Ervaring Volvo Service Elst

themull
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 10.10.2006 - 15:15

Volvoservice Elst

technisch goed
behulpzaam

service is echter zeer grillig: de ene keer rete snel geholpen, keer daarna een week aan het lijntje gehouden . Geen reacties op email en whatsapp, telefoontjes blijven onbeantwoord.

Volgensmij groeit het men daar boven het hoofd - te druk - . Wat vervelend is voor ze. Ze hebben vanwege hun - historische USP's - unieke positie volgensmij omdat men van heinde en ver naar Elst gaat voor onderhoud aan de Volvo.

Paar dagen geleden auto opgehaald in Elst na reparatie. Geen overdracht gehad en na 30 seconden rijden allemaal rode lampjes met spoed vereist motormanagement service - auto schoot in nood loop- . Ondanks dat men zei dat er een testrit mee was gereden - wat ik me gezien de snelheid waarmee de storing zich opbaarde - geloofde ik niet dat men er na reparatie een testrit mee gemaakt had.
Gelukkig was er nog een parttime monteur beschikbaar die vida uitlas, en constateerde optisch dat de storing kwam door een stekker die vergeten was aan te sluiten.

al met al : ik was erg tevreden, over de persoonlijke benadering, technische uitleg, gehanteerde pruijzen (scheelt bijna de helft met Broekhuis in sommige gevallen) .
Alleen nu toch behoorlijk ontrevreden: omdat toezeggingen pas zeer laat worden nagekomen, en zeer gebrekkige en sumiere communicatie.

Wat te doen; toch maar weer naar de dealer? of Volvoservice in Elst voordeel vd twijfel geven en in ze blijven vertrouwen..............
nb: mn XC90 D5 moet nog een nieuwe D-riem, en ander preventief onderhoud aan de 4w aandrijfkoppeling, luchtfilter etc

wie heeft er soortgelijke ervaringen recent met Volvoservice? hoe ben je daar met ze uitgekomen? wat raad je me aan te doen?
Volvo XC90 D5 2012
Volvo V70 D5 2005
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Huh zit er een Volvodealer in Elst
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Het gaat hier over de dealers inderdaad...

Maargoed, zelf soortgelijke ervaringen met wagens van vrienden die ik daar voor onderhoud heen heb laten gaan, soms weken lang aan het lijntje gehouden, terwijl de wagen thuis nodig was..

Zeggen er mee begonnen te zijn en dat het nu echt bijna klaar is, maar even langsrijden waren de onderdelen nog niet eens binnen, en bij navraag ook niet besteld, terwijl de wagen er al twee weken stond en ruim daarvoor bekend was wat gebeuren moest..

Een lang verhaal kort, het is ze een jaar of wat geleden inderdaad allemaal even teveel geworden, slechte communicatie als gevolg en wat laks.

Kan goed zijn dat het inmiddels anders is natuurlijk.
themull
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 10.10.2006 - 15:15

diesel01 schreef: Huh zit er een Volvodealer in Elst
je hebt gelijk. Misschien kan een moderator mn post naar de juiste topic verplaatsen
Volvo XC90 D5 2012
Volvo V70 D5 2005
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3775
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

het gaat hier idd alleen over Volvo dealers, en dan met name alleen de positieve berichten.
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
dennis850estate
Forumsponsor
Berichten: 206
Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
Locatie: gelderland
Contacteer:

themull schreef: Volvoservice Elst

technisch goed
behulpzaam

service is echter zeer grillig: de ene keer rete snel geholpen, keer daarna een week aan het lijntje gehouden . Geen reacties op email en whatsapp, telefoontjes blijven onbeantwoord.

Volgensmij groeit het men daar boven het hoofd - te druk - . Wat vervelend is voor ze. Ze hebben vanwege hun - historische USP's - unieke positie volgensmij omdat men van heinde en ver naar Elst gaat voor onderhoud aan de Volvo.

Paar dagen geleden auto opgehaald in Elst na reparatie. Geen overdracht gehad en na 30 seconden rijden allemaal rode lampjes met spoed vereist motormanagement service - auto schoot in nood loop- . Ondanks dat men zei dat er een testrit mee was gereden - wat ik me gezien de snelheid waarmee de storing zich opbaarde - geloofde ik niet dat men er na reparatie een testrit mee gemaakt had.
Gelukkig was er nog een parttime monteur beschikbaar die vida uitlas, en constateerde optisch dat de storing kwam door een stekker die vergeten was aan te sluiten.

al met al : ik was erg tevreden, over de persoonlijke benadering, technische uitleg, gehanteerde pruijzen (scheelt bijna de helft met Broekhuis in sommige gevallen) .
Alleen nu toch behoorlijk ontrevreden: omdat toezeggingen pas zeer laat worden nagekomen, en zeer gebrekkige en sumiere communicatie.

