Pagina 1 van 2
Verzekeren blijkt lastig
Geplaatst: 27.11.2019 - 08:40
door Robertj
Ben ik wel goed verzekerd??
Mijn origineel nederlandse XC90 occasion kostte nieuw meer dan een ton.
Heeft alarmklasse 3 hellinghoekdetectie en terugvindsysteem TV01; met SCM certificaten.
Maar de verzekeraars eisen een voertuigvolgsysteem. zie quote hieronder.
------------
Uw auto heeft een VbV/SCM-voertuigvolgsysteem. Dit systeem voldoet samen met het alarmsysteem minimaal aan de eisen van VbV/SCMklasse 4. U hebt een contract met een gecertificeerde Particuliere AlarmCentrale (PAC).
------------
Zo lijkt het erop, dat Volvo een auto in de markt zet, die met de ingebouwde alarm-voorzieningen niet is te verzekeren tegen diefstal.
Dat kan ik me gewoon niet voorstellen.
En onze Volvo-On-Call is toch een particuliere alarmcentrale?
Kun je me raad geven?
Verzekeren blijkt lastig
Geplaatst: 27.11.2019 - 08:46
door OGA244
Dat ligt duidelijk meer aan jouw verzekeraar dan aan volvo..
Bij 'n andere partij is vaak alleen 'n klasse 3 al voldoende.
Door onze bpm is 'n auto in nl ook flink duurder dan elders waar 'n alarm helemaal geen item is.
Verzekeren blijkt lastig
Geplaatst: 27.11.2019 - 08:51
door Willy.VdW
OGA244 schreef: ↑27.11.2019 - 08:46
Door onze bpm is 'n auto in nl ook flink duurder dan elders waar 'n alarm helemaal geen item is.
In België is het Volvo alarm inderdaad voldoende (althans voor een verzekering bij/via Volvo zelf)
Verzekeren blijkt lastig
Geplaatst: 27.11.2019 - 09:08
door OGA244
In Nederland ook hoor..
On call is 'n effectief wereldwijd gebruikt systeem dat alleen in Nederland door de scm helaas niet als zodanig gewaardeerd wordt.
Verzekeren blijkt lastig
Geplaatst: 27.11.2019 - 10:39
door Gouwe
Mijn verzekeraar (niet Volvo) accepteert On Call als klasse 4 beveiliging. Is dat voor jou verzekeraar niet voldoende, want dat lees ik nergens?
Verzekeren blijkt lastig
Geplaatst: 27.11.2019 - 10:53
door Robertj
Hoi Gouwe, nee verzekeraar ziet On Call niet als klasse 4.
Toch raar hè, die willekeur bij verzekeringen.
Bij wie ben jij verzekerd?
Verzekeren blijkt lastig
Geplaatst: 27.11.2019 - 17:57
door Gouwe
Promovendum.
Verzekeren blijkt lastig
Geplaatst: 27.11.2019 - 20:29
door diesel01
Hier een Achnea klant, CB Apeldoorn.
Geen enkel probleem zonder alarm en voor een auto van +80k een premie van €79 pm.
Bij ASR zat ik op €183 pm terwijl ik daar al jaaaaren zat.
Verzekeren blijkt lastig
Geplaatst: 27.11.2019 - 22:20
door Robertj
heb Promovendum geprobeerd, maar helaas.
Krijg deze melding:
¨uw nieuwwaarde plus assecoires voldoen niet aan onze acceptatiewaarden¨.
Blijft een heel lastige kwestie om deze auto te verzekeren tegen diefstal, begrijp er niks van.
Verzekeren blijkt lastig
Geplaatst: 27.11.2019 - 22:31
door Robertj
Achmea Centraal Beheer, dank voor de tip, ik ga ze bellen, online geeft geen uitsluitsel over de alarmeisen
Verzekeren blijkt lastig
Geplaatst: 27.11.2019 - 22:45
door Pieterxc90
Mijn vorige XC90 was verzekerd bij Centraal Beheer. Zij accepteerden mijn nieuwe XC90 (82K, MY 2016) niet met alleen het standaard klasse 3 alarm. Hun dochter, Inshared, deed dat wel.
Verzekeren blijkt lastig
Geplaatst: 28.11.2019 - 07:05
door Gouwe
Robertj schreef: ↑27.11.2019 - 22:20
heb Promovendum geprobeerd, maar helaas.
Krijg deze melding:
¨uw nieuwwaarde plus assecoires voldoen niet aan onze acceptatiewaarden¨.
Blijft een heel lastige kwestie om deze auto te verzekeren tegen diefstal, begrijp er niks van.
