Pagina 1 van 1

Standkachel vs E10

Geplaatst: 18.10.2019 - 08:39
door vankol
Lees net dat E10 in combinatie met buitenboordmotoren en bladblazers problemen geeft.
Hoe zou het zijn met onze standkachel?

Re: Standkachel vs E10

Geplaatst: 18.10.2019 - 08:59
door Walter
Als Volvo stelt dat het gebruik in Volvo's van na 1976 (behalve S40/V40 GDI) dan ga ik er van uit dat ze daarmee ook rekening houden met aanhangsels als de standkachel

Re: Standkachel vs E10

Geplaatst: 18.10.2019 - 11:00
door Volvolof
Het probleem is dat de kwaliteit van E10 na verloop van tijd achteruit gaat. Bladblazers en buitenboordmotoren worden vaak een half jaar niet gebruikt. Als jij je Volvo een half jaar in de winterstalling zet kan je er ook maar beter voor zorgen dat er 98 octaan in zit

Re: Standkachel vs E10

Geplaatst: 18.10.2019 - 11:38
door lint
Bij bladblazers en andere tuinapparaten is het verstandig om bij langere opslag de brandstof af te tappen.

Re: Standkachel vs E10

Geplaatst: 18.10.2019 - 19:40
door vankol
Volvolof schreef: Het probleem is dat de kwaliteit van E10 na verloop van tijd achteruit gaat. Bladblazers en buitenboordmotoren worden vaak een half jaar niet gebruikt. Als jij je Volvo een half jaar in de winterstalling zet kan je er ook maar beter voor zorgen dat er 98 octaan in zit
Met de auto rij ik natuurlijk regelmatig, maar de stand kachel natuurlijk niet, ie gebruik je alleen in de winter.
Ik denk dat zeker 98 octaan beter is op termijn.

Re: Standkachel vs E10

Geplaatst: 18.10.2019 - 19:59
door -KJ-
Het punt is dat E10 snel veroudert. De benzine die jouw standkachel gebruikt komt gewoon uit de brandstoftank. Als je de auto normaal gebruikt gooi je er steeds verse brandstof in. De standkachel zal dus geen oude benzine krijgen.

Re: Standkachel vs E10

Geplaatst: 18.10.2019 - 20:04
door Johan s60
Bovendien moet je de standkachel op z,n minst 1 x per maand gebruiken ook zomers

Re: Standkachel vs E10

Geplaatst: 18.10.2019 - 20:12
door vankol
Johan s60 schreef: Bovendien moet je de standkachel op z,n minst 1 x per maand gebruiken ook zomers
Ah dat is mij nooit verteld

Re: Standkachel vs E10

Geplaatst: 18.10.2019 - 20:47
door Maarten M
Boven de 15 graden gaat dat ding toch niet aan?

Re: Standkachel vs E10

Geplaatst: 18.10.2019 - 22:14
door RB64
Maarten M schreef: Boven de 15 graden gaat dat ding toch niet aan?
Ja precies haha :lol:

Re: Standkachel vs E10

Geplaatst: 18.10.2019 - 23:05
door Johan s60
De mijne start al is het 40 grd buiten, maar is geen af fabriek systeem.

Re: Standkachel vs E10

Geplaatst: 19.10.2019 - 13:11
door Albert Volvo
lint schreef: Bij bladblazers en andere tuinapparaten is het verstandig om bij langere opslag de brandstof af te tappen.
Voor dit soort motoren zou ik Aspen benzine gebruiken is zowel in 2 Tak als 4 Tak verkrijgbaar en is jaren lang houdbaar.
Google maar eens naar de voordelen van deze benzine, er is een nadeel het duurder als gewone benzine.



Groet Albert

Re: Standkachel vs E10

Geplaatst: 19.10.2019 - 20:08
door vankol
Webasto kachels zijn geschikt voor E10 (lees ik net)
Dacht dat die van Volvo ook van webasto is?