Pagina 1 van 1
Resonantietrillingen
Geplaatst: 17.09.2019 - 18:43
door jan bellen
Beste forumlezers,
Hier op vlakke wegen had ik het sporadisch opgemerkt, maar in de bergen wanneer de automaat regelmatig terug en op schakelt is er rond 1700 tpm een resonantie trilling te horen. vooral als de motor wat meer koppel moet leveren.
Het is een t5 AWD met 6500 km op de teller.
Iemand nog zoiets ervaren?
Vriendelijke groeten
Jan
Re: Resonantietrillingen
Geplaatst: 18.09.2019 - 16:20
door TomXC60
hey, ik raad je aan om je raag te stellen op het Swedespeed forum:
https://forums.swedespeed.com/forumdisp ... SPA-2018-)
Ik heb niet de ervaring van enige trillingen in de bergen, niet zomer, niet winter, maar denk niet dat er velen hier al met de XC60 op deze locaties zijn geweest.
Resonantietrillingen
Geplaatst: 05.10.2020 - 11:03
door jan bellen
Goede morgen,
Bijna een jaar niks meer gemerkt van de resonantietrillingen, mijn laatste reis in Frankrijk veranderde dat, rond 1700 rpm bij redelijke belasting bergop was het geluid er weer, nog iemand hier?
Resonantietrillingen
Geplaatst: 15.10.2020 - 20:08
door jan bellen
Volvo Jacobs in Genk heeft het probleem opgelost, afdekplaatje op de achteruitkijkspiegel behuizing was de boosdoener, gevonden na uitgebreide testrit.
Dank aan de goede technicus!
Resonantietrillingen
Geplaatst: 17.03.2022 - 13:29
door Evergreentotaal
En wat heeft de monteur er aan gedaan ?
Resonantietrillingen
Geplaatst: 06.04.2022 - 10:16
door jan bellen
Vastgelijmd met een beetje kit.
Resonantietrillingen
Geplaatst: 06.04.2022 - 10:27
door Hans Eilander
Dus uiteindelijk kwam dat resonerende geluid, niet uit je versnellingsbak, maar door de loszittende kap van je binnen spiegel???
Wel fijn dat het iig opgelost is. Beter een kapje van je spiegel kitten, dan een andere versnellingsbak.
Resonantietrillingen
Geplaatst: 06.04.2022 - 10:57
door erichendri
Veel motoren hebben een kritisch toerental waardoor hij iets meer trilt / bromt.
Meestal onder de 2000 rpm, daarom bij handbakken al een tijdje dubbel (BMW al 3) massa
vliegwielen om dat te onderdrukken.
Zelf vind ik met 1700 rpm omhoog rijden in de bergen voor het mooie te laag, hij
moet dan te veel eraan trekken.
Je schrijft het zelf al, op de vlakke weg heb je er geen last van.
Eric