Lekstroom in Volvo XC90 - V8 uit 2006
Geplaatst: 08.10.2019 - 17:45
Hallo,
Ik ben al een tijd aan het zoeken op dit en andere forums maar kon helaas nog niet de juiste informative vinden. Excuses als ik een Topic heb gemist.
Betreft Volvo XC90-V8 uit 2006. Heeft een ingebouwd alarm en alle accessoires (behalve airco achter en zij-cameras)
Ik heb het probleem dat mijn accu leeg is na 2-4 dagen oid en heb het volgende onderzocht (ervanuit gaand dat het aan 3 dingen kan liggen):
- Dynamo: Ik heb een ampere meter gezet op de kabel van de dynamo. Conclusie is dat het geen problem lijkt te zijn omdat als ik allerlei stroomverbruikers aanzet (stoelverwarming, blazer, lichten, etc), dat er dan 125 Ampere op de Ampmeter staat. Dit lijkt me genoeg conclusive dat dynamo goed moet zijn.
- accu : de accu is 3 maanden geleden vervangen.
- Lekstroom als de auto in rust is: ik lees dan tussen de 0,10 en 0.12 Amps af. Hiervoor een ampere meter gezet tussen de negatieve pool van accu en de negatieve kabel.
- Volledig geladen accu: als accu volledig is opgeladen met een lader en deze in de auto zet; dan is het voltage na 1,5 dag gezakt met 0,4 volt oid. Het is een 100aH accu.
De lekstroom is vooral (0,08 Amps) op zekering nr 11C/11 die de volgende functies heft (sorry Engelstalige manual):
3/157 Switch airbag passenger side, XC90
4/9 Supplemental Restraint System module (SRS), XC90
4/28 Transmission Control Module (TCM), XC90
4/46 Engine Control Module (ECM), XC90
4/56 Central Electronic Module (CEM), XC90
4/58 Rear Electronic Module (REM), XC90
16/65 Antenna ring/ignition switch lighting, XC90
De rest van de lekstroom (0,03 Amps oid) kan ik niet vinden door zekeringen te verwijderen (uit alle zekeringsdozen).
Dus mijn eigenlijke vragen:
- Is 0.10 to 0.12 Amps te hoog voor lekstroom voor deze auto
- Ondanks dat accu nieuw is; lijkt het alsof deze kapot is. Na vervangen van accu zie ik geen verschil tussen oud en nieuw
- Zie ik iets over het hoofd?
Dank voor de hulp.
Ik ben al een tijd aan het zoeken op dit en andere forums maar kon helaas nog niet de juiste informative vinden. Excuses als ik een Topic heb gemist.
Betreft Volvo XC90-V8 uit 2006. Heeft een ingebouwd alarm en alle accessoires (behalve airco achter en zij-cameras)
Ik heb het probleem dat mijn accu leeg is na 2-4 dagen oid en heb het volgende onderzocht (ervanuit gaand dat het aan 3 dingen kan liggen):
- Dynamo: Ik heb een ampere meter gezet op de kabel van de dynamo. Conclusie is dat het geen problem lijkt te zijn omdat als ik allerlei stroomverbruikers aanzet (stoelverwarming, blazer, lichten, etc), dat er dan 125 Ampere op de Ampmeter staat. Dit lijkt me genoeg conclusive dat dynamo goed moet zijn.
- accu : de accu is 3 maanden geleden vervangen.
- Lekstroom als de auto in rust is: ik lees dan tussen de 0,10 en 0.12 Amps af. Hiervoor een ampere meter gezet tussen de negatieve pool van accu en de negatieve kabel.
- Volledig geladen accu: als accu volledig is opgeladen met een lader en deze in de auto zet; dan is het voltage na 1,5 dag gezakt met 0,4 volt oid. Het is een 100aH accu.
De lekstroom is vooral (0,08 Amps) op zekering nr 11C/11 die de volgende functies heft (sorry Engelstalige manual):
3/157 Switch airbag passenger side, XC90
4/9 Supplemental Restraint System module (SRS), XC90
4/28 Transmission Control Module (TCM), XC90
4/46 Engine Control Module (ECM), XC90
4/56 Central Electronic Module (CEM), XC90
4/58 Rear Electronic Module (REM), XC90
16/65 Antenna ring/ignition switch lighting, XC90
De rest van de lekstroom (0,03 Amps oid) kan ik niet vinden door zekeringen te verwijderen (uit alle zekeringsdozen).
Dus mijn eigenlijke vragen:
- Is 0.10 to 0.12 Amps te hoog voor lekstroom voor deze auto
- Ondanks dat accu nieuw is; lijkt het alsof deze kapot is. Na vervangen van accu zie ik geen verschil tussen oud en nieuw
- Zie ik iets over het hoofd?
Dank voor de hulp.