Wat te doen; toch maar weer naar de dealer? of Volvoservice in Elst voordeel vd twijfel geven en in ze blijven vertrouwen..............
nb: mn XC90 D5 moet nog een nieuwe D-riem, en ander preventief onderhoud aan de 4w aandrijfkoppeling, luchtfilter etc

wie heeft er soortgelijke ervaringen recent met Volvoservice? hoe ben je daar met ze uitgekomen? wat raad je me aan te doen?

Bovenstaande bericht goed in me opgenomen en ik realiseer me dat dit soms de tol is die je betaalt bij snelle groei! 6 jaar geleden waren we nog met zijn tweeën en nu heb ik inmiddels 4 full timers in dienst en kan het sleutelen gewoonweg niet meer zelf alleen maar doen! Ik ben me meer en meer bezig aan het houden met het managen omdat ik zie dat overzicht houden soms lastig is.. Een bedrijf dat aan het groeien is gaat behoefte krijgen aan een receptioniste, een planner, een magazijnman, een werkplaatschef etc etc maar als ik die kan op ga dan gaat het uurtarief fors omhoog en kan het niet zoals het nu gaat! We hebben een open keuken en juist die benadering waarin we de klant alles laten zien is juist wat een hoop mensen kunnen waarderen en wat we ook graag in stand willen houden... Met meer werk verrichten worden er ook meer foutjes gemaakt, daar ontkom je niet aan! Er is geen bedrijf met een 100% score want dat is onmogelijk! Ik zat voor de beeldvorming vandaag in 26 chats, ben 27 keer gebeld, heb 35 mail ontvangen en dan nog de sms en FB zaken. Is natuurlijk een goede zaak en ben ik blij mee maar vraagt wel dat ik de hele dag op die telefoon staar!

Ik ben momenteel meer en meer bezig om te zorgen dat mijn bereikbaarheid verbetert en de kwaliteit van het geleverde werk op niveau blijft want laten we eerlijk zijn, een goede naam bouw je langzaam op maar is zo weer weg. Ik zeg altijd dat vertrouwen te voet komt maar te paard weer vertrekt. Mijn plan is om na te gaan denken over de mogelijkheden voor een werkplaatschef en dan zelf meer en meer me bezig te houden met de overige zaken die zo vreselijk belangrijk in goede banen te leiden!
.
.
.
.
Website: www.volvoservice.eu
Maarten M
2nd Gear member
Berichten: 212
Lid geworden op: 06.08.2019 - 08:24

Top dat je zo reageert!!
V70 D4 GT8 Nordic+ Luxury Line 2015 caspian blue 240.000 km
Obbetuning 235 pk, 470 nm
Achterspoiler
Modin black 18 inch velgen

Alfa Romeo 159 1750 TBI TI 235pk
Maarten M
2nd Gear member
Berichten: 212
Lid geworden op: 06.08.2019 - 08:24

Goed ervaring met Verkerk Leidsche Rijn.
Auto bij een handelaar gekocht, motor begon ineens te blazen op weg naar huis om 15u. . Dus gelijk maar door naar de dealer hier vlakbij. Binnen 15 minuten auto binnen, diagnose turboslang lek. Offerte gevraagd, Autotrust gebeld waar ik garantie had. Prijs was cf Bosch garage want ze vergoeden alles. Leen fiets mee en volgende morgen om 10u kon ik de auto weer ophalen.
Goede service! En omdat ze vlakbij zitten ga ik daar maar voorlopig heen voor onderhoud lijkt me.
Laatst gewijzigd door Maarten M op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 D4 GT8 Nordic+ Luxury Line 2015 caspian blue 240.000 km
Obbetuning 235 pk, 470 nm
Achterspoiler
Modin black 18 inch velgen

Alfa Romeo 159 1750 TBI TI 235pk
Gebruikersavatar
m1karabijn
3rd Gear member
Berichten: 443
Lid geworden op: 20.05.2014 - 17:36

