Pagina 1 van 2
interne dumpvalve 440 turbo
Geplaatst: 11.10.2006 - 22:28
door Volvroem
hallo,
Ik zie nu op veel forums staan dat de volvo 440 turbo van zichzelf al een dumpvalve heeft.
mijn vraag:
Waar zit deze en is deze te verwijderen zodat mijn forge alles krijgt.
mvg nando
Geplaatst: 12.10.2006 - 15:29
door Volvroem
iemand??
Geplaatst: 12.10.2006 - 20:17
door v40jlt4
Bij een T4/T5 zit ie aan de turbo vast.
Anders volg de route van de gasklep naar de turbo, daar moet ie ergens tussen zitten
Geplaatst: 13.10.2006 - 10:11
door Volvroem
gaan we doen
Geplaatst: 13.10.2006 - 13:08
door Marinus
Ik neem aan (weet het niet zeker) dat je een zwarte closedloop DV hebt van bosch. Vermoedelijk leidt hij de gedumpte lucht terug naar de dikke luchtslang tussen te compressor en je luchtfilter.
Als je die loop losmaakt heb je al het afblaasgeluid. Maar een glimmende forge staat vast veel beter onder je motorkap

Geplaatst: 16.10.2006 - 20:15
door magiq480turbo
bij mijn 480 turbo, heb ik een Monza BOV op zitten, deze fluit de meiden van de stoep af
groeten,
Ronald
Geplaatst: 17.10.2006 - 08:36
door Volvroem
kun je een foto maken van dichterbij hoe je hem daar gemonteerd hebt?
ik heb hem namelijk bovenin zitten.
Geplaatst: 17.10.2006 - 19:55
door magiq480turbo
ik heb hem inderdaad op de plaats van de originele Bosch DV zitten, ik hoop dat je iets aan de foto hebt, ik ben trouwens zondag ook in utrecht op de klassiekerbeurs !
groeten,
Ronald
Geplaatst: 17.10.2006 - 21:30
door Volvroem
is dat zwarte ding wat er zit??
als ik weet hoe hij eruit ziet dan haal ik hem weg
Geplaatst: 18.10.2006 - 19:24
door magiq480turbo
dit is de Bosch klep, deze eruit en de BOV erin, een leiding wordt dan wel afgestopt

Geplaatst: 18.10.2006 - 19:36
door magiq480turbo
hier heb ik nog een schema, de DV is die met de rose pijl,
groeten,
Ronald

Geplaatst: 19.10.2006 - 09:15
door Volvroem
mercy hier kan ik wat mee.
Geplaatst: 19.10.2006 - 18:16
door Volvroem
owke heb hem verplaatst en de andere afgedopt.
maar nu blaast hij niet meer af denk omdat er meer druk wordt afgeblazen.
hoeveel psi draait de volvo nu????? please help want ik moet de auto morgen mee hebben.
Geplaatst: 19.10.2006 - 20:12
door magiq480turbo
ik weet dat F.Wassink ook heeft lopen succelen met een Forge BOV in een 480 turbo, ik weet niet of hij het nu heeft opgelost,
zie topic
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=6457
groeten,
Ronald
Geplaatst: 20.10.2006 - 08:20
door Volvroem
als de auto uitstaat is de bov dicht
start ik de auto is hij dicht nadat hij wat warmer is blijft hij open.
Mijn conclusie te zachte veer voor de druk die hij standaard moet zien te verwerken.
als ik er een te strakke veer op zet kan dit kwaad???
de orginele bov is er nu af.
Geplaatst: 20.10.2006 - 13:25
door Volvroem
andere veer erin gezet.
doet nog steeds niet.
ik denk dat ik toch weer met de interne samen ga werken.
Geplaatst: 20.10.2006 - 20:40
door Volvroem
alles nu eindelijks goed aangesloten.
een een PSSJJTT niet normaal gaat echt hard!!
merk wel dat de turbo eerder op zijn toeren is trouwens en hoor.
Geplaatst: 13.10.2008 - 14:54
door bap
Hoe heb je het nou opgelost..?
Geplaatst: 13.10.2008 - 16:45
door Bart Giesen
Waar heb je je vacuum vandaan gehaald
Geplaatst: 13.10.2008 - 17:39
door Blade
Weet iemand of de FORGE 004 dumpvalve samen gaat met een 440/460/480T?? Wil namelijk zon valve kopen voor mijn 440.