Pagina 1 van 1

16 inch R design velgen

Geplaatst: 18.10.2019 - 08:59
door stefan089
Goedemorgen,

Ik heb een setje R design velgen gescoord, maar weet iemand welk type dit is?

Afbeelding

Re: 16 inch R design velgen

Geplaatst: 18.10.2019 - 12:01
door Walter
Volvo noemt het type Pegasus, maar die zijn er alleen in 17"en 18". Er zijn veel verschillende imitatie velgen op de markt, van 16" tot 19" en van verschillende kwaliteit.

Re: 16 inch R design velgen

Geplaatst: 18.10.2019 - 16:09
door xxbv92
Die heb ik er nu ook op liggen met winterbanden. Van iemand overgenomen die ze op een v70 nieuwere type had liggen.
Het lijkt of ze op onze s40 iets verder uitsteken dan de originele 17 inch Scottia velgen die ik als zomerbanden heb. Vindt ze super rijden, voelt stabieler en met meer comfort dan de zomerbanden. Beide Michelin, hp voor zomer alpin voor winter. De gegraveerde R is volgens mij wat groter als op de originele velgen.

Re: 16 inch R design velgen

Geplaatst: 19.10.2019 - 10:23
door sebastiaan84
Ik gok dat de flensdikte en de ET waarde afwijken van de standaard die op de C30/S40/V50 en de latere V40 zitten

Re: 16 inch R design velgen

Geplaatst: 19.10.2019 - 11:49
door toppertje
velgen zien eruit alsof er autocros mee is gereden, zo sowieso de velgen laten controleren op rondheid en of er geen slinger inzit.

Re: 16 inch R design velgen

Geplaatst: 19.10.2019 - 19:40
door stefan089
Walter schreef: Volvo noemt het type Pegasus, maar die zijn er alleen in 17"en 18". Er zijn veel verschillende imitatie velgen op de markt, van 16" tot 19" en van verschillende kwaliteit.
Had al wel een vermoeden ja, wist dat de Pegasus vanaf 17 inch is, maar ik dacht wellicht is dit een ander type oid. Maakt ze overigens niet minder mooi naar mijn mening. Bedankt!

Re: 16 inch R design velgen

Geplaatst: 23.10.2019 - 14:50
door volvopilot
Ik heb mijn winterbanden op 17 inch velgen met een iets andere ET waarde. ET45 ipv ET52.5. Nog redelijk binnen de toleranties die veelal genoemd worden voor je echt significant hogere slijtage gaat krijgen aan aandrijfassen en wiellagers e.d. Ze steken iets verder uit, maar nogsteeds ruim binnen de wielkasten. Naaf grote is identiek zonder centreerringen die nodig zijn.

Doordat de wielbasis ongeveer 1cm breder is rijdt de auto gek genoeg echt een stuk beter... Stabieler en sportiever.