Ben al jaren een klant van Dennis en heb gezien dat de klandizie geweldig is toegenomen.
Dus ook de werkdruk de telefoon , mail , WhatsApp alles is in een razend tempo gegaan.
Ik herken me niet in het beeld van de topic starter ik maak altijd via WhatsApp een afspraak en spreek dan de tijd de kosten en hoe laat ik aanwezig moet zijn en die afspraken worden altijd nagekomen.
Natuurlijk gebeuren er wel een onvoorziene dingen zoals laatst met het vervangen van schijven en blokken mijn remklauw kapot was die had hij niet in voorraad.
Natuurlijk heeft Dennis gezorgd dat ik veilig thuis kon komen en 2 dagen later heeft hij de remklauwen vervangen.
Hij was ook nog zo sportief een korting op alles te geven omdat ik toch 250 Km extra had gereden.
Verder vind ik de kunde van Dennis , Kuba en de andere jongens geweldig , natuurlijk dit zijn mensen die ook wel eens een foutje maken zoals ieder ander maar het word wel gelijk zonder morren hersteld.
Ik hoop nog vele jaren een klant te zijn van Dennis :D
Volvo V50 T5 AUT AWD
Onderhoud bij VolvoService.Eu
Tuning bij VolvoTune 260 Pk 380 Nm
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Mooi dat je zelf komt reageren, zoals ik het al vermoedde was het gewoon even teveel en te groot geworden, en goed personeel heb je ook niet zomaar gevonden heden ten dage...

Succes met de toekomstige zaken!
Gebruikersavatar
dennis850estate
Forumsponsor
Berichten: 206
Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
Locatie: gelderland
Contacteer:

V70R^2 schreef: Mooi dat je zelf komt reageren, zoals ik het al vermoedde was het gewoon even teveel en te groot geworden, en goed personeel heb je ook niet zomaar gevonden heden ten dage...

Succes met de toekomstige zaken!
Komt goed! ik zeg altijd maar "zonder wrijving geen glans!!"
.
.
.
.
Website: www.volvoservice.eu
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3775
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

dennis850estate schreef:
V70R^2 schreef: Mooi dat je zelf komt reageren, zoals ik het al vermoedde was het gewoon even teveel en te groot geworden, en goed personeel heb je ook niet zomaar gevonden heden ten dage...

Succes met de toekomstige zaken!
Komt goed! ik zeg altijd maar "zonder wrijving geen glans!!"
tis andersom Dennis 8-)
geen glans zonder wrijving
themull
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 10.10.2006 - 15:15

Top reactie Dennis.
Alleen het feit al dat je zo regeert en je je
bewust bent van de keerzijde van de snelle groei geeft
me een stuk vertrouwen terug!

En met de technische kennis en hulpvaardigheid van jou en je collega’s zit het wel goed. Auto heeft vandaag kleine 800km gereden zonder problemen !

Wellicht zijn er hier members die hun kennis met je kunnen delen mbt hoe je eea op de rit houdt!

Tot ziens in Elst!
Laatst gewijzigd door themull op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90 D5 2012
Volvo V70 D5 2005
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Ik heb een fijne samenwerking met leuke enthousiaste jonge heren van mijn leeftijd, deze zomer zijn ze van van 3 naar 9 bruggen en idem dito monteurs gegaan. De "directeur" is gewoon een top monteur en telt slechts 29 lentes jong. Draait voor zijn doen ineens bizarre omzet en uren, na 3 jaar 7 dagen 80á 90 uur per week kan die net voor het te veel wordt eindelijk 5 dagen op vakantie deze maand, de key? Zet een paar lieftallige dames op de telefoon, mail en administratie en blijf vooral zelf doen waar jij goed in bent, de werkplaats runnen.

Van huis uit ook ondernemer, en al snel leer je dat je echt bij je leest moet blijven, je vak, je passie, en al hetgeen er bij komt of potentiële bottlenecks worden over laten aan hen die daar goed in of voor zijn.
Gebruikersavatar
dennis850estate
Forumsponsor
Berichten: 206
Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
Locatie: gelderland
Contacteer:

themull schreef: Top reactie Dennis.
Alleen het feit al dat je zo regeert en je je
bewust bent van de keerzijde van de snelle groei geeft
me een stuk vertrouwen terug!

En met de technische kennis en hulpvaardigheid van jou en je collega’s zit het wel goed. Auto heeft vandaag kleine 800km gereden zonder problemen !

Wellicht zijn er hier members die hun kennis met je kunnen delen mbt hoe je eea op de rit houdt!

Tot ziens in Elst!
thanks! Kop in het zand steken en doorgaan op oude voet ga ik dus niet doen! We hebben inderdaad een prima team in Elst dat klaar is voor de toekomst! Dat team kneden en begeleiden is mijn taak en wat je zegt over hulp van deskundige members is een goede tip en ga ik zeker doen, bij deze de oproep! Zelfs ik weet niet alles haha! Ik denk dat je als ondernemer,en als mens trouwens ook, niet moet proberen om alle fouten zelf moet maken maar naar de opmerkingen van andere ondernemers moet luisteren en daar je voordeel mee kunt doen.
.
.
.
.
Website: www.volvoservice.eu
Gebruikersavatar
dennis850estate
Forumsponsor
Berichten: 206
Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
Locatie: gelderland
Contacteer:

V70R^2 schreef: Ik heb een fijne samenwerking met leuke enthousiaste jonge heren van mijn leeftijd, deze zomer zijn ze van van 3 naar 9 bruggen en idem dito monteurs gegaan. De "directeur" is gewoon een top monteur en telt slechts 29 lentes jong. Draait voor zijn doen ineens bizarre omzet en uren, na 3 jaar 7 dagen 80á 90 uur per week kan die net voor het te veel wordt eindelijk 5 dagen op vakantie deze maand, de key? Zet een paar lieftallige dames op de telefoon, mail en administratie en blijf vooral zelf doen waar jij goed in bent, de werkplaats runnen.

