Pagina 1 van 3

onderhoud d6 bij 180k

Geplaatst: 15.08.2019 - 16:17
door PHEV60PHEV
De geschatte kosten voor onderhoud bij 180.000km zijn 1600 euro.
Heeft iemand een idee wat ze allemaal doen voor dat geld.
Stel ze gebruiken 600 euro aan onderdelen, vloeistoffen. Dan blijft 1k aan werkuren over??

Als je uitgaat van 60 euro/uur. Zit je nog op 16uur werk.
Halen ze de hele motor, vernselling uit elkaar of zo??

Re: onderhoud d6 bij 180k

Geplaatst: 15.08.2019 - 16:47
door evkessel
PHEV60PHEV schreef: De geschatte kosten voor onderhoud bij 180.000km zijn 1600 euro.
Heeft iemand een idee wat ze allemaal doen voor dat geld.
Stel ze gebruiken 600 euro aan onderdelen, vloeistoffen. Dan blijft 1k aan werkuren over??

Als je uitgaat van 60 euro/uur. Zit je nog op 16uur werk.
Halen ze de hele motor, vernselling uit elkaar of zo??
Distributieriem

Re: onderhoud d6 bij 180k

Geplaatst: 15.08.2019 - 17:16
door The Mechanic
Edit

Re: onderhoud d6 bij 180k

Geplaatst: 15.08.2019 - 17:21
door The Mechanic
Aandrijflijncontrole
Basisservice
Binnenzijde ruit botscamera reinigen
Brandstoffilter vervangen
Distributieriem vervangen
Hulpriem & Spanner vervangen
Hulpriem controle/afstellen
HV accu loskoppelen
Interieurfilter vervangen
Isolatiemeting HV systeem
Luchtfilter vervangen
Remvloeistof verversen
Slijtagecontrole
Motorolie verversen
Oliefilter vervangen
Interieurfilter vervangen
Software update
Uitlezen foutcodes
Bijvullen sproeiervloeistof
Buitenkant auto wassen
Controle veiligheidsgordels
Controle accu
Controle wisserbladen
Controle bandenspanning
Controle banden
Controle koelsysteem en antivries
Controle op olielekkage motor
Controle op olielekkage versnellingsbak
Controle stuurinrichting en voorwielophanging
Controle steekassen & hoezen
Controle staat van remmen-en brandstofleidingen & slangen
Controle remblokken en schijven
Controle hydraulisch systeem remmen
Controle en afvullen van motorruimte vloeistoffen
Resetten van service indicatie lampje
Controleer banden reparatieset

Re: onderhoud d6 bij 180k

Geplaatst: 15.08.2019 - 22:37
door Athome
De distibutieriem is een dure jongen. Niet zo zeer de riem zelf maar wel het werk.
De 180,000 beurt van een D6 kost een kleine 300 euro dan bij de D5. Men moet het gehele Hybride electra systeem loskoppelen. Blijkbaar zit daar best wel wat werk in.
Ga bij de dealer uit van een uurloon van ongeveer 100 euro.

Re: onderhoud d6 bij 180k

Geplaatst: 16.08.2019 - 06:06
door Cem
Is het meer dan een dag werk om de riem te vervangen? Blijft de auto een dagje bij de dealer als de riem vervangen moet worden?

Re: onderhoud d6 bij 180k

Geplaatst: 16.08.2019 - 11:44
door Jelmer de Jong
Die kan je om vijf uur weer ophalen.

Re: onderhoud d6 bij 180k

Geplaatst: 16.08.2019 - 13:31
door Cem
Als je ervanuit gaat 600 euro materiaal kost en ze 8 uur bezig zijn(wat overigens niet kan op een dag, lijkt me sterk dat meerdere personen aan 1 auto sleutelen) dan hebben we het over 125 euro per uur. Volvo specialist Nordicar doet het voor de helft.

Re: onderhoud d6 bij 180k

Geplaatst: 16.08.2019 - 13:35
door Nomad
Da's een beste bak geld zo voor een PIH. Ik zie buiten het loskoppelen van de HV accu en doormeten van de isolatie weinig anders dan dat bij een andere diesel zou gebeuren.

Re: onderhoud d6 bij 180k

Geplaatst: 16.08.2019 - 13:37
door Nomad
Cem schreef: Als je ervanuit gaat 600 euro materiaal kost en ze 8 uur bezig zijn(wat overigens niet kan op een dag, lijkt me sterk dat meerdere personen aan 1 auto sleutelen) dan hebben we het over 125 euro per uur. Volvo specialist Nordicar doet het voor de helft.
Het werkplaatstarief voor een officiële Volvo dealer ligt tussen de 90 en 135 euro per uur. Niks vreemds dus.

