Pagina 1 van 2

Icoon Volvo V70 nu super compleet

Geplaatst: 11.10.2006 - 18:47
door Ben
Onbetwiste marktleider nu nòg aantrekkelijker
Icoon Volvo V70 nu super compleet

V70 na zes jaar nog steeds onbetwist marktleider met 45 procent
Nieuwe, zéér complete Edition uitvoeringen
Edition, Edition Classic en Edition Sport vervangen bestaande varianten
Nieuwe, bijzondere exterieurkleur Electric Silver
Leverbaar met alle motorvarianten
Klantenvoordeel oplopend tot liefst € 13.000
Lease vanaf € 699,- per maand

Beesd, 11 oktober 2006 – De Volvo V70 behoeft geen introductie. De Zweedse estate is in zijn huidige vorm al zes jaar op de markt, maar mede door een aantal tussentijdse opfrisbeurten nog altijd geliefd. De V70 is met een marktaandeel van 45% niet weg te slaan uit de top van dit segment. De auto is uitgegroeid tot een icoon: synoniem voor de veelzijdige family estate en een referentie voor velen.

Volvo heeft het modelprogramma van de V70 vereenvoudigd, maar tegelijk de uitrusting sterk opgewaardeerd. De van Volvo bekende Base, Kinetic, Momentum en Summum uitvoeringen worden vervangen door de Edition, de ingetogen en comfortabele Edition Classic en de dynamische en expressieve Edition Sport. Topmodel V70 R AWD blijft in ongewijzigde vorm leverbaar. Alle versies krijgen een aantal kleine vernieuwingen mee. Zo heeft de V70 tegenwoordig clignoteurs in de buitenspiegels, richtingaanwijzers die automatisch drie keer knipperen na het bedienen van de tipstand en een aantal aluminium accenten in het interieur. Nieuw is ook de exterieurkleur Electric Silver: een bijzonder opvallende lak met grove metallic structuur die tot voor kort was voorbehouden aan de R-versies. De Editions zijn leverbaar met alle bekende motorvarianten en aandrijflijnen.

V70 Edition: van huis uit compleet
De nieuwe basisversie van de V70 is de Edition. Deze uitvoering heeft standaard al onder meer 16-inch lichtmetalen wielen (tegen zeer geringe meerprijs te vervangen door 17-inch), mistlampen vóór, Electronic Climate Control, gedeeltelijk lederen bekleding en een hoogwaardig Performance audiosysteem met stuurwielbediening en AUX-input voor een mp3-speler of iPod. De nieuwe V70 Edition is leverbaar vanaf € 39.330. Het klantvoordeel bedraagt bij deze uitvoering ten opzichte van de vorige basisversie € 5.915.

V70 Edition Classic: ingetogen en comfortabel
De volgende stap in het nieuwe V70 programma is de Edition Classic. Deze biedt bovenop de Edition uitrusting zéér veel extra. We noemen hier de elektrisch inklapbare buitenspiegels met waterafstotend glas en instapverlichting, Bi-Xenon koplampen, het befaamde RTI full map navigatiesysteem, regensensor, Park Assist achter, lederen bekleding, elektrisch bedienbare bestuurdersstoel, verwarmbare zitplaatsen vóór, automatische niveauregeling en zwarte roofrails. En nog veel meer! Extra’s met een totale waarde van € 16.660, terwijl de meerprijs slechts € 5.000 bedraagt. Een voordeel van € 11.660.

V70 Edition Sport: expressief en dynamisch
Nieuw topmodel van de V70-reeks is de Edition Sport. Deze heeft een meer uitgesproken karakter en is te herkennen aan de opvallende roofrails in geborsteld aluminium, dakspoiler, adaptieve Bi-Xenon koplampen met bochtverlichting en 17-inch lichtmetalen wielen. Naast de luxe voorzieningen van de Edition Classic heeft de Edition Sport tevens een opvallend ‘watch-dial’ instrumentenpaneel (bekend uit de R-versies), geprofileerde Sport Lederen stoelen en een lederen driespaaks sportstuurwiel. De meerprijs bedraagt

€ 5.600, wat een voordeel oplevert van zelfs € 13.040.

Aantrekkelijke Volvo lines
Maar het blijft niet bij de drie nieuwe varianten. Volvo introduceert op de V70 ook nog eens een aantal zeer aantrekkelijke optiepakketten. Zo is er de Season Line met schuifdak, waterafstotend glas en parkeerverwarming met timer (!) voor slechts € 1.600 op de Edition en € 1.200 op de Editions Classic en Sport. Ook is er de Infotainment Line, bestaande uit Rear Seat Entertainment, Volvo’s ‘top of the line’ Premium Sound System, geïntegreerde telefoon, bekerhouders achterin en om dit alles te beschermen een alarminstallatie. De prijs: € 4.500. Ongetwijfeld het favoriete pakket van de kinderen!

