Pagina 1 van 2

Volvo on Call problemen

Geplaatst: 25.08.2019 - 10:36
door Stijn123
Sinds een paar dagen lukt het me niet meer om via de iPhone app de Airco aan te zetten "Failed to start .." krijg ik telkens. Andere functies zoals sluiten van ramen, lichten aanzetten, ... werken ook niet.

Ook zie ik niet meer mijn huidige locatie, m'n auto staat op een vorige (gereden) locatie.

Iemand dit al voorgehad?

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 25.08.2019 - 12:39
door TomXC60
Even voor je gekeken op het swedespeed forum, lijkt momenteel geen topic te zijn. Probeer je cache eens te wissen van je app en terug in te loggen.

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 25.08.2019 - 18:46
door Stijn123
TomXC60 schreef: Even voor je gekeken op het swedespeed forum, lijkt momenteel geen topic te zijn. Probeer je cache eens te wissen van je app en terug in te loggen.
Had ik al eens verwijderd, maar zonder verschil.

Temperatuur zie ik veranderen. Maar alles met locatie werkt niet.

Ook mn historiek van de trips zie ik niet meer ...

Afbeelding

Afbeelding

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 26.08.2019 - 09:18
door TonH53
Zoiets is mij ook een keer overkomen, nadat (in de garage) de "stroom" blijkbaar was losgekoppeld geweest.
Eerst in de auto Volvo on Call weer geactiveerd, daarna werkte alles weer.

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 26.08.2019 - 11:00
door TomXC60
kijk zelf nog even of Volvo on Call rechten heeft bij de instellingen.

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 26.08.2019 - 20:03
door Risrael
Ramen sluiten via de app?
Ik kan wel zien dat ze bijv open staan. Maar sluiten gaat toch niet?

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 27.08.2019 - 20:27
door Stijn123
TonH53 schreef: Zoiets is mij ook een keer overkomen, nadat (in de garage) de "stroom" blijkbaar was losgekoppeld geweest.
Eerst in de auto Volvo on Call weer geactiveerd, daarna werkte alles weer.
Ondertussen is het opgelost, ze hebben een update uitgevoerd.

Volvo on Call deactiveren lukt niet, de optie staat grijs ...

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 27.08.2019 - 20:28
door Stijn123
Risrael schreef: Ramen sluiten via de app?
Ik kan wel zien dat ze bijv open staan. Maar sluiten gaat toch niet?
Ja, kan je doen via "Doors and locks" > en dan onderaan kiezen voor "Lock" :)

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 27.08.2019 - 20:31
door Stijn123
Nu alles weer werkt, is het oud probleem er terug.

Ik zie enkel 2 pijltje met A & B. Geen lijn met de route

Iemand een idee hoe ik dit terug kan krijgen?

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 27.08.2019 - 21:46
door teebee
Is bij mij nooit anders geweest....

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 27.08.2019 - 21:51
door jalex_h
Je bedoelt de daadwerkelijk gereden route? Die heb ik nog nooit in beeld gehad.
En gezien het wespennest dat privacy tegenwoordig is, kan ik me zo maar voorstellen dat Volvo zich daar ook niet aan gaat wagen.

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 27.08.2019 - 21:58
door Risrael
Stijn123 schreef:
Risrael schreef: Ramen sluiten via de app?
Ik kan wel zien dat ze bijv open staan. Maar sluiten gaat toch niet?
Ja, kan je doen via "Doors and locks" > en dan onderaan kiezen voor "Lock" :)
Dan gaan toch alleen de deuren op slot, maar toch de ramen niet dicht?

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 08.09.2019 - 11:40
door therealbean
jalex_h schreef: Je bedoelt de daadwerkelijk gereden route? Die heb ik nog nooit in beeld gehad.
En gezien het wespennest dat privacy tegenwoordig is, kan ik me zo maar voorstellen dat Volvo zich daar ook niet aan gaat wagen.
Ik heb de auto pas een week en ben naar aanleiding van deze post een beetje dieper gaan kijken in de Volvo on call app.
Inmiddels heb ik IN de auto als app ook Volvo On call geïnstalleerd (kijk bij nwe apps in download center).
Geen idee of je hierdoor meer functionaliteit 'unlocked' maar ik zie nu wel de rit details. (voor het installeren van de app IN de auto niet gekeken)

Ik heb 1 plaatje als attachement toegevoegd.
In de oncall app op je telefoon moet op de regel klikken met de 2 eindpunten om door te gaan naar details van de route.
Het symbool '>' verwijst naar een volgende pagina.

Waar ik van schrok is dat je ook ziet waar je hoe snel bent gereden. precies op welk punt hoe hard.
so much for privacy...?

