XC40 nu ook met T2 motor
Geplaatst: 26.01.2020 - 11:32
Ja, een hybride heeft dit al standaard ingebouwd.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
T2 te zwak , niet waar..., misschien voor een aanhangwagen te trekken of caravanKurt1975 schreef: ↑10.01.2020 - 22:46 In de Belgische prijslijst voor modeljaar 2021 is er een enorm gat tussen de T2 automaat en de T5 Recharge. Geen enkele 4 cilinder, geen T3, geen T4, geen milde hybrides, ...
Prijsverschil tussen T2 automaat en T5 Recharge is 16.000€. Tussen T5 Recharge en P8 zit nog ééns 15.000€.
Ik neem aan dat de Belgische dealers hier niet echt tevreden van worden.
Ik zou in ieder geval niet weten wat te kiezen. T2 te zwak en T5 te duur. En de Belgische leasemarkt is nog niet klaar om de diesel weg te schrijven, hoewel de T5 Recharge hier misschien wel interessant wordt.
Ik weet het toch even niet meer, en ben blij met de T4 onder de carport.
Het is maar net wat je verlangt. Ik vind de T2 met 130 pk prima voldoen. Kan als het nodig is, lekker vlot uit de voeten. Is een heerlijke reisauto. Lekker stil en comfortabel. Bovendien vind ik de T2 ook nog redelijk zuinig. Voor de duidelijkheid, Ik heb geen trekhaak. Wil je een scheur-ijzer, dan moet je gaan voor een T5 AWD met 250pk. Heb je voor je werk (als ZZP,er) een zware aanhanger, of voor vakantie een grote caravan, of een flinke paardentrailer, dan zou ik persoonlijk geen T2 nemen. Dus voor je wat koopt, kijk je toch eerst naar je omstandigheden? En wat je voor het dagelijks gebruik van de auto verlangt? En als je niet over bakken geld beschikt, kies je een auto die bij je budget past. Dan moet je soms genoegen nemen met minder vermogen. Zo simpel is het.
idd, maar heb net ergens gelezen dat de T2 het toch nog zeer goed doet met een caravan erachter zelfsHans Eilander schreef: ↑25.12.2020 - 22:37Het is maar net wat je verlangt. Ik vind de T2 met 130 pk prima voldoen. Kan als het nodig is, lekker vlot uit de voeten. Is een heerlijke reisauto. Lekker stil en comfortabel. Bovendien vind ik de T2 ook nog redelijk zuinig. Voor de duidelijkheid, Ik heb geen trekhaak. Wil je een scheur-ijzer, dan moet je gaan voor een T5 AWD met 250pk. Heb je voor je werk (als ZZP,er) een zware aanhanger, of voor vakantie een grote caravan, of een flinke paardentrailer, dan zou ik persoonlijk geen T2 nemen. Dus voor je wat koopt, kijk je toch eerst naar je omstandigheden? En wat je voor het dagelijks gebruik van de auto verlangt? En als je niet over bakken geld beschikt, kies je een auto die bij je budget past. Dan moet je soms genoegen nemen met minder vermogen. Zo simpel is het.
Klopt, dat was silverado meen ik. Kijk, er zitten tussen caravans ook enorme verschillen. Sommige caravans zijn bijna 3x zo groot als de auto die er voor trekt. En je zal toch: Of je vermogen aan moeten passen aan de caravan die je al hebt. Of een caravan uitzoeken die past bij het vermogen van je huidige auto. Dat maakt het verschil.
Klopt Marc, ik herinner me nog toen ik in 2002 mijn eerste Zafira kocht, (4 cil 16V met 100 pk) dat deze toen "de trekauto van het jaar"was. Natuurlijk is de XC 40 wel een zware jongen met 1525 kg. Maar verder voldoet de T2 motor met 130 pk prima naar mijn beleving. En ik geef van harte toe, dat het een heerlijk gevoel is, wanneer je over 250 pk beschikt.Maar als je nergens harder mag dan 100 km/u, en bij ons veel binnenwegen met max 60 of 80 km/u, heeft een berg extra pk,s geen echte toegevoegde waarde voor mij.Marcnij schreef: ↑26.12.2020 - 09:52 En je verwachtingen. Als je met 1300 kg aan de haak als eerste boven wilt zijn, is de T2 niet jouw auto.
Maar als het allemaal ook wat kalmer aan mag, kan het prima. Aan het begin van deze eeuw was 90 pk in een D segmenter heel normaal, en nu zijn we bang dat 120 pk te licht is...
Inderdaad. Met die 130 pk kan je gewoon een keurige caravan over de Pyreneeën trekken. En ook naar Zweden en Noorwegen. En ook dat kan met een heel veilig gevoel.Marcnij schreef: ↑26.12.2020 - 09:52 En je verwachtingen.
Als je met 1300kg aan de haak als eerste boven wilt zijn, is de T2 niet jouw auto.
Maar als het allemaal ook wat kalmer aan mag, kan het prima.
Aan het begin van deze eeuw was 90pk in een D segmenter heel normaal en nu zijn we bang dat 120pk te licht is...
Precies dát bedoel ik nu OGA. Ik rij nu voor net geen €45 K in een echte fijne Volvo met mooie extra,s. Je kan het in de optie-lijst altijd zo gek maken als je wilt, (mits je genoeg geld hebt natuurlijk) Maar ik ben dik tevreden zo met deze T2. En ik ben niks jaloers op mannen in dezelfde auto, die wél pakweg € 15 K duurder is dan de mijne.
Nee hoor, die "onzin" dat 120 pk voor 1400 kg caravan niet voldoende zou zijn hoor ik al (meer dan) 10 jaar. En bestrijd ik ook al zo lang.
Was dat bij Fort Vechten? Dat heb ik daar 2 jaar geleden zakelijk gedaan. Vreselijk leuke middag gehad.