Aanschaf auto, maar welke ???
Geplaatst: 27.02.2005 - 15:05
Beste Volvoforumers,
Binnenkort ga ik werken bij een nieuwe werkgever. Een Volvo Truckdealer welteverstaan. Echter er is een "probleem". Vervoer van huis naar werk. Ik ga ongeveer 14-16 duizend km per jaar rijden. Tijdens het rond autodealers (wat een straf als autoliefhebber, auhm) liep ik opeens tegen twee S40's aan. Daar wij meer Volvo's in de familie hebben op zich geen verkeerde keuze, een Volvo. Eerlijk is eerlijk, ik had nooit bij een Volvo stilgestaan (een F*rd Esc*rt lag meer in mijn gedachten)
Echter, met de S40 zijn wij totaal niet bekend. Graag ontvang ik wat meer info van de kenners & freaks hier.
Zoals: Wat zijn de zwakke(re) punten van dit model en, heel belangrijk, waar moet ik op letten bij de aanschaf???
Voor aanschaf laat is sowieso de auto's ANWB/DEKRA keuren.
Het gaat dus om twee auto's.
Volvo S40
1.8 Europa
december 1997
148.000 (NAP)
16 klepper, ABS, airbag dubbel+zijkant, airco, alarm met a.b. APK, Buitenspiegels verwarmd en elek. verst. Bumpers in kleur, Elek ramen voor, getint glas, half leer, in hoogte verst. stuur & stoelen (2x),
LMV 15", metallic lak, middenarmsteun, onderhoudsboekjes aanwezig-->alle beurten (om de 15.000) bij Volvo dealer gehad, distributiesnaar bij 120.000km vervangen.
Radio voorbereiding, stuurbekr.
http://www.kolenbrander-automobielen.nl
Volvo S40
2.0 lux/sport
September 1997
121.000 km (D-snaar weet ik van!)
ABS, Airbag bestuurder, Airconditioning, Centrale deurvergrendeling afstandbediend, Deelbare achterbank (ongelijke delen), Elektrisch bedienbare ramen, Lichtmetalen velgen, Metallic lak, Mistlampen voor, Startonderbreker, Stoelverwarming voor, Stuurbekrachtiging, In hoogte verstelbaar stuur
http://www.lvs-autogroep.nl/index.php?p ... asions.php
Punt waar ik vooral klem zit:
Is zwart (ondanks airco) niet bloedwarm??? Eer dat de auto koud is van binnen ben ik na 15 km alweer thuis van het werk, zonde van de airco of niet???
Het verschil in kilmeterstand van 30.000km (dat is voor mij 2 jaar rijden!) Hoe zit het met de onderhoudskosten???
De groene is zoals ik het zo zie een stuk luxer maar heeft meer kilomters en een 1.8 ipv een 2.0. Maar is het verschil in motoren echt groot?
Uiteraard zal ik (zeker nu ik bij Volvo ga werken en mijn studie achtergrond) deze site in de gaten houden en proberen om mijn adviezen en hulp op andere vragen te geven.
U kunt (indien het nu lukt) de poll invullen. Daarbuiten heb ik ook zeer graag reacties.
(mooi stukje werk trouwens zo'n poll moderators. Nog niet eerder gezien bij andere club-sites (en ik heb er redelijk wat gehad).
Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor uw moeite en tijd.
Met vriendelijke groet,
VineVinyl
Binnenkort ga ik werken bij een nieuwe werkgever. Een Volvo Truckdealer welteverstaan. Echter er is een "probleem". Vervoer van huis naar werk. Ik ga ongeveer 14-16 duizend km per jaar rijden. Tijdens het rond autodealers (wat een straf als autoliefhebber, auhm) liep ik opeens tegen twee S40's aan. Daar wij meer Volvo's in de familie hebben op zich geen verkeerde keuze, een Volvo. Eerlijk is eerlijk, ik had nooit bij een Volvo stilgestaan (een F*rd Esc*rt lag meer in mijn gedachten)
Echter, met de S40 zijn wij totaal niet bekend. Graag ontvang ik wat meer info van de kenners & freaks hier.
Zoals: Wat zijn de zwakke(re) punten van dit model en, heel belangrijk, waar moet ik op letten bij de aanschaf???
Voor aanschaf laat is sowieso de auto's ANWB/DEKRA keuren.
Het gaat dus om twee auto's.
Volvo S40
1.8 Europa
december 1997
148.000 (NAP)
16 klepper, ABS, airbag dubbel+zijkant, airco, alarm met a.b. APK, Buitenspiegels verwarmd en elek. verst. Bumpers in kleur, Elek ramen voor, getint glas, half leer, in hoogte verst. stuur & stoelen (2x),
LMV 15", metallic lak, middenarmsteun, onderhoudsboekjes aanwezig-->alle beurten (om de 15.000) bij Volvo dealer gehad, distributiesnaar bij 120.000km vervangen.
Radio voorbereiding, stuurbekr.
http://www.kolenbrander-automobielen.nl
Volvo S40
2.0 lux/sport
September 1997
121.000 km (D-snaar weet ik van!)
ABS, Airbag bestuurder, Airconditioning, Centrale deurvergrendeling afstandbediend, Deelbare achterbank (ongelijke delen), Elektrisch bedienbare ramen, Lichtmetalen velgen, Metallic lak, Mistlampen voor, Startonderbreker, Stoelverwarming voor, Stuurbekrachtiging, In hoogte verstelbaar stuur
http://www.lvs-autogroep.nl/index.php?p ... asions.php
Punt waar ik vooral klem zit:
Is zwart (ondanks airco) niet bloedwarm??? Eer dat de auto koud is van binnen ben ik na 15 km alweer thuis van het werk, zonde van de airco of niet???
Het verschil in kilmeterstand van 30.000km (dat is voor mij 2 jaar rijden!) Hoe zit het met de onderhoudskosten???
De groene is zoals ik het zo zie een stuk luxer maar heeft meer kilomters en een 1.8 ipv een 2.0. Maar is het verschil in motoren echt groot?
Uiteraard zal ik (zeker nu ik bij Volvo ga werken en mijn studie achtergrond) deze site in de gaten houden en proberen om mijn adviezen en hulp op andere vragen te geven.
U kunt (indien het nu lukt) de poll invullen. Daarbuiten heb ik ook zeer graag reacties.
(mooi stukje werk trouwens zo'n poll moderators. Nog niet eerder gezien bij andere club-sites (en ik heb er redelijk wat gehad).
Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor uw moeite en tijd.
Met vriendelijke groet,
VineVinyl