Brand C30 1.6D
Geplaatst: 29.01.2020 - 13:18
Beste forumleden,
Eind november is de dynamo van mijn Volvo C30 1.6 D (bj 2009) onder het rijden in brand gevlogen. Ik heb hem gelukkig met emmers water kunnen blussen. De auto is WA+ verzekerd, de verzekering heeft hem af laten slepen en de schadehersteller heeft de kabelboom onder de motorkap en de dynamo vervangen door nieuw. De eerste rit na dit herstel is exact hetzelfde gebeurd: De melding 'dynamo oververhit zsm stoppen' verscheen. Ik heb hem direct in de brem gezet met een roodgloeiende dynamo.
De auto is hierna uitgelezen. 3 foutcodes, alleen de foutcode ECM 1410 is aan mij doorgegeven. De conclusie van de schadehersteller, na telefonisch consult met een schade expert, is dat de boordcomputer defect is. Voor zover ik weet heeft de boordcomputer niets te maken met de aansturing van de dynamo. Ik ben erg benieuwd naar hoe jullie hierover denken.
Eind november is de dynamo van mijn Volvo C30 1.6 D (bj 2009) onder het rijden in brand gevlogen. Ik heb hem gelukkig met emmers water kunnen blussen. De auto is WA+ verzekerd, de verzekering heeft hem af laten slepen en de schadehersteller heeft de kabelboom onder de motorkap en de dynamo vervangen door nieuw. De eerste rit na dit herstel is exact hetzelfde gebeurd: De melding 'dynamo oververhit zsm stoppen' verscheen. Ik heb hem direct in de brem gezet met een roodgloeiende dynamo.
De auto is hierna uitgelezen. 3 foutcodes, alleen de foutcode ECM 1410 is aan mij doorgegeven. De conclusie van de schadehersteller, na telefonisch consult met een schade expert, is dat de boordcomputer defect is. Voor zover ik weet heeft de boordcomputer niets te maken met de aansturing van de dynamo. Ik ben erg benieuwd naar hoe jullie hierover denken.