Michelin CrossClimate+ 235/45R17 97Y XL
Geplaatst: 28.08.2019 - 07:14
December 2017 heb ik de Michelin CrossClimate+ 235/45R17 97Y XL er onder laten leggen en er nu bijna twee jaar mee gereden.
Mijn ervaringen zijn positief in de zin dat slijtage echt minimaal is, maar wat aan de negatieve kant voor wat betreft cuppen op de achterwielen.
Of dat specifiek te maken heeft met deze band of dat de auto uitgelijnd moet worden durf ik niet te zeggen, maar ik vermoed het laatste.
De banden waren eigenlijk nog helemaal niet op, maar ik hoorde al enige maanden een irritant gebrom uit de achterbak komen.
Tijdens de APK vorige week kwam naar voren dat de achterbanden niet meer het minimale profiel hadden aan de binnenkant van de band, deze kant had nog maar 1mm profiel, terwijl de rest van de band nog meer dan 3mm profiel had. Hierop werden de achterbanden dus afgekeurd en moest ik op zoek naar nieuwe.
De Volvo dealer durft hiervoor maar liefst € 398,= in rekening te brengen (2 banden), diezelfde band bestel ik online voor 100,= per stuk en daar komt dan nog 15,= montage bij.
Totaal dus € 230,=. Ondank dat de voorbanden nog niet aan hun eind waren heb ik ook deze maar meteen meegenomen, in november was ik toch al van plan om ze alle vier te vervangen, omdat het profiel als winterband dan te weinig is. Totaal was ik dus voor vier banden 480,= kwijt (bij de dealer bijna 800,=).
Ik heb er op de kop af 63.339 km mee gereden, waren ze achter niet scheef afgesleten, dan had er met gemak nog 15.000 bij gekund.
Naar mijn idee een behoorlijke prestatie voor een all-season band, met mij vorige S60 haalde ik op merk zomerbanden de 45k niet eens.
Ik heb er dus weer 4 nieuwe Michelin CrossClimate+ banden op laten monteren en ga binnenkort ook nog even voor een uitlijn check, in de hoop dat ik er dan nog wat langer op door kan rijden. Met een beetje rustig rijgedrag moet 80.000km best haalbaar zijn.
Mijn ervaringen zijn positief in de zin dat slijtage echt minimaal is, maar wat aan de negatieve kant voor wat betreft cuppen op de achterwielen.
Of dat specifiek te maken heeft met deze band of dat de auto uitgelijnd moet worden durf ik niet te zeggen, maar ik vermoed het laatste.
De banden waren eigenlijk nog helemaal niet op, maar ik hoorde al enige maanden een irritant gebrom uit de achterbak komen.
Tijdens de APK vorige week kwam naar voren dat de achterbanden niet meer het minimale profiel hadden aan de binnenkant van de band, deze kant had nog maar 1mm profiel, terwijl de rest van de band nog meer dan 3mm profiel had. Hierop werden de achterbanden dus afgekeurd en moest ik op zoek naar nieuwe.
De Volvo dealer durft hiervoor maar liefst € 398,= in rekening te brengen (2 banden), diezelfde band bestel ik online voor 100,= per stuk en daar komt dan nog 15,= montage bij.
Totaal dus € 230,=. Ondank dat de voorbanden nog niet aan hun eind waren heb ik ook deze maar meteen meegenomen, in november was ik toch al van plan om ze alle vier te vervangen, omdat het profiel als winterband dan te weinig is. Totaal was ik dus voor vier banden 480,= kwijt (bij de dealer bijna 800,=).
Ik heb er op de kop af 63.339 km mee gereden, waren ze achter niet scheef afgesleten, dan had er met gemak nog 15.000 bij gekund.
Naar mijn idee een behoorlijke prestatie voor een all-season band, met mij vorige S60 haalde ik op merk zomerbanden de 45k niet eens.
Ik heb er dus weer 4 nieuwe Michelin CrossClimate+ banden op laten monteren en ga binnenkort ook nog even voor een uitlijn check, in de hoop dat ik er dan nog wat langer op door kan rijden. Met een beetje rustig rijgedrag moet 80.000km best haalbaar zijn.