Geplaatst: 11.10.2006 - 20:05
door Richard
Kijk dat zijn nog eesn wijzigingen. Nu is ie echt heel erg compleet zeg.

Geplaatst: 11.10.2006 - 20:07
door liquid_force
wordt vaak gedaan als er een nieuw type aankomt ... maar inderdaad, erg compleet!

Geplaatst: 11.10.2006 - 20:52
door NOS
Klinkt goed!
vooral die Rtellers in de sport

Geplaatst: 11.10.2006 - 23:37
door Paul
Zeker als je het over een Classic hebt! Dan weet je het wel! :-)

Geplaatst: 12.10.2006 - 16:07
door Live
shit, lekker eaanbieding!! vette actie (was ik maar 18 en rijker:P)

maar dat mag ook wel..om het verlies van de nieuwe v70 goed te maken..want die is lelijk...


maar daar is dit topic niet voor:P

Geplaatst: 12.10.2006 - 18:56
door Paul
Maar geen T5 SportsEdition, beetje jammer!

Geplaatst: 13.10.2006 - 19:36
door Paul
Was iets te snel, wel een T5 Sportsedition, erg complete auto! erg leuk!
En nu ook combi interieur mogelijk, zwart dash beige stoelen.
En Seasonline heeft nu parkeerverwarming
En zoals ergens anders ook werd vermeld, aux ingang vanaf productieweek 47 (of zoiets)

Geplaatst: 13.10.2006 - 21:20
door Maurice Pierik
Tja, 't zal snel afgelopen zijn met de huidige V70.
Als ze zo aan het rondstrooien zijn met accessoires, dan zijn ze echt bezig met de laatsten eruit te pompen.

Geplaatst: 14.10.2006 - 17:16
door Thom
Lekker voor mensen met een privé aangeschafte V70 Momentum of Summum... En teveel betaald én mindere restwaarde. Leuk, die actiemodellen, maar op den duur komt het je imago als (premium) merk niet ten goede. Een Volvo is kwaliteit, daar mag best voor betaald worden. Nu wordt de V70 een dumpproduct. En door de wirwar van actiepakketten van de laatste jaren is er ook geen lijn meer in te ontdekken. Dit klinkt erg negatief, want voor leaserijders is dit natuurlijk heel goed nieuws, maar Volvo kan nu niet meer terug. Met de nieuwe V70 zullen ze ook weer Editions moeten gaan aanbieden, want huidige V70 klanten pikken het niet als ze strax opeens een vermogen moeten gaan bijbetalen voor bovenstaande opties.

Thom

Geplaatst: 14.10.2006 - 17:34
door bart simpson
Thom schreef:Lekker voor mensen met een privé aangeschafte V70 Momentum of Summum... En teveel betaald én mindere restwaarde. Leuk, die actiemodellen, maar op den duur komt het je imago als (premium) merk niet ten goede. Een Volvo is kwaliteit, daar mag best voor betaald worden. Nu wordt de V70 een dumpproduct. En door de wirwar van actiepakketten van de laatste jaren is er ook geen lijn meer in te ontdekken. Dit klinkt erg negatief, want voor leaserijders is dit natuurlijk heel goed nieuws, maar Volvo kan nu niet meer terug. Met de nieuwe V70 zullen ze ook weer Editions moeten gaan aanbieden, want huidige V70 klanten pikken het niet als ze strax opeens een vermogen moeten gaan bijbetalen voor bovenstaande opties.
Volvo (en feitelijk alle andere Premiummerken) werkt al vele jaren met dit soort uitloopaanbiedigen (o.a. de Holiday, Europa, Europa Exclusive) en bestaat toch nog steeds, de nieuwe Volvo V70/125(?) wordt altijd weer een stukje kaler dan de uitloopversie van de oude V70/285 het op deze manier uitfaseren werkt als strategie iig super.
Als je nu de keuze moet maken tussen zo'n dure huiveringwekkend lelijke BMW 5 touring, zo'n intrieste net zo buitenproportionele dure MB E station of je gaat voor zo'n lekker volle relatief goedkope V70 dan ga je toch voor een beter houdbaar ontwerp als een V70?

Geplaatst: 14.10.2006 - 17:35
door menjo
Inderdaad, anders wacht iedereen wel op het nieuwe model

Geplaatst: 14.10.2006 - 17:39
door bart simpson
menjo schreef:Inderdaad, anders wacht iedereen wel op het nieuwe model
Bij legio merken staat er elke 4 jaar een compleet nieuw of zwaar gerestyled model, dat is voor de restwaarde (en de onderdelenprijzen) net even slechter als deze policy van Volvo.

