Pagina 1 van 1

Noodreservewiel S90 en C70

Geplaatst: 25.08.2019 - 08:46
door BlackcurrantV70
Onze C70 heeft een thuiskomertje als reservewiel, mijn S90 heeft een bandenreparatiekit.

Nu we de S90 gaaan nemen voor een trip naar de Provence, denk ik eraan om het reservewiel maar mee te nemen omdat naar verluid de reparatiekit niet werkt met de Michelin Pilot Sport 4 banden die ik heb, wegens het isolatiemateriaal dat in de band zit.

Nu is de vraag, past een reservewiel van de C70 MY11 ook op een S90 MY18 ?
Opberging onder de koffervloer past niet denk ik, omdat je de S90 met verhoogde koffervloer moet hebben om er een reservewiel in kwijt te kunnen ?

Re: Noodreservewiel S90 en C70

Geplaatst: 25.08.2019 - 09:54
door Marcnij
Steek en naafgat zijn gelijk van C70 en S90 en ET ligt dicht bij elkaar. Dus de velg gaat wel passen.
Het is alleen de vraag of de totale afrolomtrek van het wiel voldoende is. Geen idee hoeveel dat van een noodwiel mag afwijken van de overige wielen.

Re: Noodreservewiel S90 en C70

Geplaatst: 25.08.2019 - 09:55
door OGA244
Er past 'n wiel onder 'n std s90 vloer, ik twijfel of 'n c70 wiel past qua gaten

Re: Noodreservewiel S90 en C70

Geplaatst: 25.08.2019 - 10:02
door hsv70
Het wiel past wel op de naaf, naafgat is gelijk, de bouten wijken af.
Een C70 heeft bij mijn weten een boutmaat van M12 x 1.5, een S90 M14 x 1.5.

Re: Noodreservewiel S90 en C70

Geplaatst: 25.08.2019 - 10:06
door Marcnij
Wellicht gewoon even passen? De gaten in de velgen zijn doorgaans behoorlijk overmaats

Re: Noodreservewiel S90 en C70

Geplaatst: 25.08.2019 - 10:15
door hsv70
Daardoor heeft de kop vd bout dus nog minder "vlees" op de velg om deze de vast te houden.....

Re: Noodreservewiel S90 en C70

Geplaatst: 25.08.2019 - 16:20
door BlackcurrantV70
Los van het feit of het wiel past op de auto, past het wiel niet IN de auto.

Net even geprobeerd om de temp spare van de C70 onder de koffervloer van de S90 te plaatsen en de bodem is te ondiep.

Ik vermoed dat bij een S90 met een af-fabriek spare, de koffervloer verhoogt wordt.

Dus zelfs al ik een S90 spare koop past deze nog niet onder de vloer, bummer.

Re: Noodreservewiel S90 en C70

Geplaatst: 26.08.2019 - 14:23
door BlackcurrantV70
Om met een gerust hart te kunnen vertrekken heb ik een ombouwset voor de S90 besteld bij de dealer, noodreservewiel, krik, sleutel, andere koffervloer, en bevestigingsmateriaal, alles samen een 285€.

Re: Noodreservewiel S90 en C70

Geplaatst: 04.09.2019 - 09:35
door Texels
Eigenlijk zou bij zo'n grote (en dure) auto een volwaardig reservewiel standaard moeten zijn vind ik. Helaas leveren steeds meer automerken hun modellen zonder reservewiel. Scheelt gewicht en zo kunnen ze pochen dat hun nieuwe auto lichter is geworden en meer liters bagageruimte heeft......
(Mijn V70 heeft helaas ook slechts een thuiskomertje, een spuitbus en klein compressortje heb ik daarom ook maar in de kofferbak gelegd)

Re: Noodreservewiel S90 en C70

Geplaatst: 04.09.2019 - 11:05
door Risrael
Texels schreef: Eigenlijk zou bij zo'n grote (en dure) auto een volwaardig reservewiel standaard moeten zijn vind ik. Helaas leveren steeds meer automerken hun modellen zonder reservewiel. Scheelt gewicht en zo kunnen ze pochen dat hun nieuwe auto lichter is geworden en meer liters bagageruimte heeft......
(Mijn V70 heeft helaas ook slechts een thuiskomertje, een spuitbus en klein compressortje heb ik daarom ook maar in de kofferbak gelegd)
Slim, alleen heb ik van mijn garage en leasmy geleerd dat je nooit die spuitbus moet gebruiken.
Band is dan altijd naar de kl*ten. Altijd Volvo Assistance bellen. Komt er iemand van de anwb en schiet er een (tijdelijke) prop in.

Re: Noodreservewiel S90 en C70

Geplaatst: 04.09.2019 - 11:40
door Jelmer de Jong
Jup, met prop ben je voor ~25.- klaar en met slagroom kan je een nieuwe band laten monteren.

Re: Noodreservewiel S90 en C70

Geplaatst: 04.09.2019 - 13:28
door teebee
Risrael schreef:
Texels schreef: Eigenlijk zou bij zo'n grote (en dure) auto een volwaardig reservewiel standaard moeten zijn vind ik. Helaas leveren steeds meer automerken hun modellen zonder reservewiel. Scheelt gewicht en zo kunnen ze pochen dat hun nieuwe auto lichter is geworden en meer liters bagageruimte heeft......
(Mijn V70 heeft helaas ook slechts een thuiskomertje, een spuitbus en klein compressortje heb ik daarom ook maar in de kofferbak gelegd)
Slim, alleen heb ik van mijn garage en leasmy geleerd dat je nooit die spuitbus moet gebruiken.
Band is dan altijd naar de kl*ten. Altijd Volvo Assistance bellen. Komt er iemand van de anwb en schiet er een (tijdelijke) prop in.
Die troep krijg je nooit meer uit je band, en dan is het ook maar de vraag of het spul het gat dicht.
Doe jezelf een lol en schaf een thuiskomer aan en gooi die blubber weg. Scheelt je beslist geld in het geval van lekrijden. Want met een beetje pech (bij al wat ruimere slijtage van het profiel) ben ja na gebruik van die troep niet aan 1 maar minimaal aan 2 nieuwe banden toe. Kassa.....
Compressortje heb ik altijd aan boord.