Van huis uit ook ondernemer, en al snel leer je dat je echt bij je leest moet blijven, je vak, je passie, en al hetgeen er bij komt of potentiële bottlenecks worden over laten aan hen die daar goed in of voor zijn.
Een waar woord en heb ik al aan zitten denken want verbetert de bereikbaarheid nogal maar zitten ook weer nadelen aan... Meisje kost geld en betekent wellicht werkplaatstarief omhoog. Het levert waarschijnlijk wel weer klanten op en betaalt zichzelf weer terug... Thanks voor de tip
.
.
.
.
Website: www.volvoservice.eu
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

dennis850estate schreef:
Een waar woord en heb ik al aan zitten denken want verbetert de bereikbaarheid nogal maar zitten ook weer nadelen aan... Meisje kost geld en betekent wellicht werkplaatstarief omhoog. Het levert waarschijnlijk wel weer klanten op en betaalt zichzelf weer terug... Thanks voor de tip
Dat is een moeilijke keuze. Met groei kan je niet meer elke auto zelf behandelen waardoor je een stukje vertrouwen opnieuw moet opbouwen. Willem en Arie kunnen wel veel beter zijn met auto's maar de klant hoort goede verhalen over ene Dennis en wil ook dat Dennis aan de auto knutselt. :D Als je dat doorbroken hebt kan je verder groeien zonder teleurgestelde gezichten, mits de kwaliteit hetzelfde blijft. ^_^
Gebruikersavatar
dennis850estate
Forumsponsor
Berichten: 206
Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
Locatie: gelderland
Contacteer:

Jelmer de Jong schreef:
dennis850estate schreef:
Een waar woord en heb ik al aan zitten denken want verbetert de bereikbaarheid nogal maar zitten ook weer nadelen aan... Meisje kost geld en betekent wellicht werkplaatstarief omhoog. Het levert waarschijnlijk wel weer klanten op en betaalt zichzelf weer terug... Thanks voor de tip
Dat is een moeilijke keuze. Met groei kan je niet meer elke auto zelf behandelen waardoor je een stukje vertrouwen opnieuw moet opbouwen. Willem en Arie kunnen wel veel beter zijn met auto's maar de klant hoort goede verhalen over ene Dennis en wil ook dat Dennis aan de auto knutselt. :D Als je dat doorbroken hebt kan je verder groeien zonder teleurgestelde gezichten, mits de kwaliteit hetzelfde blijft. ^_^
ook dat is natuurlijk allang door mijn gedachte gegaan... Mensen die expliciet door een bepaalde persoon geholpen willen worden geven dat vaak ook aan en dat kan uiteraard gewoon! Ik heb hier bijvoorbeeld Kylian die helemaal los is op de 850 en heb diverse klanten met erg mooie exemplaren en die vragen naar hem! Dan gaat het stokje mooi door naar de volgende!
.
.
.
.
Website: www.volvoservice.eu
Gebruikersavatar
Doc R
2nd Gear member
Berichten: 145
Lid geworden op: 23.04.2017 - 23:05

Afspraak maken is idd wel een dingetje, maar ik rij graag ff langs :D
Wat je zou kunnen overwegen, is op de site vermelden: alleen een afspraak te plannen op maandag, woensdag en vrijdag tussen 09:00h en 11:00h. Bij een huisarts kan je ook niet op alle momenten een afspraak plannen. Geeft je veel meer rust, wordt je blij van. :-)
Ook ter overweging een student voor deze uurtjes.. Nijmegen is vlak bij....
Kennis en kunde is outstanding.
Rekeningrijden??? Doe ik al jaren...

V70 D3 OceanRace MY2012, oa sportcassis+niveau, Brembo ho-houders, Sleipner black chrome
Hers; V60 D6 Summum MY2016, Inscription Ember Black, Offblack/Toscana, Titania
406 break GT HDI 110 329.000km probleemloos
205 tD 392.000km probleemloos
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Al groei gaat met stuipen....maar uiteindelijk lopen we wel
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “De Forumsponsors”