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 08.09.2019 - 13:35
door teebee
Woon je in B of NL ?
Gezien het kaartje neem ik aan in NL.
Bedoel je de app Volvo ID in de auto? Een andere zie ik nl niet en deze heb ik vanaf het begin geinstalleerd staan maar heb geen route noch snelheid in mijn VOC app op mijn iphone.
Mogelijk kan het ook nog te maken hebben met Android of iOS. Hoe is jouw instelling op je phone vwb locatievoorzieningen? Staat deze op ‘altijd’ of op ‘bij gebruik van app’?

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 08.09.2019 - 14:19
door teebee
jalex_h schreef: Je bedoelt de daadwerkelijk gereden route? Die heb ik nog nooit in beeld gehad.
En gezien het wespennest dat privacy tegenwoordig is, kan ik me zo maar voorstellen dat Volvo zich daar ook niet aan gaat wagen.
Ik heb deze gegevens dus ook nognooit zichtbaar gekregen maar therealbean dus wel blijkbaar.
Heb jij een iphone of Android? En hoe staan bij jou de instellingen voor VOC mbt locatievoorzieningen?

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 08.09.2019 - 14:25
door teebee
Risrael schreef:
Stijn123 schreef:
Risrael schreef: Ramen sluiten via de app?
Ik kan wel zien dat ze bijv open staan. Maar sluiten gaat toch niet?
Ja, kan je doen via "Doors and locks" > en dan onderaan kiezen voor "Lock" :)
Dan gaan toch alleen de deuren op slot, maar toch de ramen niet dicht?
Bj mij gaat raam dan ook niet dicht, maar dit is al jaren een terugkerend topic onderwerp en dus nog altijd niet mogelijk.

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 08.09.2019 - 14:31
door Gouwe
teebee schreef: Ik heb deze gegevens dus ook nognooit zichtbaar gekregen maar therealbean dus wel blijkbaar.
Klik eens op het kaartje in de app.
Als je op het kaartje klikt zie ik de exact gereden route, de snelheid, het verbruik en in mijn geval de regeneratie opbrengst en verbruik.
Je moet dan wel in "instellingen Rijlogboek" het "vastleggen inschakelen" op aan zetten.
Ik heb een IPhone app versie 4.6.4.

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 08.09.2019 - 14:43
door teebee
Gouwe schreef:
teebee schreef: Ik heb deze gegevens dus ook nognooit zichtbaar gekregen maar therealbean dus wel blijkbaar.
Klik eens op het kaartje in de app.
Als je op het kaartje klikt zie ik de exact gereden route, de snelheid, het verbruik en in mijn geval de regeneratie opbrengst en verbruik.
Je moet dan wel in "instellingen Rijlogboek" het "vastleggen inschakelen" op aan zetten.
Ik heb een IPhone app versie 4.6.4.
Ik krijg uitsluiten de A en B te zien maar geen gereden route tussen deze punten met diverse meetgegevens daaronder. Op hetkaartje klikken resulteert slechts in een vergroting van het kaartje. De instellingen van het rijlogboek komen overeen met jouw instellingen en de app versie is eveneens 4.6.4.
Wat zijn je instellingen van locatievoorzieningen bij de VOC app? En heb je in de auto ook nog wat geinstalleerd staan anders dan de eerder door mij genoemde app Volvo ID ?

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 08.09.2019 - 14:57
door mga1600
teebee schreef:
Gouwe schreef:
teebee schreef: Ik heb deze gegevens dus ook nognooit zichtbaar gekregen maar therealbean dus wel blijkbaar.
Klik eens op het kaartje in de app.
Als je op het kaartje klikt zie ik de exact gereden route, de snelheid, het verbruik en in mijn geval de regeneratie opbrengst en verbruik.
Je moet dan wel in "instellingen Rijlogboek" het "vastleggen inschakelen" op aan zetten.
Ik heb een IPhone app versie 4.6.4.
Ik krijg uitsluiten de A en B te zien maar geen gereden route tussen deze punten. De instellingen van het rijlogboek komen overeen met jouw instellingen en de app versie is eveneens 4.6.4.
Wat zijn je instellingen van locatievoorzieningen bij de VOC app? En heb je in de auto ook nog wat geinstalleerd staan anders dan de eerder door mij genoemde app Volvo ID ?
Eerder had ik ook allerlei informatie als ik op de A of B klikte maar van de ene op de andere dag was het ‘weg’ zonder dat ik iets aan instellingen gewijzigd heb. Niemand bij Volvo of VOC kan me vertellen hoe het weet ‘aan’ te zetten is.

Heel slecht dus....!

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 08.09.2019 - 17:03
door Jelmer de Jong
Ik heb het ooit nog nooit gezien met MY2015.