Hoe draagarmen controleren?
Geplaatst: 27.10.2019 - 10:54
Mijn auto bonkt bij het op en afrijden van drempels, soms bij het sturen.
Daarom heb ik vorige maand nieuwe veerpootlagers en rubbers gemonteerd, maar op het gebonk bij sturen na veranderde er weinig.
Van M@rcel kreeg ik de tip over de draagarmen.
De auto heeft bijna 3 ton gelopen dus het zit er allemaal aan te komen.
Waar kan ik zien hoe die dingen echt af zijn? Moet er ergens een breekijzer tussen om de speling op de rubbers zichtbaar te maken?
Fuseekogels ook direct mee vervangen? Stuurkogels ook verstandig misschien?
Stabilisator stangetjes ga ik controleren, die zijn niet zo moeilijk.
Ik heb nog altijd het idee dat de veerpoot rubbers en lagers er scheef op zijn gekomen. Daarom zijn ze er nog een keer af geweest en heb ik met 4 veerspanners de boel zo recht mogelijk in elkaar geschroefd, de linker kant zelfs een derde keer.
De auto was bij de vorige eigenaar verlaagd, kan dat er mee te maken hebben? Nu hij weer op normale hoogte staat op misschien verkeerd versleten onderdelen?
Kunnen de veren zelf vervormen? Schokbrekers kan ik ook direct meenemen als ik toch bezig ben.
Edit: nog een belangrijke vraag, de draagarmen van Lemforder geven aan geschikt te zijn tot chassisnummer xxx, de mijne is hoger. Meyle HD heeft wel geschikte, maar over dat merk lees je altijd hele goed of hele slechte ervaringen.
Nou lees ik over staal en aluminium draagarmen. Hoe weet ik welke ik moet hebben?
Daarom heb ik vorige maand nieuwe veerpootlagers en rubbers gemonteerd, maar op het gebonk bij sturen na veranderde er weinig.
Van M@rcel kreeg ik de tip over de draagarmen.
De auto heeft bijna 3 ton gelopen dus het zit er allemaal aan te komen.
Waar kan ik zien hoe die dingen echt af zijn? Moet er ergens een breekijzer tussen om de speling op de rubbers zichtbaar te maken?
Fuseekogels ook direct mee vervangen? Stuurkogels ook verstandig misschien?
Stabilisator stangetjes ga ik controleren, die zijn niet zo moeilijk.
Ik heb nog altijd het idee dat de veerpoot rubbers en lagers er scheef op zijn gekomen. Daarom zijn ze er nog een keer af geweest en heb ik met 4 veerspanners de boel zo recht mogelijk in elkaar geschroefd, de linker kant zelfs een derde keer.
De auto was bij de vorige eigenaar verlaagd, kan dat er mee te maken hebben? Nu hij weer op normale hoogte staat op misschien verkeerd versleten onderdelen?
Kunnen de veren zelf vervormen? Schokbrekers kan ik ook direct meenemen als ik toch bezig ben.
Edit: nog een belangrijke vraag, de draagarmen van Lemforder geven aan geschikt te zijn tot chassisnummer xxx, de mijne is hoger. Meyle HD heeft wel geschikte, maar over dat merk lees je altijd hele goed of hele slechte ervaringen.
Nou lees ik over staal en aluminium draagarmen. Hoe weet ik welke ik moet hebben?