Pagina 1 van 1
Aanschaf nieuwe automaat
Geplaatst: 16.10.2006 - 21:18
door bertjan
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een auto voor mijn vriendin. Ik heb zelf een 850 en heb daar tot nu toe goede ervaringen mee. Ze is op zoek naar een automaat en moet ongeveer 25000 km/jaar rijden. Nou is mijn vraag of een 2e hands volvo 440/60/80 een goede keus is. Ik heb op dit forum gezien dat de cvt geen aanrader is, maar misschien is een standaard automaat dit wel. Iemand enig idee na hoeveel km een automaat gereviseerd moet worden (bij 850 is dit na ~ 250000 km) en welk type 40/60/80 qua degelijkheid de voorkeur heeft ? Alvast bedankt.
Bert Jan
Geplaatst: 16.10.2006 - 21:45
door bart simpson
Een conventionele "std. automaat" kan alleen op een 2.0 en die is qua motor weer wat minder als de 1.8 van de cvt
Geplaatst: 17.10.2006 - 00:35
door 440 GLE automaat
????
ik rzelf een cvt en ik heb er geen problemen mee.
,ijn auto heeft 12d gelopen dat ik hem oen ik ben nu in een 3 maanden ofzo 5d km verder en ik heb geen problemen gehad helemaal nergens mee.
ik ben er afgelopen weekend mee naar belgie gegaan 615 km ( op 1 tank)
gr colin
Geplaatst: 17.10.2006 - 16:16
door bertjan
Misschien ben ik een beetje in de verkeerde richting geduwd door enkele eerdere posts. Hierin lijkt het dat een cvt niet echt betrouwbaar is. Hoeveel km staan er bij jou al op de teller ?
Bert Jan
Geplaatst: 17.10.2006 - 16:52
door V480-S60
bart simpson schreef:Een conventionele "std. automaat" kan alleen op een 2.0 en die is qua motor weer wat minder als de 1.8 van de cvt
Nu moet je niet gaan overdrijven bart. Dit is dus eerlijk iets wat je niet kunt waarmaken met cijfers.
Het is wel zo dat een 2.0 de naam heeft oliezuiper te zijn maar ik ken vele 480 rijders die hier totaal geen last van hebben. Mits je maar kwaliteitsolie gebruikt. Zie bijvoorbeeld Cearbannog.
Dan die 1.8 het is een wat simpele motor maar toevallig heb ik me daar toch een problemen mee gehad. Terwijl die inderdaad als heel betrouwbaar te boek staat.
Mijn vader heeft een 460 2.0 automaat en is er ook nog steeds tevreden over en heeft ook geen technische problemen.
Dus bertjan. Wat wil je iets meer lawaai met een CVT. (dat giert nogal) of het plezier van een redelijk pittige 2.0 met een conventionele automaat. Die af en toe wat laat overschakeld.
Maar beide zijn ze i.m.o. even betrouwbaar.
Geplaatst: 17.10.2006 - 23:35
door 440 GLE automaat
bertjan schreef:Misschien ben ik een beetje in de verkeerde richting geduwd door enkele eerdere posts. Hierin lijkt het dat een cvt niet echt betrouwbaar is. Hoeveel km staan er bij jou al op de teller ?
Bert Jan
bij mij nu rond de 120.000 km en ik rijd 500 km woon werk verkeer per week!!!!
ik vind dit de mooiste en best automaat die er is!
en i zelf automonteur en kan dus ook snel zeggen als er iets mis is aan mijn auto!
ik ben persoonlijk helemaal geen automaat fan. tenzij het een CVT of een DUW band bak is.
voor mij geen andere.
Geplaatst: 17.10.2006 - 23:55
door Caerbannog
De 2 liters met rode peilstok staan bekend om hun olieverbruik. De latere modellen hebben meer vermogen en verbruiken (mits goed behandeld) geen drup olie. Zoals V480 terecht opmerkt; bijvoorbeeld die van mijn 480.
Geplaatst: 18.10.2006 - 12:20
door anton460
wij rijden in een 460 2.0 automaat.loopt als een zonnetje en heeft 155.000km gelopen.
hij ziet er nog steeds goed uit.
als je intresse hebt kan je natuurlijk altijd een goed bod doen.
gr anton460
Geplaatst: 18.10.2006 - 20:38
door Ramon&Ramon
Een CVT bak is een bak die snel stuk gaat of snel herrie gaat maken.
Ik repareer die bakken namelijk,dus ik weet waar ik over praat,bij 100000 km zijn de meeste overleden.
Ruilbak kost 1360 euro ex ,excl montage.
Geplaatst: 18.10.2006 - 20:39
door Ramon&Ramon
mochten jullie dit advies in twijfel nemen,dan wil ik dat graag horen.

Geplaatst: 18.10.2006 - 23:30
door anton460
hallo ramon
wat vind jij van de 2.0 automaat in een 460 uit 95?
hoelang gaan deze mee?en wat kost het als de boel in de soep draaid?
gr anton460
Geplaatst: 19.10.2006 - 15:56
door V480-S60
Dat die CVT bak herrie gaat maken wist ik, zie verwijzing daarna in mijn vorige post. Niet dat ze al bij 100.000 km kompleet in de soep draaiden. Dan heeft mijn oom dus schijnbaar geluk gehad. (180.000 tot de auto wegging.) (En idd Ramon kan het weten.)
En niet van Ramon maar van mij een mening over de 2.0 met automaat.
Rustige combinatie, wel iets meer geluid dan met een handbak.
Heeft voor mij overigens wel een nadeel, reageert niet snel op kickdown en hoewel ie dus rustig schakeld merk je het wel. (eigen ervaring met zelfde bak en motor in een '93-er 460)
Geplaatst: 19.10.2006 - 23:57
door anton460
ik bedoel dus meer hoelang de levens duur is van deze bak?ongeveer
gr anton
Geplaatst: 02.11.2006 - 19:14
door nielo
nou de mijne werkt prima,staat nu op 130 dznd,nergens last van geluiden etc.
ik had gelezen ooit dat het tot de 2 ton mee zal gaan ongeveer.
groetjes nielo
Geplaatst: 19.12.2006 - 11:57
door volvo440autom 1.8i
wij hebben een 440 automaat 150.000km op de teller en het stotteren begon. Zo ongeveer de stand waar je ook aan een nieuwe distributieriem 200 euro bij volvo dealer arnhem zit. We kozen er toch maar voor .Nu is de automaat aan de beurt 160.000 km op de teller, om erger te voorkomen. Op advies van: van Rennes Zevenaar, opa vader en zoon vroeger altijd met volvo`s in de weer (nu andere merken) maar toch volvo liefhebber.
Autotransmissie Veenendaal gemodificeerde bak het adres met ervaring
zo`n 2200 euro en je kunt weer 10 jaar!!!
succes, margreet
Geplaatst: 20.12.2006 - 20:28
door JWB
Heb zelf een 440 2.0 liter met standaard automaat gehad gekocht met 107.000 en gehad tot 126.000km en toen afscheid moeten nemen door een ongeluk, heb nog nooit zo'n fijne auto gehad, was bij 60.00km nieuwe motor door olieverbruik ingekomen (fabrieksfout). Denk achteraf dat ik hem beter had kunnen laten maken. Heb nu 460 die na 3 1/2 mnd in mijn eigendom en 150.00km versnellingsbakrevisie nodig had domme pech, ergste was toen toch wel gekocht bij een dealer die 2mnd na aanschaf dealerschap kwijt was. Ligt er denk ik helemaal aan hoe je hem behandeld.