Voorstellen en probleem XC70
Geplaatst: 28.01.2020 - 19:24
Goedenavond mede Volvo rijders.
Mijn naam is Rob , woon in het zuiden des lands en heb inmiddels mijn 2e Volvo. De 1e betrof een Volvo XC90 (oud model) D5 R-design en sinds 2 jaar een parelmoer witte XC70 D4 uit 2014. Beide auto's bevielen me erg goed en ben een tevreden Volvo rijder. De XC70 heeft nu zo'n 92000 km op de teller. Ik heb de auto nu bijna 3 jaar en buiten de beurt geen bijzonderheden. Ook de XC90 was geheel vrij van storingen, enkel het reguliere onderhoud.
Graag zou ik op de hier aanwezige kennis en ervaring een beroep doen.
Mijn XC70 is recentelijk bij de Volvo dealer terug geweest i.v.m. de terugroepactie. Er is e.e.a. vervangen m.b.t. koeling van de motor heb ik begrepen. Tot aan de terugroepactie heb ik nooit problemen gehad. Sinds de auto terug is, is het begonnen.
- koelvloeistof te laag, bijgevuld door garage waar ik de auto in onderhoud heb (niet de Volvo maar een lokale garage met goed contact met de Volvo dealer)
- het zou mogelijk zijn dat het systeem niet goed ontlucht was? Vloeistof bijgevuld en weer naar huis.
- volgende rit, na 5 minuten, wederom koelvloeistof niveau te laag, vloeistof bijgevuld en verder gereden. Temperatuur liep enorm op, automaat schakelde niet meer op en vrij snel dezelfde melding betreffende de koelvloeistof
- retour garage. Na meting blijkt koelvloeistof wederom te laag en met een temperatuurmeter blijkt dat blok wel warm wordt (normale temperatuur) maar slangen van koelsysteem niet.
- contact met Volvo en de auto is overgebracht.
Resultaat:
- storing koelsysteem :q8
- EGR klep wordt vervangen en gekalibreerd
- EGR koeler vervangen.
- diverse pakkingen vervangen.
Zijn er meerdere Volvo rijders welke ervaring hebben met de terugroepactie en eventuele klachten erna of is het toeval dat dit probleem ontstaat direct na de terugroepactie?
Mijn naam is Rob , woon in het zuiden des lands en heb inmiddels mijn 2e Volvo. De 1e betrof een Volvo XC90 (oud model) D5 R-design en sinds 2 jaar een parelmoer witte XC70 D4 uit 2014. Beide auto's bevielen me erg goed en ben een tevreden Volvo rijder. De XC70 heeft nu zo'n 92000 km op de teller. Ik heb de auto nu bijna 3 jaar en buiten de beurt geen bijzonderheden. Ook de XC90 was geheel vrij van storingen, enkel het reguliere onderhoud.
Graag zou ik op de hier aanwezige kennis en ervaring een beroep doen.
Mijn XC70 is recentelijk bij de Volvo dealer terug geweest i.v.m. de terugroepactie. Er is e.e.a. vervangen m.b.t. koeling van de motor heb ik begrepen. Tot aan de terugroepactie heb ik nooit problemen gehad. Sinds de auto terug is, is het begonnen.
- koelvloeistof te laag, bijgevuld door garage waar ik de auto in onderhoud heb (niet de Volvo maar een lokale garage met goed contact met de Volvo dealer)
- het zou mogelijk zijn dat het systeem niet goed ontlucht was? Vloeistof bijgevuld en weer naar huis.
- volgende rit, na 5 minuten, wederom koelvloeistof niveau te laag, vloeistof bijgevuld en verder gereden. Temperatuur liep enorm op, automaat schakelde niet meer op en vrij snel dezelfde melding betreffende de koelvloeistof
- retour garage. Na meting blijkt koelvloeistof wederom te laag en met een temperatuurmeter blijkt dat blok wel warm wordt (normale temperatuur) maar slangen van koelsysteem niet.
- contact met Volvo en de auto is overgebracht.
Resultaat:
- storing koelsysteem :q8
- EGR klep wordt vervangen en gekalibreerd
- EGR koeler vervangen.
- diverse pakkingen vervangen.
Zijn er meerdere Volvo rijders welke ervaring hebben met de terugroepactie en eventuele klachten erna of is het toeval dat dit probleem ontstaat direct na de terugroepactie?