Pagina 1 van 1

Particulier in een V60 hybrid

Geplaatst: 21.01.2020 - 20:05
door Delta
Hoi forummers,
Als ik mijn huidige V50 diesel zou inruilen zou ik graag richting een V60 hybrid gaan.
Aan jullie de vraag waarom dit aan/af te raden is en vooral wat zijn de zwakke punten van de V6 hybrid.
Mijn zoekcriteria gaat richting een 15.000 euro en een max km van rond de 200.000km.
Ik weet van de verhoging MRB in 2025
Alvast dank voor het meedenken.
Gr Delta

Particulier in een V6 hybrid

Geplaatst: 21.01.2020 - 22:33
door Arnold
Er is veel info op dit forum. Door te zoeken op V60 PIH vind ik veel.

Particulier in een V6 hybrid

Geplaatst: 22.01.2020 - 06:40
door Gouwe
Inderdaad even zoeken hier op het forum. Ik zeg doen, de D6 is een heerlijke wagen. Belangrijkste tip die ik mee zou willen geven is koop uitsluitend een dealeronderhouden auto. Zwak punt is de airco pomp (hier ook genoeg over te vinden), maar die vervangt Volvo onder 100% coulance. 2e tip is, koop een auto waarvan de distributie al vervangen is. De 180K beurt incl. distributie kost 1500,-. Of koop er een waar het vervangen bij de prijs inbegrepen is.
Wat betreft de titel: een V6 hybrid ken ik niet... :-). Veel plezier met zoeken en proefrijden. 15K onder de 200K km wordt denk ik nog wel een uitdaging...… Ik denk dat je er 1 a 2 duizend bij moet doen of meer km's moet accepteren, dan wordt de keuze groter.

Particulier in een V60 hybrid

Geplaatst: 22.01.2020 - 10:11
door Delta
Haha idd even veranderd in V60.
Alvast bedankt vd reacties miss nog een goede toevoeging ik rijd zelf rond de 35dkm per jaar.
Aircopomp blijft dus vervangingskosten Volvo ook als je niet de eerste eigenaar bent?

Particulier in een V60 hybrid

Geplaatst: 22.01.2020 - 18:14
door Gouwe
Delta schreef: 22.01.2020 - 10:11 Aircopomp blijft dus vervangingskosten Volvo ook als je niet de eerste eigenaar bent?
Tot nu toe wel ja. Volvo lijkt nog steeds druk bezig met een oplossing.....

Met 35K is het best interessant. Met een D6 is 1:25 met regelmatig stekkeren prima haalbaar, met een D4/D5 houd het bij 1:17 wel op.
Tel bij de D6 nog wel kosten voor laden op. Ik zit met nu 25K per jaar (zit veel in de trein) en gemiddeld 1:30 op een 1500KWh per jaar.
Doe voor 35K eens rekenen met 2500KWh a 22 cent of 34 als je openbaar moet laden.
Per kwartaal hou je voorlopig 150-200 euro in de zak, over 4 jaar toch mooi max 3200,-

Particulier in een V60 hybrid

Geplaatst: 23.01.2020 - 18:58
door Delta
Gouwe,
Bedankt voor je duidelijke uitleg en reken voorbeelden!

Particulier in een V60 hybrid

Geplaatst: 23.01.2020 - 21:00
door RoaldH
Delta schreef: 23.01.2020 - 18:58 Gouwe,
Bedankt voor je duidelijke uitleg en reken voorbeelden!
Ga je toch voor de D6?

Particulier in een V60 hybrid

Geplaatst: 24.01.2020 - 17:30
door Delta
RoaldH,
Er is twijfel tussen een D3 of toch de hybrid, natuurlijk is de hybrid vaak volgehangen met mooie opties maar eeen D3 is zoals ik het nu lees erg betrouwbaar.
Wat ik zekers nog moet uitzoeken of de D3 met een geartronic is uitgerust of een powershift, ik krijg van de specialisten de raad om toch vd geartronic te gaan.
Grappig detail is dan wel weer dat ik nu een PS automaat heb met 398.000 op de teller en geen centje pijn, wel preventief een paar keer wezen flushen

Particulier in een V60 hybrid

Geplaatst: 24.01.2020 - 19:58
door Kees Jan

Code: Selecteer alles

Grappig detail is dan wel weer dat ik nu een PS automaat heb met 398.000 op de teller en geen centje pijn, wel preventief een paar keer wezen flushen

Interessant, op de lange termijn valt of staat alles met goed onderhoud. :)