuw en staat de auto volledig stil.
Een achtergrond van een liefdesverhaal
Over het algemeen houd ik veel van Zweedse auto's. Ik werd lang geleden verliefd op hun filosofie: mijn eerste auto was een Saab 900 EMS-coupé uit 1979, maar dat was nu echt lang geleden.
De nieuwste is een R Design uit 2015, het is een prachtige auto die ik bij een dealer in Nederland heb gekocht. Ik moet zeggen dat het hele koopproces, de communicatie met de verkoper, het transport en de hele administratie heel gemakkelijk en duidelijk was.
Het Mysterious Hybrid-systeem werkt niet goed
Ik moet hieraan toevoegen dat ik me ervan bewust was dat er mogelijke problemen waren met de airconditioningunits in dit model.
Ik dacht echter dat de problematische eenheden alleen de series uit de eerste productiejaren waren, b.v. 2013, 2014 en dat dit probleem is opgelost voor recentere voertuigen van dit model. Dus ik heb er niet al te veel over nagedacht, maar nu lijkt het erop dat ik dit probleem pas een paar maanden na het gebruik van mijn geliefde nieuwe auto tegenkwam.
Nu, na het lezen van een paar discussies op het forum met betrekking tot deze specifieke problemen met de AC-unit, ben ik een beetje bezorgd over de mogelijke uitkomst van deze liefdesrelatie met de V60.
Zie je, ik dacht dat het mogelijk zou zijn om de eenheid te vervangen en dit probleem voor eens en voor altijd op te lossen, wat blijkbaar niet het geval was voor veel van de forumgebruikers. Aangezien ik van plan ben om deze auto ten minste de komende vijf jaar te gebruiken, weet ik eerlijk gezegd niet zeker of dat haalbaar is als ik de airco-unit meer dan eens moet vervangen.
Dus hier is mijn vraag over deze nieuwe vervangingsmethode die een paar keer is genoemd. Het lijkt erop dat als we de AC-unit op deze manier vervangen, de nieuwe unit langer meegaat dan voorheen. Kan iemand deze methode wat gedetailleerder beschrijven? Er is sprake van een POE-olie die moet worden gebruikt in plaats van de PAG-olie, een droogprocedure met Nytrogen (?), Gedetailleerde reiniging om ervoor te zorgen dat er geen residu achterblijft in het AC-systeem, enzovoort.
Kan iemand bevestigen of en hoe dit echt werkt? Ik zou heel dankbaar zijn voor alle informatie hierover. Ik ben ook bereid dit jaar een korte vakantie naar Nederland te nemen om dit op te lossen.
Ik heb gelezen dat er tal van problemen zijn die onder Volvo-garantie zijn verholpen. Aangezien mijn auto al is geëxporteerd, weet ik niet zeker of dit in mijn geval zou gelden of niet. Denk je dat de reparatie onder de algemene garantie valt? De auto is nu precies 5 en een half jaar oud. Ik ben echter ook bereid om voor deze reparatie te betalen, als ik er maar zeker van kon zijn dat de nieuwe AC-unit een paar jaar meegaat en niet slechts een paar maanden.
Kan iemand mij wijzen op een betrouwbare autoreparatiewerkplaats die dit volgens de nieuwe procedure zal doen? Heel erg bedankt voor alle informatie!
PS Ik zal ook een Engelse kopie van dit bericht toevoegen zodat het kan worden geïndexeerd door de Google-zoekmachine. Het kan handig zijn voor andere niet-Nederlandse Volvo-rijders ... I hope you don't mind?
Hello dear Volvo drivers, this is my first post here. Unfortunately, it is also related to the malfunction of the air conditioning on my V60, resulting in the infamous error message "Hybrid system malfunction - service urgent".
Since then, I have been searching the internet for detailed information on this subject and this forum seems to have by far the most informative and useful content on it.
Fortunately, I also found a workaround to bypass the erorr and start the car, which I now drive normally, but without charging the batteries with the plug-in cable. Namely, every time I try to charge the car, the error message reappears and the car is completely immobilised.
Some love-story background
In general, I love Swedish cars a lot. I fell in love with their philosophy a long time ago: my first car was a 1979 Saab 900 EMS coupe, but that was really a long time ago now.
The latest is a 2015 R Design, it's a beautiful car that I bought from a dealer in Holland. I have to say that the whole buying process, communication with the seller, transport and the whole administration was very easy and straightforward.
The Mysterious Hybrid system malfunction
I must add that I was aware that there were potential problems with the air conditioning units in this model. However, I thought that the problematic units were only the series from the first years of production, e.g. 2013, 2014 and that this problem has been solved for more recent vehicles of this model. So I didn't think too much about it, but now it seems that I encountered this problem only a few months after using my beloved new car. Now, after reading a few threads on the forum related to this particular AC unit problems I'm a little concerned about the possible outcome of this love affair with the V60.
You see, I thought it would be possible to replace the unit and have this problem solved once and for all, which apparently was not the case for many of the forum users. Since I plan on using this car for at least the next five years, to be honest, I'm not sure that's feasible for me if I have to change the AC unit more than once.
So here is my question regarding this new replacement method that has been mentioned a few times. It looks like if we replace the AC unit using this method, the new unit should last longer than before. Can someone describe this method in a little more detail?
There is talk of a POE oil to be used in place of the PAG oil, a drying procedure with Nytrogen (?), detailed cleaning to ensure no residue is left in the AC system and so on. Can anyone confirm if and how this really works? I would be very grateful for any information on this. I'm also willing to take a short vacation to Holland this year to get this fixed.
I have read that there have been numerous problems that have been resolved under the Volvo warranty. Since my car has already been exported, I'm not sure if this would apply to my case or not and the car is now 5 and a half years old after all. Do you think the repair could be covered under the general warranty? However, I am also willing to pay for this repair if only I could be sure that the new AC unit would last a few years and not just a few months.
Can anyone point me to a reliable auto repair shop that will do it under the new procedure?
Thanks a lot for all the information!