Volvo Assistance
Geplaatst: 15.09.2019 - 15:00
Het zal wel een discussie zijn met een baard, maar ik ga toch even de moeite nemen om mijn ervaringen te delen:
Helaas nu 2x in een maand geconfronteerd geweest met een lekke band. De 1e keer nota bene voor de Volvo dealer dus daar was het me niet opgevallen. De 2e keer op een bergpas, gelukkig aan mijn hotel, in Oostenrijk en toen begon het.
Mijn V60 is niet uitgerust met een reservewiel. Opblazen met de reserveset was geen optie daar de band beschadigd was, waarschijnlijk door een diep kuil (ik herinner me vaag iets van 1,5 week geleden), en er een stijle bergpas naar beneden gereden moest worden. Volvo Assistance kwam als eerste uit de board map en een lekke band leek me nou niet zo'n drama om op te lossen.
Enfin, het werd dus wat anders ... DAG 1:
09:00 gebeld en afgesproken dat er om 15:00 een pechdienst zou komen (dan kon ik gewoon wat gaan doen en hadden zij 6 uur om iets te regelen)
15:00 geen pechhulp. Uurtje gewacht, shit happens right?
16:00 zelf maar eens gebeld, zou terug gebeld worden
17:00 niet terug gebeld
18:00 zelf maar weer eens gebeld. Dit keer 'wat aangedrongen'
18:03 SMS ontvangen dat de depanneur onderweg zou zijn en binnen 'een goed kwartiertje' zou arriveren *)
19:00 pechdienst arriveert, zonder vervangwagen en transporteert de wagen naar een Volvo dealer 70 km verderop
*) net op het moment dat ik de VAB ging bellen en hun de afhandeling ging laten doen
Dag 2:
Vriendelijk contact met de Volvo dealer in Zams (AT) dat wel. Maar geen woord van Volvo Assistance. Zelf maar weer eens gebeld hoe/wat. Na een uur werd ik zowaar teruggebeld met de mededling dat ze geen huurauto konden sturen maar dat ik zelf maar een taxi moest regelen. De volvo dealer liet mij weten de banden niet op voorraad te hebben, maar zou laten komen en dat ik om 16:00 de auto af kon halen, ruim 36 uur nadat de lekke band . Nota bene: om 15 km afstand van mijn hotel zat een bandenspecialist.
Ik vind dit niet acceptabel. Volvo bespaart tientallen miljoenen door onze wagens niet meer uit te rusten met op z'n minst een thuiskomer en er zal zonder meer een 'business case' gemaakt zijn op het optuigen van Volvo Assistance. Maar doe het dan a.j.b. goed en niet half. Met een reservewiel had ik binnen 3 uur nieuwe banden op de wagen gehad, en dat was vervelend geweest maar OK. Nu heb ik 2 dagen zonder wagen gezeten.
Conclusie
- vanaf nu alleen nog wagens met een reservewiel
- ik doe geen beroep meer op Volvo Assistance maar op een professionele SOS centrale indien nodig.
- ik zal deze klacht ook delen met Volvo en zien hoe ze erop reageren. *)
*) vraag me nog wel even af waar, want daar zijn ze ook niet zo duidelijk in.
Nog even over die professionele SOS centrales: ook daar heb hoor je gemixte geluiden over. Maar de ervaringen die ik met name met ADAC en ANWB heb gehad zijn altijd correct, goed gecommuniceerd en oplossing gericht. Voor mij is dit 'er op en erover'
Helaas nu 2x in een maand geconfronteerd geweest met een lekke band. De 1e keer nota bene voor de Volvo dealer dus daar was het me niet opgevallen. De 2e keer op een bergpas, gelukkig aan mijn hotel, in Oostenrijk en toen begon het.
Mijn V60 is niet uitgerust met een reservewiel. Opblazen met de reserveset was geen optie daar de band beschadigd was, waarschijnlijk door een diep kuil (ik herinner me vaag iets van 1,5 week geleden), en er een stijle bergpas naar beneden gereden moest worden. Volvo Assistance kwam als eerste uit de board map en een lekke band leek me nou niet zo'n drama om op te lossen.
Enfin, het werd dus wat anders ... DAG 1:
09:00 gebeld en afgesproken dat er om 15:00 een pechdienst zou komen (dan kon ik gewoon wat gaan doen en hadden zij 6 uur om iets te regelen)
15:00 geen pechhulp. Uurtje gewacht, shit happens right?
16:00 zelf maar eens gebeld, zou terug gebeld worden
17:00 niet terug gebeld
18:00 zelf maar weer eens gebeld. Dit keer 'wat aangedrongen'
18:03 SMS ontvangen dat de depanneur onderweg zou zijn en binnen 'een goed kwartiertje' zou arriveren *)
19:00 pechdienst arriveert, zonder vervangwagen en transporteert de wagen naar een Volvo dealer 70 km verderop
*) net op het moment dat ik de VAB ging bellen en hun de afhandeling ging laten doen
Dag 2:
Vriendelijk contact met de Volvo dealer in Zams (AT) dat wel. Maar geen woord van Volvo Assistance. Zelf maar weer eens gebeld hoe/wat. Na een uur werd ik zowaar teruggebeld met de mededling dat ze geen huurauto konden sturen maar dat ik zelf maar een taxi moest regelen. De volvo dealer liet mij weten de banden niet op voorraad te hebben, maar zou laten komen en dat ik om 16:00 de auto af kon halen, ruim 36 uur nadat de lekke band . Nota bene: om 15 km afstand van mijn hotel zat een bandenspecialist.
Ik vind dit niet acceptabel. Volvo bespaart tientallen miljoenen door onze wagens niet meer uit te rusten met op z'n minst een thuiskomer en er zal zonder meer een 'business case' gemaakt zijn op het optuigen van Volvo Assistance. Maar doe het dan a.j.b. goed en niet half. Met een reservewiel had ik binnen 3 uur nieuwe banden op de wagen gehad, en dat was vervelend geweest maar OK. Nu heb ik 2 dagen zonder wagen gezeten.
Conclusie
- vanaf nu alleen nog wagens met een reservewiel
- ik doe geen beroep meer op Volvo Assistance maar op een professionele SOS centrale indien nodig.
- ik zal deze klacht ook delen met Volvo en zien hoe ze erop reageren. *)
*) vraag me nog wel even af waar, want daar zijn ze ook niet zo duidelijk in.
Nog even over die professionele SOS centrales: ook daar heb hoor je gemixte geluiden over. Maar de ervaringen die ik met name met ADAC en ANWB heb gehad zijn altijd correct, goed gecommuniceerd en oplossing gericht. Voor mij is dit 'er op en erover'