Pagina 1 van 1
ECO+
Geplaatst: 02.01.2020 - 23:01
door vdmjp
Hoi,
Eindelijk ben ik in het bezit van een V40 uit 2016. Nordic +, automaat. Heerlijke auto.
De auto heeft een ECO+ knopje. Ik heb al gelezen dat je hiermee zo'n 5% zuiniger kunt rijden.
Nu ben ik helemaal geen sportieve rijder. En benzine is al duur genoeg, dus rijden met ECO+ aan werkt voor mij prima.
Maar het viel mij op dat de ECO+ stand altijd weer uit is bij het starten van de motor.
Dan ga ik denken dat het misschien niet de bedoeling is dat je deze altijd aan hebt staan?
Want waarom zou je deze niet gewoon vast kunnen zetten, zodat je altijd met ECO+ rijdt? Voor mij zou dat prima werken.
Nu zet ik standaard na het starten de ECO+ modus aan. Kan dat kwaad?
Groeten John
ECO+
Geplaatst: 03.01.2020 - 12:20
door Migaddo
ECO+
Geplaatst: 03.01.2020 - 12:27
door vdmjp
Bedankt, maar die had ik allang gelezen. Hetgeen ik mij afvraag wordt daar ook niet beantwoord.
ECO+
Geplaatst: 03.01.2020 - 12:34
door lint
Bij starten van de auto staat automatisch de comfortstand aan, het kan geen kwaad als je zelf de ECO+ modus aanzet na de start.
ECO+
Geplaatst: 03.01.2020 - 13:09
door vdmjp
lint schreef: â03.01.2020 - 12:34
Bij starten van de auto staat automatisch de comfortstand aan, het kan geen kwaad als je zelf de ECO+ modus aanzet na de start.
Misschien / blijkbaar ben ik de enige die dit zich afvraagt, maar ik vind het gek dat een auto een zuinige rijmodus heeft die je dan wel steeds handmatig moet inschakelen bij elke rit. Waarom niet gewoon een hard-button waarmee ECO+ permanent aan of uit kunt zetten?
ECO+
Geplaatst: 03.01.2020 - 13:59
door Kees Jan
Misschien uit veiligheid, bij iedere rit inschakelen ben je bewust van het feit dat de auto minder alert reageert.
ECO+
Geplaatst: 03.01.2020 - 19:12
door Longone
Sportief en zuinig zijn altijd elkaars tegenovergestelde.
In dit geval is het dus eigenlijk een negatieve sportstand, het toerental van de automaat wordt bewust zo laag mogelijk gehouden.
Het brandstofverbruik is dus iets gunstiger, maar de prestaties zijn "ruk". Bij koude motor en/of lage snelheden wil je dat echt niet.
ECO+
Geplaatst: 03.01.2020 - 20:33
door toppertje
Longone schreef: â03.01.2020 - 19:12
Sportief en zuinig zijn altijd elkaars tegenovergestelde.
In dit geval is het dus eigenlijk een negatieve sportstand, het toerental van de automaat wordt bewust zo laag mogelijk gehouden.
Het brandstofverbruik is dus iets gunstiger, maar de prestaties zijn "ruk". Bij koude motor en/of lage snelheden wil je dat echt niet.
wat zou jij willen dan?
topprestaties bij een koude motor?
ECO+
Geplaatst: 04.01.2020 - 12:19
door vdmjp
Longone schreef: â03.01.2020 - 19:12
Sportief en zuinig zijn altijd elkaars tegenovergestelde.
In dit geval is het dus eigenlijk een negatieve sportstand, het toerental van de automaat wordt bewust zo laag mogelijk gehouden.
Het brandstofverbruik is dus iets gunstiger, maar de prestaties zijn "ruk". Bij koude motor en/of lage snelheden wil je dat echt niet.
Ik kan me wel voorstellen dat veel mensen liever wat sportiever rijden.
Maar voor mij maakt het echt niet uit. Ook vlot inhalen gaat prima met de ECO+ aan.
Persoonlijk ondervind ik geen enkel prestatie probleem met ECO+, jammer daarom ook dat je deze niet standaard AAN kunt zetten.
Benzine is al duur genoeg namelijk

ECO+
Geplaatst: 04.01.2020 - 17:18
door walterV40
Alle beperkingen in acht genomen, vraag ik me af hoeveel brandstof je effectief bespaard.