2DIN radio inbouwen; grote klus?

Jeffrey83
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22.06.2021 - 12:32
Locatie: Amsterdam

Dank je voor je reactie. Ik heb nog wat uurtjes gelezen en gezocht. Ik ben nu uitgekomen bij een partij in Zwaag die nog in juli een plek had en daar een 7inch Alpine systeem met achteruitrij camera en de hele mikmak voor me gaat installeren. De sensoren achter moeten dan inderdaad over een aparte box, omdat ze niet meer via de hoofd speakers gaan.

Hij gaat tevens naar mijn RSE systeem kijken dat helaas niet aan gaat. Zou mooi zijn als hij dat aan de praat krijgt. Wel jammer dat het originele navigatiescherm dan eigenlijk geen functie meer heeft, maar dat is dan maar zo.
XC90 '05, Summum D5
Gebruikersavatar
JonathanXC90
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 09.10.2020 - 17:55

Ik heb het zo gedaan, zie item geplaatst op 30 juni 2021:
viewtopic.php?f=17&t=85561&p=1707497#p1707497
Volvo XC90, Geartronic, 2004, benzine, 2.9l, 316 pk, Heico tuning
Gebruikersavatar
JonathanXC90
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 09.10.2020 - 17:55

JonathanXC90 schreef: 30.06.2021 - 21:04 Ik heb het zo gedaan, zie item geplaatst op 30 juni 2021:
viewtopic.php?f=17&t=85561&p=1707497#p1707497
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC90, Geartronic, 2004, benzine, 2.9l, 316 pk, Heico tuning
XC90radio
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 10.06.2021 - 17:40

Ook ik heb een defecte radio/telefoon unit in mijn XC90 en het streamen van mijn Iphone via de Parrot carkit vond ik geen fijne oplossing. Ik heb alle posts gelezen mbt inbouw.....Respect voor alle dhz'ers, helaas mis ik de tec knowhow dus heb ik me er niet aangewaagd. Na wat zoeken kwam ik terecht bij Automat in Ede, de mensen daar bleken een bovengemiddelde kennis van het probleem en de oplossing te hebben. Later vertelden ze dat de plaatselijke Volvodealer iedereen met dit probleem doorstuurde naar deze mensen.
Ik heb gekozen voor inbouw van een Kenwood DMX125DAB, een eenvoudige radio zonder cdspeler. Ze hadden de auto een ruime ochtend nodig en toen ik hem kwam ophalen kreeg ik een uitgebreide uitleg, een doos met de Parrot en Volvokabel, doos van de radio met onderdelen die niet waren gebruikt en de auigebouwde unit. De stuurbediening werkt prima, op het opnemen van een telefoontje na, maar als je auto opnemen hebt aanstaan is dat geen probleem. Beeindigen van een telefoontje kan weer wel via het stuur. Stefan, de inbouwer, had dit vooraf al aangegeven.
Gezien de hoeveelheid werk en de op het forum genoemde prijzen was dit een zeer voordelige oplossing, net iets meer dan 600 euries....Ik ben er iig super tevreden over.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
corhog
3rd Gear member
Berichten: 495
Lid geworden op: 21.01.2006 - 19:34
Locatie: Valkenburg (zh)

ik heb inmiddels naar tevredenheid het unit er in zitten.
prima geluid en een navigatie die altijd up to date is
viewtopic.php?f=17&t=85561
Kale Cor. Zwarte dos litros v40 ` 96. 300000km en een beetje
XC90 V8 Summum(zwart is het mooiste) Plaatjes
Jeffrey83
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22.06.2021 - 12:32
Locatie: Amsterdam

Goedenavond allen. Inmiddels de nodige kilometers en ervaringen rijker.

Uiteindelijk heb ik een alpine 9inch radio laten inbouwen met camera en dab+ door het bedrijf uit Zwaag. Tot nu toe veelbelovend en grotendeels tevreden, maar nog niet alles gaat goed.

Geluid is veel beter, carplay, bellen, spotify dat gaat top. De achteruitrij camera is heerlijk. De D5 in algemene zin is een top wagen en het grote scherm staat er goed in. Bedieningsgemak is ook top.

Wat minder goed gaat is de dab en fm antene die op het raam zit. Dat functioneert simpelweg slecht. Af en toe slaat ook de navigatie op hol. Dan blijk ik opeens ook door het water te kunnen rijden… ook is helaas het airbag lampje gaan branden door de installatie en zijn ze de pdc vergeten goed aan te sluiten.

Het rse werkt ook nog niet.

De volvo gaat morgen terug naar de inbouwer. Er komt een haaienvin op, de gps wordt verplaatst, de melding wordt er uit gehaald en de pdc wordt goed aangesloten. Althans, dat is me toegezegd en daar gaan we voor nu vanuit.

Als alles werkt is het wel echt top en is het wat mij betreft een serieuze verbetering/ toevoeging voor de auto en het comfort. Alles bij elkaar tot nu toe zo n 1500 kwijt. Maar als t werkt, het wat mij betreft zeker waard.

Ik zal ook is kijken of ik er tzt een foto van kan maken. Tot zo ver.
XC90 '05, Summum D5
keestim
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 23.12.2021 - 11:02

Voor wat het waard is, contact gehad met de topicstarter aangezien ik ook de Kenwood DMX8020DABS had laten inbouwen in mijn XC90 3.2 uit 2007.
bij mij dezelfde problemen mbt Carplay de navigatie die niet goed functioneerde, tijdens het rijden schiet hij in 90% van de gevallen alle kanten op. Met Android car en de navigatie waren er geen problemen en werkte het prima.

Nadat de GPS-antenne een aantal keer is verplaatst (bovenn dashboardkastje, in de H-stijl en uiteindelijk boven het stuur) is er uiteindelijk op advies van Kenwood de snelheidsinput van de auto losgekoppeld. Hierdoor werkt het nu als een zonnetje...
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”