Geplaatst: 14.10.2006 - 19:36
door Oceanracer
Ik geniet alvast! Kan ik over 2 jaar m'n Oceanrace inruilen voor een bomvolle estate van de laatste serie, zodat ik nog een jaartje of wat daar in kan rondsturen. Heb ik gelijk een paar jaar de tijd om aan z'n (minder fraaie) opvolger te wennen.

Geplaatst: 14.10.2006 - 19:45
door NOS
ik ga m'n vader alvast 'adviseren' ;)

Geplaatst: 14.10.2006 - 21:16
door Remon
bart simpson schreef:
menjo schreef:Inderdaad, anders wacht iedereen wel op het nieuwe model
Bij legio merken staat er elke 4 jaar een compleet nieuw of zwaar gerestyled model, dat is voor de restwaarde (en de onderdelenprijzen) net even slechter als deze policy van Volvo.
Helemaal mee eens. Kijk maar eens bij renault. Hoeveel series laguna`s je nu al gehad hebt. Je koopt een nieuw model en volgend jaar is z`n opvolger er al. Volvo`s worden in de loop der jaren gemoderniseerd, niet direct gewijzigt. Daarom blijven volvorijders in oudere types ook tevreden met hun model die oud is, maar er niet oud uit ziet.

Geplaatst: 14.10.2006 - 22:20
door Hans
Helemaal goed. Over een jaar of twee kan ik een hele mooie V70 uitkiezen.

Geplaatst: 15.10.2006 - 15:14
door Thom
Als je nu de keuze moet maken tussen zo'n dure huiveringwekkend lelijke BMW 5 touring, zo'n intrieste net zo buitenproportionele dure MB E station of je gaat voor zo'n lekker volle relatief goedkope V70 dan ga je toch voor een beter houdbaar ontwerp als een V70?
Met alle respect, maar een BMW 5 en een Mercedes E zijn wel van een andere klasse dan een V70. Met name qua ruimte achterin, materiaalgebruik, motorenaanbod en rijgedrag (rwd) zijn deze auto's toch niet echt vergelijkbaar. Dat de V70 het zo goed doet is vanwege zn integere imago en uitstraling, en omdat het gewoon een veilige, ruime gezinswagen is. En natuurlijk omdat hij, zeker nu, lekker luxe is voor een nette prijs. Kortom: een ijzersterke aanbieding, zeker met één van de heerlijke vijfcilinder diesels. En een beter houdbaar ontwerp...de E en de 5 verkeren in een heel ander stadium qua levenscyclus dan de V70.

Thom

Geplaatst: 15.10.2006 - 16:09
door bart15
Volvo doet dit toch al jaren nu noemen ze het V70 classic of S80 classic en gaat er wat van de prijs af maar vroeger was het Polar toch? Ik maak me er echt niet druk om Volvo's zullen qua restwaarde in verhouding altijd meer opbrengen als een onbetrouwbare Citroën of Renault of als een dure Duitser MB,BMW, Audi

Als de huidige V70 meer beenruimte zou hebben achterin zou het bijna wel zeker zijn dat er nog zo'n zelfde voor de deur zal staan over 1 of 2 jaar maar aangezien dit niet het geval is neigt mijn vader steeds meer naar andere merken :? (o.a. Citroën C6) en ook de XC90 word overwogen maar vanwege het vele woon werkverkeer, korte afstanden toch steeds maar weer uitgestelt :(

Geplaatst: 15.10.2006 - 17:55
door bart simpson
Thom schreef:
Als je nu de keuze moet maken tussen zo'n dure huiveringwekkend lelijke BMW 5 touring, zo'n intrieste net zo buitenproportionele dure MB E station of je gaat voor zo'n lekker volle relatief goedkope V70 dan ga je toch voor een beter houdbaar ontwerp als een V70?
Met alle respect, maar een BMW 5 en een Mercedes E zijn wel van een andere klasse dan een V70. Met name qua ruimte achterin, materiaalgebruik, motorenaanbod en rijgedrag (rwd) zijn deze auto's toch niet echt vergelijkbaar.
Dat vind jij, maar de 5 touring of E classe koper shopt wel degelijk bij Volvo, zij vinden het klaarblijkelijk wel een concurrent.
Thom schreef:En een beter houdbaar ontwerp...de E en de 5 verkeren in een heel ander stadium qua levenscyclus dan de V70.
Met een classic V70 of 850 rijdt je nog steeds een gedistingeerde stationwagen (met een 240 en-of 940 ook) met een oude 5 touring of een W124 rijdt je toch echt in een "sjonniebak", de nieuwe V70 is (als ik jouw idee volg) straks dus ineens niet meer te vergelijken omdat hij in een heel ander stadium van zijn lifecycle verkeerd dan die 2 "krauten"....
Fijn voor Volvo!