Volvo v40 - warmte/hitte voeten passagier

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
Luk1974
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18.10.2019 - 16:13

k stel me graag eerst even voor:
Ben afkomstig uit België, heb 3 weken geleden volvo v40 gekocht bouwjaar 12/2018 - T2 Kinetic - handgeschakeld bij een officiele volvo garage.
KM bij aanschaf +/- 9.500 km

De wagen rijdt zeer aangenaam, en voldoet aan alle noden, doch een klein euvel doet zich al voor.

Vorig weekend constateerden we een grote hitte aan de voeten van de passagier vooraan.
Bekleding aan de linkerzijde en stuk plastiek - uitloper van middenconsole- kon je niet aanraken vanwege de hitte !

Dinsdag naar de garage geweest, deze heeft gemeld dat het probleem opgelost is. Er was blijkbaar een darm los van de verwarmingskachel.
Nu merken we nog steeds dat het plastiek gedeelte ter hoogte van de voeten van de passagier nog steeds opwarmt !

Heb geprobeerd de bekleding (aan de voeten) los te maken en heb opgemerkt dat er 2 zilveren buizen heet worden !

Dit probleem uitgelegd aan de garage, doch deze meld droog dat het de warmtewisselaar is. En de hitte/warmte heel normaal is.

Ik stel me hier vragen bij, heeft hier iemand ervaring mee ?

Alvast bedankt - Luk1974
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
DannyvdP
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 15.01.2021 - 19:42

Luk1974 schreef: 19.10.2019 - 11:17 En de hitte/warmte heel normaal is.
Heb totaal geen verstand van auto's maar dit lijkt mij complete kul. Iets dat je niet kunt aanraken omdat het zo warm wordt dat is niet iets dat hoort. Ik zou zeker teruggaan naar de garage en hier geen genoegen mee nemen.

Los van het feit dat het niet prettig is voor de passagier, warme voeten door warme lucht in de zomer, lijkt het mij ook nog gevaarlijk.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

DannyvdP schreef: 09.08.2021 - 13:52
Luk1974 schreef: 19.10.2019 - 11:17 En de hitte/warmte heel normaal is.
Heb totaal geen verstand van auto's maar dit lijkt mij complete kul. Iets dat je niet kunt aanraken omdat het zo warm wordt dat is niet iets dat hoort. Ik zou zeker teruggaan naar de garage en hier geen genoegen mee nemen.

Los van het feit dat het niet prettig is voor de passagier, warme voeten door warme lucht in de zomer, lijkt het mij ook nog gevaarlijk.
Ik heb wel verstand van auto's en kul is het zeker niet. Die buizen zijn idd van de kachelradiator, loopt de koelvloeistof door die toch tegen de 100 graden warm kan worden.
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”