Pagina 1 van 1
Stationaire vibratie
Geplaatst: 09.10.2019 - 19:53
door DanielHummel
Hallo mensen,
Ik vroeg me af wat het stationaire toerental is van een warme 2.0l benzine motor.(kan het nergens vinden)
Ik voel ook als hij stationair loopt vibratie vanuit de motor, is dit normaal?
Alvast bedankt!
Re: Stationaire vibratie
Geplaatst: 09.10.2019 - 22:51
door DB200
Motorsteun(en) versleten?
Re: Stationaire vibratie
Geplaatst: 10.10.2019 - 09:07
door Dejeeper
Zou het inderdaad eerst in de motorsteunen zoeken. Bij mij staat het stationair tussen de 900/1000 rpm.
Re: Stationaire vibratie
Geplaatst: 10.10.2019 - 15:25
door volvopilot
zou heel goed rechtsvoor motorsteun kunnen zijn (passagierszijde). Deze heeft een soort van hydraulische vloeistof erin die dempt. Deze kan lekker waardoor de steun helemaal inzakt en dus metaal op metaal trillingen geeft.
Heb ik zelf ook gehad met de 1.8 benzine, gebruiken de zelfde steunen. Na het vervangen was dit opgelost. Heb ik zelf gedaan in ongeveer 45 minuten voor een Febi-Bilstein exemplaar. De steun is goed bereikbaar als je de koelvloeistof reservoir aan de kant haalt. Een algemeen garage zal hier voor in elk geval maximaal 1u kunnen rekenen mocht je het uitbesteden.
Stationaire vibratie
Geplaatst: 06.11.2019 - 20:35
door HbTps
Ja, kijk die motorsteun maar eens goed na. De mijne laatst ook vervangen, helemaal op. Heb nu weer een nieuwe auto!
Stationaire vibratie
Geplaatst: 10.06.2020 - 20:54
door manuvolvo
DanielHummel schreef: ↑09.10.2019 - 19:53
stationair loopt vibratie vanuit de motor,
Hallo, ik heb hetzelfde probleem en dacht dus ook aan de motorsteun
volvopilot schreef: ↑10.10.2019 - 15:25
Deze heeft een soort van hydraulische vloeistof erin die dempt
Ik zie dit soort vloeistof maar is dat juist goed of zou het droog moeten zijn ?
Thx
Stationaire vibratie
Geplaatst: 11.06.2020 - 07:48
door Ferrari
manuvolvo schreef: ↑10.06.2020 - 20:54
DanielHummel schreef: ↑09.10.2019 - 19:53
stationair loopt vibratie vanuit de motor,
Hallo, ik heb hetzelfde probleem en dacht dus ook aan de motorsteun
volvopilot schreef: ↑10.10.2019 - 15:25
Deze heeft een soort van hydraulische vloeistof erin die dempt
Ik zie dit soort vloeistof maar is dat juist goed of zou het droog moeten zijn ?
Thx
Ik ken die motorsteun met hydraulische vloeistof niet, maar als je vloeistof ziet is dat zeker niet goed (lek dus). De Volvo 850 heeft ook een motorsteun rechtsvoor (onder de krukaspoelie) en die zakt na verloop van tijd ook door. Dit wordt geholpen door een eventuele krukaskeerringlekkage; de olie loopt dan op het rubber en kan het rubber aantasten.
Stationaire vibratie
Geplaatst: 11.06.2020 - 22:54
door manuvolvo
Ferrari schreef: ↑11.06.2020 - 07:48
als je vloeistof ziet is dat zeker niet goed
Ja dat dacht ik ook, zal deze dus zeker vervangen, thx voor je reactie
Stationaire vibratie
Geplaatst: 17.06.2020 - 00:25
door manuvolvo
volvopilot schreef: ↑10.10.2019 - 15:25
Heb ik zelf ook gehad met de 1.8 benzine, gebruiken de zelfde steunen. Na het vervangen was dit opgelost. Heb ik zelf gedaan in ongeveer 45 minuten voor een Febi-Bilstein exemplaar. De steun is goed bereikbaar als je de koelvloeistof reservoir aan de kant haalt.
@volvopilot was er nog iets bijzonders om de motorsteun te vervangen ? Of rekening houden met iets ?
Stationaire vibratie
Geplaatst: 17.06.2020 - 15:07
door WYD
Staat volgens mij een video op youtube met een beschrijving hoe je die motorsteun kunt vervangen. Is voor een beginnende klusser prima te doen.
Stationaire vibratie
Geplaatst: 17.06.2020 - 15:40
door manuvolvo
WYD schreef: ↑17.06.2020 - 15:07
Is voor een beginnende klusser prima te doen.
Beginnende klusser ben ik niet meer dus zal goed komen

Ik dacht misschien is er iets waar ik rekening moet houden, dat gebeurt vak zelf voor ervaren klusser.