Koppelingsproblemen V60 D4 handgeschakelde uit 2015
Geplaatst: 18.01.2020 - 22:41
Geachte leden,
Sinds juli 2019 ben ik de trotse eigenaar van een V60 D4 uit 2015 met 250dk op de teller. Na aankoop gelijk de d-riem laten vervangen. In november begon de koppeling een beetje raar te doen. Af en toe bleef het halverwege hangen en na een paar dagen bleef het op de vloer plakken. Met de voet de koppeling omhoog trekken, hield ik ook niet lang vol. De garage verdacht in eerste instantie de koppelingscilinder bij het pedaal. Na vervanging bleef het probleem echter bestaan. Vervolgens complete koppeling (koppelingsplaat, drukgroep en druklager) origineel van Volvo vervangen, problemen bleven nog steeds bestaan. Garage heeft om problemen uit te sluiten nogmaals koppelingscilinder vervangen, nog steeds zonder resultaat. Ontluchten van de leidingen met de koppelingspedaal (indrukken, ontluchtingsnippel open, vloeistof eruit, koppel weer dicht en dit meerdere keren herhalen),gaf boor korte duur een oplossing. Met druk (remontluchtingsmachine) gaf wederom voor korte duur een oplossing. Via ontluchtingsnippel tegengesteld ontluchten,gaf wederom voor korte duur een oplossing. Er is trouwens nergens een lekkage te bekennen en hydrolische olie blijft op niveau. Soms bij het wegrijden in de 1 en bij het rustig oplaten, lijkt het net alsof je de koppelingspedaal volledig hebt losgelaten. Dit terwijl het pedaal nog nog nagenoeg op de vloer staat. De koppelingspedaal blijft dan hier ook hangen. De garage weet het niet meer en ik begin de moed ook een beetje te verliezen. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en hoe kunnen we dit oplossen.
Sinds juli 2019 ben ik de trotse eigenaar van een V60 D4 uit 2015 met 250dk op de teller. Na aankoop gelijk de d-riem laten vervangen. In november begon de koppeling een beetje raar te doen. Af en toe bleef het halverwege hangen en na een paar dagen bleef het op de vloer plakken. Met de voet de koppeling omhoog trekken, hield ik ook niet lang vol. De garage verdacht in eerste instantie de koppelingscilinder bij het pedaal. Na vervanging bleef het probleem echter bestaan. Vervolgens complete koppeling (koppelingsplaat, drukgroep en druklager) origineel van Volvo vervangen, problemen bleven nog steeds bestaan. Garage heeft om problemen uit te sluiten nogmaals koppelingscilinder vervangen, nog steeds zonder resultaat. Ontluchten van de leidingen met de koppelingspedaal (indrukken, ontluchtingsnippel open, vloeistof eruit, koppel weer dicht en dit meerdere keren herhalen),gaf boor korte duur een oplossing. Met druk (remontluchtingsmachine) gaf wederom voor korte duur een oplossing. Via ontluchtingsnippel tegengesteld ontluchten,gaf wederom voor korte duur een oplossing. Er is trouwens nergens een lekkage te bekennen en hydrolische olie blijft op niveau. Soms bij het wegrijden in de 1 en bij het rustig oplaten, lijkt het net alsof je de koppelingspedaal volledig hebt losgelaten. Dit terwijl het pedaal nog nog nagenoeg op de vloer staat. De koppelingspedaal blijft dan hier ook hangen. De garage weet het niet meer en ik begin de moed ook een beetje te verliezen. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en hoe kunnen we dit oplossen.