Volvo 850 1995 start niet meer
Geplaatst: 02.10.2019 - 15:10
Goeiemiddag,
Gisterenochtend wou ik naar mijn werk vertrekken met mijn 850 maar dat ging niet helemaal volgens plan. De motor sloeg niet meer aan.
De motor draait rond door de startmotor maar verder blijft het daar ook bij.
Eerste wat ik gedaan heb is de accu los voor een half uurtje. om alles te resetten. dit gaf echter niet de oplossing.
Ook heb ik bekeken of er benzine naar de motor gaat maar dat gebeurd dus niet. dus ik denk dat het iets moet zijn met de benzine toevoer.
Maar nou ben ik al op internet gaan zoeken en daar hebben ze het erover dat tijdens het starten ook de toerental meter moet bewegen tijdens het starten, dat doet hij dus niet.
Vanavond ga ik kijken of de benzinepomp aanslaat bij het draaien van het contact in stand 2. (klopt het dat hij dan gedurende 2 seconde moet aanslaan?)
Een paar maanden terug stond ik in oostenrijk al met problemen dat de power ineens wegviel(wat wel lastig was in de bergen haha). de oplossing kwam van Anton (ANWB) die alles gereset heeft. probleem lag daar bij de lambdasonde die waarschijnlijk vervuild was. zou die weer een error kunnen geven die het motormanagement alles dicht laat houden?
heeft iemand nog andere goede tips?
Gisterenochtend wou ik naar mijn werk vertrekken met mijn 850 maar dat ging niet helemaal volgens plan. De motor sloeg niet meer aan.
De motor draait rond door de startmotor maar verder blijft het daar ook bij.
Eerste wat ik gedaan heb is de accu los voor een half uurtje. om alles te resetten. dit gaf echter niet de oplossing.
Ook heb ik bekeken of er benzine naar de motor gaat maar dat gebeurd dus niet. dus ik denk dat het iets moet zijn met de benzine toevoer.
Maar nou ben ik al op internet gaan zoeken en daar hebben ze het erover dat tijdens het starten ook de toerental meter moet bewegen tijdens het starten, dat doet hij dus niet.
Vanavond ga ik kijken of de benzinepomp aanslaat bij het draaien van het contact in stand 2. (klopt het dat hij dan gedurende 2 seconde moet aanslaan?)
Een paar maanden terug stond ik in oostenrijk al met problemen dat de power ineens wegviel(wat wel lastig was in de bergen haha). de oplossing kwam van Anton (ANWB) die alles gereset heeft. probleem lag daar bij de lambdasonde die waarschijnlijk vervuild was. zou die weer een error kunnen geven die het motormanagement alles dicht laat houden?
heeft iemand nog andere goede tips?