Re: onderhoud d6 bij 180k

Geplaatst: 16.08.2019 - 13:44
door OGA244
Cem schreef: Als je ervanuit gaat 600 euro materiaal kost en ze 8 uur bezig zijn(wat overigens niet kan op een dag, lijkt me sterk dat meerdere personen aan 1 auto sleutelen) dan hebben we het over 125 euro per uur. Volvo specialist Nordicar doet het voor de helft.
Is dat ook niet diegene die de voorgeschreven intervallen van 'n distributieriem niet kent?

Re: onderhoud d6 bij 180k

Geplaatst: 16.08.2019 - 13:50
door Cem
OGA244 schreef:
Cem schreef: Als je ervanuit gaat 600 euro materiaal kost en ze 8 uur bezig zijn(wat overigens niet kan op een dag, lijkt me sterk dat meerdere personen aan 1 auto sleutelen) dan hebben we het over 125 euro per uur. Volvo specialist Nordicar doet het voor de helft.
Is dat ook niet diegene die de voorgeschreven intervallen van 'n distributieriem niet kent?
Als ik hun site mag geloven dan kennen ze de intervallen blijkbaar heel goed incl. de D6 intervallen.

Re: onderhoud d6 bij 180k

Geplaatst: 16.08.2019 - 13:53
door Cem
Nomad schreef:
Cem schreef: Als je ervanuit gaat 600 euro materiaal kost en ze 8 uur bezig zijn(wat overigens niet kan op een dag, lijkt me sterk dat meerdere personen aan 1 auto sleutelen) dan hebben we het over 125 euro per uur. Volvo specialist Nordicar doet het voor de helft.
Het werkplaatstarief voor een officiële Volvo dealer ligt tussen de 90 en 135 euro per uur. Niks vreemds dus.
Ik geloof niet dat 600 euro materiaal gaat kosten en ik geloof ook niet dat ze 8 uur aan de auto gaan sleutelen, misschien toch wel een beetje vreemd?

Re: onderhoud d6 bij 180k

Geplaatst: 16.08.2019 - 14:35
door OGA244
Op Volvocars staat voor een V40 D4 van 2016
Geadviseerde prijs incl. BTW €1.065
VOLVO SERVICE 2.0 - 150.000 KM
Gratis Volvo Assistance (wegenhulp binnen Europa)
Wat is de inhoud van de onderhoudsbeurt?
Voorbeelden van onderhoudshandelingen:
Basisservice
Binnenzijde ruit botscamera reinigen
Distributieriem
Interieurfilter
Riemspanner hulpriem
Slijtagecontrole

Beurt bij Nordicar
€ 325,-- brt
€ 599,-- distributieriem (volgens de site bij 240.000km)
dat maakt € 924,-- in btw ex 1 jaar assistance
ik zie een verschil van € 141,--, dat ongeveer overeenkomt met het ANWB lidmaatschap + Wegenwacht

Re: onderhoud d6 bij 180k

Geplaatst: 16.08.2019 - 18:31
door V60Driver
Mijn 180.000 km beurt bij de Volvo dealer was €1300,-
Het zal vast ergens goedkoper kunnen.

Maar waarom zou ik dat doen als ze me de rest van het jaar goed helpen.
Elke keer dat gekl..t met die aircopomp helpen ze me wederom uit de brand.

Mogen ze dan hier iets op verdienen?
Van mij wel.

Re: onderhoud d6 bij 180k

Geplaatst: 16.08.2019 - 19:24
door RoaldH
Athome schreef: De distibutieriem is een dure jongen. Niet zo zeer de riem zelf maar wel het werk.
De 180,000 beurt van een D6 kost een kleine 300 euro dan bij de D5. Men moet het gehele Hybride electra systeem loskoppelen. Blijkbaar zit daar best wel wat werk in.
Ga bij de dealer uit van een uurloon van ongeveer 100 euro.
Er zit toch ook de ISG riem bij? Die moet elke 90.000 beurt vervangen worden.

Re: onderhoud d6 bij 180k

Geplaatst: 17.08.2019 - 01:47
door PHEV60PHEV
De ISG riem die kost een paar tientjes..
Deze kan je BTW relatief goedkoop vervangen als Aircopomp wordt vervangen en dat gebeurd toch regelmatig.

