V60 diesel of pih of V70 Diesel
Geplaatst: 15.01.2020 - 11:54
Hoi allemaal,
Misschien kunnen jullie mij helpen in volgend dilemma:
We zijn op zoek naar andere (tweedehands) auto voor vervanging van de V70 2003 met ruim 440K ervaring
Dat het een Volvo moet worden.......logisch toch?
Maar dan:
We hebben 2 auto's nodig waarvan 1 een gezinauto moet zijn en 1 een kleintje.
De gezinsauto moet ruim genoeg zijn om met 4 personen verre reizen te kunnen maken (Zweden, Zuid Frankrijk etc)
Zelf ben ik een ruime 190 cm groot ( en ietsje minder breed)
De ene auto rijdt ongeveer 10K in het jaar, de ander ca 30K.
Voor de 30K kan diesel dus met gemak uit
Gezien de ervaringen met de overheid is hier niet op te anticiperen dus we kijken naar het NU (hoe is de regelgeving op dit moment)
Op dit moment max 20K te besteden voor 1 (of beide auto's te vervangen)
Over een maand of 8 is het mogelijk om 5-8 K vrij te spelen voor de andere auto.
Het is ook een mogelijkheid dat we nu een benzine V60 of V70 kopen zodat we in ieder geval op vakantie kunnen en dan na de zomer een (elektrische) kleinere auto voor de 30K auto
Dan de keuzemogelijkheden:
V60 Diesel (en dan minimaal 2.0 liter versie)
- V60 PIH
- V70 Diesel (en dan wel minimaal de 150pk versie)
(of juist benzine maar dan gebruiken als auto voor de korte afstanden en vakanties)
Vraag in deze is de volgende:
wat is het grote verschil in ruimte(beleving) tussen de V60 en V70? (zit er echt groot verschil in binnenruimte en achterbankruimte?)
Wat is de betere auto? De v70 lijkt me verder doorontwikkeld gezien het feit dat het de laatste serie is waar we naar kijken.
Prijstechnisch is de V60 PIH erg interessant: half tarief MRB tot 2025. (maar hoogstwaarschijnlijk een zeer hoge afschrijving omdat per 2025 de MRB normaal tarief gaat worden)
Wat is het verschil in verbruik tussen de V60, V60 PIH en de V70? scheelt dit veel?
Overige onkosten / bekende problemen?
Van de V60 PIH weet ik van de aircopomp maar deze wordt nog altijd door Volvo NL uit coulance gewisseld heb ik mij laten vertellen?
Misschien kunnen jullie mij helpen in volgend dilemma:
We zijn op zoek naar andere (tweedehands) auto voor vervanging van de V70 2003 met ruim 440K ervaring
Dat het een Volvo moet worden.......logisch toch?
Maar dan:
We hebben 2 auto's nodig waarvan 1 een gezinauto moet zijn en 1 een kleintje.
De gezinsauto moet ruim genoeg zijn om met 4 personen verre reizen te kunnen maken (Zweden, Zuid Frankrijk etc)
Zelf ben ik een ruime 190 cm groot ( en ietsje minder breed)
De ene auto rijdt ongeveer 10K in het jaar, de ander ca 30K.
Voor de 30K kan diesel dus met gemak uit
Gezien de ervaringen met de overheid is hier niet op te anticiperen dus we kijken naar het NU (hoe is de regelgeving op dit moment)
Op dit moment max 20K te besteden voor 1 (of beide auto's te vervangen)
Over een maand of 8 is het mogelijk om 5-8 K vrij te spelen voor de andere auto.
Het is ook een mogelijkheid dat we nu een benzine V60 of V70 kopen zodat we in ieder geval op vakantie kunnen en dan na de zomer een (elektrische) kleinere auto voor de 30K auto
Dan de keuzemogelijkheden:
V60 Diesel (en dan minimaal 2.0 liter versie)
- V60 PIH
- V70 Diesel (en dan wel minimaal de 150pk versie)
(of juist benzine maar dan gebruiken als auto voor de korte afstanden en vakanties)
Vraag in deze is de volgende:
wat is het grote verschil in ruimte(beleving) tussen de V60 en V70? (zit er echt groot verschil in binnenruimte en achterbankruimte?)
Wat is de betere auto? De v70 lijkt me verder doorontwikkeld gezien het feit dat het de laatste serie is waar we naar kijken.
Prijstechnisch is de V60 PIH erg interessant: half tarief MRB tot 2025. (maar hoogstwaarschijnlijk een zeer hoge afschrijving omdat per 2025 de MRB normaal tarief gaat worden)
Wat is het verschil in verbruik tussen de V60, V60 PIH en de V70? scheelt dit veel?
Overige onkosten / bekende problemen?
Van de V60 PIH weet ik van de aircopomp maar deze wordt nog altijd door Volvo NL uit coulance gewisseld heb ik mij laten vertellen?