Ratel onder motorkap IGS PHEV

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4633
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Allereerst verschrikkelijk balen dit allemaal voor je. Ik kan uit je verhaal niet helemaal halen of de auto bij een dealer is geweest (maar vermoed van niet)? Ik zou in dat geval de garage vragen dat ze hem bij een Volvo dealer neerzetten. Is het wel een dealer geweest en komen ze er niet uit dan kunnen ze toch hulp inroepen bij Volvo NL?
Of de juiste procedure gevolgd is, is op basis van je verhaal denk ik niet te bepalen op afstand. Ik zou wel willen weten waarom de monteur denkt dat het aan de compressor ligt (of is dat gewoon maar iets van klok en klepel......).
Trouwens: Van Mossel doet geen Volvo volgens mij? Dus hen aan de AC laten sleutelen vind ik dan wel tricky (tenzij ze alleen een interieurfilter hebben vervangen, een spuitbusje in de luchtkanalen hebben gespoten en een koel/delta T test hebben gedaan) en zij beschikken dan ook niet over de apparatuur om te bepalen of deze mogelijk kortsluiting veroorzaakt? Dat staat namelijk helemaal los van de koelprestaties. Als er kortsluiting wordt geconstateerd dan doet de auto in het ergste geval helemaal niets meer. Maar ook dat zou een foutmelding moeten geven waarvan ik niet weet of een universele garage dat kan meten of alleen de dealer.
Maar ik voel met je mee, je hebt er niets aan en wil gewoon weer rijden met die prachtbak. Ik hoop voor je dat het snel gaat lukken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Volvogekkie
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 20.04.2018 - 09:29
Locatie: Utrecht

Dankjewel Gouwe,
Idd van Mossel heeft alleen gedaan wat je net schetste, frisse lucht. Niet gemeten met apparatuur of getest op kortsluiting.
Ik ben altijd naar de dealer gegaan voor onderhoud ondanks een aantal slechte ervaringen met Volvo dealers, maar wil ik niets tekort doen aan dealers die de naam Volvo nog eren met goede service en kennis.
Dit is ook een verhelderend. Jouw laatste drie zinnen zijn als het ware de spreekwoordelijke deksel op mij neus. Want na het inbouwen van de revisie blok is er geen teken van leven. En na twee weken komt de beste monteur met het verhaal dat hij hem heeft uitgelezen en komt dan een foutmelding AC compressor.!!!
Ik zou hem eerst uitlezen en niet na zoveel tijd, maar jah. De melding is later pas gekomen. En precies wat je zei, de dealer bevestigt dat auto nooit zal starten als de compressor het niet doet. Een kortsluiting zou een boosdoener zijn of andere duistere zaken waar ik niet over wil denken. Ik heb nog steeds vertrouwen in mensen, maar ben niet naïef. Het gaat hier om een demontagebedrijf speciaal voor Volvo.
Volgens de monteur de dealer zei dat er problemen met leveren van compressor en op zijn vroegst eind juli. Ik ga nog alles heroverwegen en als start jouw tip om hem bij de dealer neer te zetten en hopelijk zie ik het lichtje.
Ik dank je vriendelijk.
V60 D6 TE 2016 Summum, Osmium gray metalic, Special Edition
850 2.3 T5 1996 Luxury Line,
XC70 2006 summum, donker blauw
V60 PIH 2013 Pure Edition N°046, silver metalic
V50 D5 2005 Summum, titanium gray
S60 D5 2004 summum, donker blauw
S40 1.8 2001 luxury line, zwart metalic
V50 1.6D 2005 momentum, donker blauw
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4633
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Echt bagger dit zeg, maar even hardop meedenkend: als er een ruilblok ingekomen is, hebben ze dan een ruilblok incl. appendages (en dus ook AC pomp) overgebouwd of hebben ze jou AC pomp op het ruilblok geschroefd? Ik gok op het laatste, maar in elk geval gaat je airco systeem open. Open betekent vocht en mogelijk ook vuil. In elk airco systeem is vocht niet gewenst, maar in een elektrische airco pomp is het killing. Bovendien vraag ik me dan of of ze de juiste vul- en reinigingsprocedure van Volvo hebben gevolgd en dat betwijfel ik wel ernstig, dus ben sowieso bang dat je vroeg of laat weer isolatiemeldingen gaat krijgen op deze manier.
Is allemaal speculatie, maar je moet het zeker wel navragen.
Ik zou wel overleggen met de garage/specialist voordat je hem zelf bij een dealer neerzet. Want als zij geen akkoord geven, zijn alle kosten daarna sowieso voor jou.
Wat je zou kunnen doen is tegen de specialist zeggen dat je een second opinion wil hebben van een dealer en dat de specialist of het advies van de dealer zelf uitvoert of dat hij de kosten van de reparatie van de dealer betaald.
Heb je een rechtsbijstand verzekering: zeker ook daar even contact mee opnemen.
Succes man.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Volvogekkie
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 20.04.2018 - 09:29
Locatie: Utrecht

Ook weer verhelderend.
Mijn originele AC pomp is geschroefd op de ruilblok. Ik ga een seconde opinion vragen en zeker aan een jurist voorleggen.
Ik dank je zeer.
Mustapha
V60 D6 TE 2016 Summum, Osmium gray metalic, Special Edition
850 2.3 T5 1996 Luxury Line,
XC70 2006 summum, donker blauw
V60 PIH 2013 Pure Edition N°046, silver metalic
V50 D5 2005 Summum, titanium gray
S60 D5 2004 summum, donker blauw
S40 1.8 2001 luxury line, zwart metalic
V50 1.6D 2005 momentum, donker blauw
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”