Mijn Volvo wordt morgen verkocht. Ben klaar met pompen vervangen. Hopelijk is de volgende auto minder problematisch...
Volvo mag best wel aan de auto verdienen, helemaal logisch.

Maar dit tarief is echt heel hoog en door die pomp ben je wel verplicht om onderhoud bij Volvo te laten doen. Als je dat niet doet dan kun je fluiten naar je garantie..

Re: onderhoud d6 bij 180k

Geplaatst: 17.08.2019 - 08:37
door RoaldH
PHEV60PHEV schreef: De ISG riem die kost een paar tientjes..
Deze kan je BTW relatief goedkoop vervangen als Aircopomp wordt vervangen en dat gebeurd toch regelmatig.

Mijn Volvo wordt morgen verkocht. Ben klaar met pompen vervangen. Hopelijk is de volgende auto minder problematisch...
Volvo mag best wel aan de auto verdienen, helemaal logisch.

Maar dit tarief is echt heel hoog en door die pomp ben je wel verplicht om onderhoud bij Volvo te laten doen. Als je dat niet doet dan kun je fluiten naar je garantie..
Ik snap dat het voor jou geen doen is als je om de paar weken terug moet om de pomp te laten vervangen. Na rampenjaar 2017 is mijn gemiddelde nu 1x per jaar en omdat ik dat plan met de zomerbeurt, heb ik weinig last. In jouw geval gaat dat niet op. Wat wordt jou volgende auto? Blijft het een Volvo?

Re: onderhoud d6 bij 180k

Geplaatst: 17.08.2019 - 11:16
door Cem
OGA244 schreef: Op Volvocars staat voor een V40 D4 van 2016
Geadviseerde prijs incl. BTW €1.065
VOLVO SERVICE 2.0 - 150.000 KM
Gratis Volvo Assistance (wegenhulp binnen Europa)
Wat is de inhoud van de onderhoudsbeurt?
Voorbeelden van onderhoudshandelingen:
Basisservice
Binnenzijde ruit botscamera reinigen
Distributieriem
Interieurfilter
Riemspanner hulpriem
Slijtagecontrole

Beurt bij Nordicar
€ 325,-- brt
€ 599,-- distributieriem (volgens de site bij 240.000km)
dat maakt € 924,-- in btw ex 1 jaar assistance
ik zie een verschil van € 141,--, dat ongeveer overeenkomt met het ANWB lidmaatschap + Wegenwacht
Ik kijk met name naar de d6
dan is het rekensommetje:
Geadviseerde prijs incl. BTW €1.542
VOLVO SERVICE 2.0 - 180.000 KM
Gratis Volvo Assistance (wegenhulp binnen Europa)
Wat is de inhoud van de onderhoudsbeurt?
Voorbeelden van onderhoudshandelingen:
Basisservice
Binnenzijde ruit botscamera reinigen
Distributieriem
Interieurfilter
Riemspanner hulpriem
Slijtagecontrole

Beurt bij Nordicar
€ 325,-- brt
€ 439,-- distributieriem, Waterpomp, rollen(volgens de site bij 180.000km) plugin hybrid motor
€ 310,-- Multieriemspanner en multiriem plugin hybrid

dat maakt € 1074,-- in btw ex 1 jaar assistance
ik zie een verschil van € 468,--,bovag wegenwachtservice kost 100 euro met EU dekking dus dan is het verschil € 368,--

Ik heb ze nog gebeld gisteren en ze kunnen gebruik maken van dezelf recall actie omtrent de aircopomp als dat de dealers gebruiken.

1100 euro voor een grote beurt en riem is acceptabel, waar de 500 euro verschil t.o.v. de v40 in gaat zitten begrijp ik dus niet echt. Het afkoppelen van de 400v stekker zal niet het werk zijn.

Overigens zie ik op hun site bij de v40 d4 gewoon 150.000 staan voor de riem.

Re: onderhoud d6 bij 180k

Geplaatst: 17.08.2019 - 12:12
door PHEV60PHEV
Ik heb helaas geen Volvo Dealer in de buurt waar ik nog goed gevoel bij heb.
De volvo dealer is ook grotendeels ook debet aan de keuze tot verkoop.

Het klinkt misschien vreemd, maar ik ga terug naar Renault.
Ik heb ervaring met lokale kleinere renault dealer waar ik vertrouwen heb in goed en eerlijk onderhoud.

Ben op zoek naar een Renault Espace Initiale. Hele andere auto, maar past zeker bij de familie, ruimte en relatief nog snel (niets tov Volvo :-( )