Dan heb je te weinig schadevrije jaren

Verzekeren blijkt lastig
Geplaatst: 28.11.2019 - 08:12
door diesel01
Ooh wacht....
Ik heb er bij aflevering een alarm in laten zetten á€750, hij begint te gillen wanneer er een vlieg is opgesloten.
Dat was idd een dingetje voor acceptatie.
Zit er overigens over na te denken om over te gaan naar Volvo assurantie.
Verzekeren blijkt lastig
Geplaatst: 28.11.2019 - 08:38
door Robertj
´k heb 6 schadevrije jaren.
Wat ik niet snap, standaard bij VolvoOnCall zit een contract met hun alarmcentrale, de auto is uitgerust met een hele batterij aan sensoren.
Er hoeft idd maar een bromvlieg in de auto te zitten of het alarm gaat af en de Volvo alarmcentrale komt meteen in aktie (zat dat niet standaard in jouw auto, Diesel01?)
Het voertuig is overal te volgen via de app.
Beter dan dit kun je volgens mij de auto niet beveiligen.
Waarom wordt e.e.a. niet aangemerkt als voertuigvolgsysteem door verzekeraars?
Overigens is Volvo Insurance 2x zo duur als bv. Centraal Beheer of Ohra, en ook zíj mekkeren over een te lage alarmklasse.
Verzekeren blijkt lastig
Geplaatst: 28.11.2019 - 08:48
door E.T.
Voorheen mijn auto's altijd via mijn lokale verzekeringsagent verzekerd. Bij de aanschaf van de huidige auto ben ik wezen shoppen. Mijn verzekeringsagent kon met de prijs niet meekomen of ik moest een klasse 3 alarm laten inbouwen. Uiteindelijk bij Volvo Insurance verzekerd, geen aanvullende voorwaarden qua alarm. Betaal iets van € 75,- per maand all-risk met 26+ schadevrije jaren.
Verzekeren blijkt lastig
Geplaatst: 28.11.2019 - 11:48
door Gouwe
Robertj schreef: ↑28.11.2019 - 08:38
´k heb 6 schadevrije jaren.
En dat vind Promovendum dan te weinig. Vul maar eens 10 of 15 in de calculator in en je zult zien dat het dan wel werkt. Heb zelf precies hetzelfde een keer bij de hand gehad.
Je hebt er alleen niets aan op dit moment...…
Ik zou je vraag gewoon eens bij een verzekeringstussenpersoon neerleggen. Zij kennen de weg in het doolhof van verzekeraars en polissen als het goed is het beste...
Verzekeren blijkt lastig
Geplaatst: 28.11.2019 - 12:28
door diesel01
Mijn broer heeft zijn eigen kantoor en legt het als volgt uit.
Stelen ze om 1:00 de auto en jij komt daar om 7:00 achter dan kan de auto al een heel eind in Polen zitten.
Het is dan weleens waar zo dat de VoC het kan zien maar meer dan dat ook niet, dat is vaak de reden dat ze VoC niet als zodanig erkennen.
Verzekeren blijkt lastig
Geplaatst: 28.11.2019 - 14:28
door wurtel
En hoe is dat anders dan een willekeurig ander volgsysteem?
Verzekeren blijkt lastig
Geplaatst: 28.11.2019 - 14:54
door -KJ-
OnCall is niet SCM/Kiwa-gecertificeerd. O.a. op het gebied van jammingdetectie (de auto is niet meer te starten als er GSM-jamming wordt waargenomen, zelfs niet met de originele sleutel) en inbouwspecificaties zijn er behoorlijke verschillen tussen de (voormalige) klasse4/5 en OnCall. Zo kan iedere heikneuter op internet vinden waar de OnCall-module ingebouwd zit en waar de backup-accu zich bevindt. Sabotage is dus peanuts.
Verzekeren blijkt lastig
Geplaatst: 28.11.2019 - 23:06
door Maarten M
Gouwe schreef: ↑28.11.2019 - 11:48
Robertj schreef: ↑28.11.2019 - 08:38
´k heb 6 schadevrije jaren.
En dat vind Promovendum dan te weinig. Vul maar eens 10 of 15 in de calculator in en je zult zien dat het dan wel werkt. Heb zelf precies hetzelfde een keer bij de hand gehad.
Je hebt er alleen niets aan op dit moment...…
Ik zou je vraag gewoon eens bij een verzekeringstussenpersoon neerleggen. Zij kennen de weg in het doolhof van verzekeraars en polissen als het goed is het beste...
Volgens mij heeft promovendum een Max cataloguswaarde. Ze verzekeren alleen de goede risico’s. Dus geen exclusieve cars.
Kan best dat die grens ergens net onder de 100k nieuwwaarde zit.