Pagina 1 van 1

mijn eerste Volvo

Geplaatst: 18.02.2020 - 17:43
door Loodsje
hallo allemaal,

Ik ben Patrick en heb sinds een paar dagen mijn eerste Volvo.
Na jaren lang Toyota Avensis echt wel een stap omhoog.
Ben eigenlijk een beetje opzoek naar ervaringen met de t8 motor als er 150k en meer mee is gereden, dingen waar ik op moet letten enz

Ben benieuwd of ik dat hier moet vragen of in het electrische deel van het forum.

groet Patrick
IMG_3731.jpg

mijn eerste Volvo

Geplaatst: 05.03.2020 - 05:20
door Senderio
Daar is goed mee doorgereden. Een V90 wat max 3 jaar oud is met 150K erop..

mijn eerste Volvo

Geplaatst: 05.03.2020 - 08:51
door fredhead
50.000 per jaar, liever een die veel snelweg kilometers heeft gemaakt dan een die in 3 jaar op 30.000 km staat en praktisch alleen maar stadsverkeer ziet.

mijn eerste Volvo

Geplaatst: 05.03.2020 - 10:28
door teebee
Loodsje schreef: 18.02.2020 - 17:43 Na jaren lang Toyota Avensis echt wel een stap omhoog.
Das een heeeele beste stap zelfs! Gefeliciteerd en veel genoegen gewenst!

mijn eerste Volvo

Geplaatst: 05.03.2020 - 10:33
door lint
Dat is inderdaad een behoorlijke upgrade.

mijn eerste Volvo

Geplaatst: 05.03.2020 - 14:19
door Dejeeper
Prachtige auto, ik wens je erg veel veilige kilometers toe.

mijn eerste Volvo

Geplaatst: 05.03.2020 - 16:55
door Loodsje
fredhead schreef: 05.03.2020 - 08:51 50.000 per jaar, liever een die veel snelweg kilometers heeft gemaakt dan een die in 3 jaar op 30.000 km staat en praktisch alleen maar stadsverkeer ziet.
was ook mijn gedachte, was al een poosje op een t8 aan het loeren.Maar met 30k km waren ze boven mijn budget.
Hij gaat volgende week voor een beurt, dan gaan we kijken hoe de vorige dealer m onderhouden heeft.

mijn eerste Volvo

Geplaatst: 05.03.2020 - 23:03
door Senderio
fredhead schreef: 05.03.2020 - 08:51 50.000 per jaar, liever een die veel snelweg kilometers heeft gemaakt dan een die in 3 jaar op 30.000 km staat en praktisch alleen maar stadsverkeer ziet.
Normaal ben ik het met je eens, maar met dit type weet ik het nog net zo niet. Al die elektra aangedreven auto's, hoe houden zij zich als er eenmaal 4/5 ton op staat. Of in zeer korte tijd extreem veel kilometers zoals deze V90. Ik heb mijn S90 ook met de kop eraf gehaald, bij de dealer. 1.5 jaar oud 10K gelopen, maar tot 9.700 directie auto geweest en overig 300 km is er in 16 maanden opgezet dmv 1 proefrit door mij zelf toen. Vandaar dat ik het aandurfde toen. Normaal moet je een dealer demo auto met 10K ook niet kopen want normaal gesproken zijn dat heel veel proefritten. Beste auto naar mijn mening is er 1 met de kop eraf gereden door de 1e eigenaar. Hierna op 25/50K terug gebracht naar dealer ivm aanschaf andere auto. Dat zijn de pareltjes.

mijn eerste Volvo

Geplaatst: 06.03.2020 - 16:18
door C30BlackStone
Je moet inderdaad en geluk hebben en de munten hebben om zo'n pareltje te kunnen kopen. In mijn optiek is de onderhoudshistorie ook van belang alsmede het gebruik door de vorige (liefst 1e eigenaar). Ik heb vaak een auto kunnen kopen met veel kilometers die er beter uit zag en reed dan een bijna hagelnieuwe die 'misbruikt' was.....

mijn eerste Volvo

Geplaatst: 06.03.2020 - 19:10
door Loodsje
Deze komt uit de lease😳
Eerste “eigenaar” is dus gelukt, nu moet gaan blijken of hij/zij een beetje braaf is geweest. Onderhoud historie is mij bekend, gewoon beurten bij Volvo dealer, maar geen grote vervangingen dus ik was benieuwd of er leden zijn die een T8 (mag dus ook de zelfde aandrijflijn in een andere soort Volvo zijn) hebben en met ervaring met deze km stand. Heb nog garantie van de verkopende lease maatschap, dus liever nu de vuile was naar buiten dan over 6 maanden.

We gaan het mee maken, heb al wel twee keer een schurend metaal op metaal geluid gehoord😢 Zonder geluk vaart niemand wel.

mijn eerste Volvo

Geplaatst: 08.03.2020 - 04:51
door Senderio
Loodsje schreef: 06.03.2020 - 19:10 Deze komt uit de lease😳
Eerste “eigenaar” is dus gelukt, nu moet gaan blijken of hij/zij een beetje braaf is geweest. Onderhoud historie is mij bekend, gewoon beurten bij Volvo dealer, maar geen grote vervangingen dus ik was benieuwd of er leden zijn die een T8 (mag dus ook de zelfde aandrijflijn in een andere soort Volvo zijn) hebben en met ervaring met deze km stand. Heb nog garantie van de verkopende lease maatschap, dus liever nu de vuile was naar buiten dan over 6 maanden.

We gaan het mee maken, heb al wel twee keer een schurend metaal op metaal geluid gehoord😢 Zonder geluk vaart niemand wel.
Lease auto's voornamelijk de golfjes en andere aanverwanten en soortgenoten moet je met een grote boog omheen lopen en vermijden. Vaak is dat koud starten en gassen. Na bereiken bestemming direct uitzetten, zonder de turbo een fatsoenlijke kans te geven op afkoelen. Leasemaatschappij betaald toch voor onderhoud.

Maar lease volvo's met uitzondering de V40, die zijn toen ook ivm gunstige bijtelling door normaal vag leasend volk gebruikt, kan je mits proper onderhouden kopen. Dat zijn de nuchtere chaffeurs, welk respect hebben voor bezit, ongeacht de eigenaar. Zo heeft mijn moeder ooit een ford focus station 1.5 tdci gekocht 180K gelopen. Binnen 1 jaar stond er 330K op. Niks aan onderhoud gekost, alleen olie en banden.

Meestal is metaal geluid als je remt, remblokken vervangen, omdat ze tegen de remschijf aankomen. Als dat geluid niet tijdens het remmen hoorbaar is, weet ik het nu niet. Zou eventueel een turbo kunnen zijn, maar dat hoop ik niet voor je.

mijn eerste Volvo

Geplaatst: 11.03.2020 - 17:37
door Loodsje
Vandaag opgehaald van de beurt, alles lijkt in orde. Wel vocht in een achterlicht dat een fout in het parkeerlicht achter veroorzaakt. Geen rede gevonden voor het rare geluid, maar de aandrijflijn is gecontroleerd en is in orde bevonden. Alarm is ook ingebouwd, dus verzekering ook weer blij! en een bril houder, wel wat raar dat dat een optie is en geen standaard.

Ik hou jullie op de hoogte van de ervaringen van een T8 met wat meer KM.

groeten Patrick

mijn eerste Volvo

Geplaatst: 11.03.2020 - 17:37
door Loodsje
foto:
achterlicht storing.pdf