Pagina 1 van 1

Van XC60 D3 Geartronic naar een XC70 D3 Geartronic

Geplaatst: 19.02.2020 - 22:15
door Frits V70
Ik overweeg om van mijn XC60 D3 Geartronic 2011 naar een wat jongere de XC70 D3 Geartronic over te stappen, bij voorkeur een van de latere versies.

Maar.......... nu heb ik eerder een V70 gehad (2008) met de achterlichten van voor een update. De nieuwere hadden ook led in de recht opstaande delen naast de boogjes. Daarvan vind ik het zichtbare effect bij remmen veel slechter dan die van de oudere. Vanaf welk bouwjaar is deze update gedaan?

De laatste XC70 rolde in 2017 van de band?

Groet,
Frits

Van XC60 D3 Geartronic naar een XC70 D3 Geartronic

Geplaatst: 20.02.2020 - 13:48
door BlackcurrantV70
De nieuwe achterlichten zijn vanaf MY14 dacht ik

Van XC60 D3 Geartronic naar een XC70 D3 Geartronic

Geplaatst: 20.02.2020 - 15:45
door DB200
Update is van MY2014. Als je een D3 i.c.m. de update wilt (dwz 2 liter, 5 cilinder) dan heb je een uitdaging. Deze combi is zeldzaam aangezien halverwege MY2014 de 5 cilinder werd vervangen door de VEA 4 cilinder. Ik dacht ergens in November 2014.
De XC70 is gebouwd t.m. april 2016: viewtopic.php?f=60&t=82822

Van XC60 D3 Geartronic naar een XC70 D3 Geartronic

Geplaatst: 20.02.2020 - 15:56
door MU
Misschien kun je dan ruilen met een forumlid dat op z'n oude V70 de nieuwe achterlichten wil.

Van XC60 D3 Geartronic naar een XC70 D3 Geartronic

Geplaatst: 20.02.2020 - 22:37
door kansberg
Wellicht is het bovenste gedeelte ook weer weg te programmeren (of uit te schakelen) door de dealer? Andersom wil het tenslotte ook.. 5 Cilinders zijn gebouwd tot eind '14 in de V/XC 70. Met heul veul geluk vindt je een 2015 exemplaar, maar dan moet de uitvoering, kleur en dat soort zaken ook nog aanstaan. Dat is dan een '14 met '15 kenteken. Geduld hebben en blijven zoeken.....

Van XC60 D3 Geartronic naar een XC70 D3 Geartronic

Geplaatst: 21.02.2020 - 09:47
door BlackcurrantV70
XC70 tweedehands lijkt lastig, er staat er 1tje op Volvocars Belgie en dat is een MY12... had ik dan toch de mijne moeten bijhouden ? :-)

Van XC60 D3 Geartronic naar een XC70 D3 Geartronic

Geplaatst: 21.02.2020 - 11:45
door DB200
BlackcurrantV70 schreef: 21.02.2020 - 09:47 XC70 tweedehands lijkt lastig, er staat er 1tje op Volvocars Belgie en dat is een MY12... had ik dan toch de mijne moeten bijhouden ? :-)
In Nederland op dit moment op autotrack.nl 212 stuks. Ruim 120 minder aangeboden dan 1 jaar geleden. Het aanbod droogt op, m.n. de 5 cilinders blijven dik aan de prijs. En dan niet alleen Euro6 maar ook Euro5 zoals deze: https://www.broekhuis.nl/auto/volvo-xc7 ... 238081598/. Onverklaarbaar omdat ze in D. vrolijk doorgaan met milieuzones om Euro5 te weren. Maar goed, een XC70 was toch al geen stadsauto :-).

Van XC60 D3 Geartronic naar een XC70 D3 Geartronic

Geplaatst: 01.03.2020 - 13:06
door Frits V70
Iedereen dank voor de info. Hier kom ik wel mee verder. Groet.

Van XC60 D3 Geartronic naar een XC70 D3 Geartronic

Geplaatst: 01.03.2020 - 21:11
door Texels
Frits V70 schreef: 01.03.2020 - 13:06 Iedereen dank voor de info. Hier kom ik wel mee verder. Groet.
De zithoogte van een xc70 lijkt mij toch flink een stuk lager dan die van een xc60? Qua zicht en overzicht lijkt het mij dat een achteruit gang? XC70 heeft wel een iets grotere laadruimte (langer) denk ik

Van XC60 D3 Geartronic naar een XC70 D3 Geartronic

Geplaatst: 11.03.2020 - 22:27
door Frits V70
Vandaag mijn XC60 met enige weemoed aan mijn dochter overgedragen (blijft gelukkig toch in de familie) en een XC70 D4 2014 met 69000 km van Duitse origine weer opgehaald. In- en uitstap (en met name het laatste) gaat toch prima. Rijdt als een limousine, dat voelt toch weer heerlijk. Zeer complete auto met o.a. elektrische voorruitverwarming, standverwarming met timer en LED cockpit display .

Achterlichten vond ik in het donker toch nog best wel mooi, dat neem ik maar voor lief.

Bijzonder vind ik dat de 2 liter 5 cilinder daar met D4 aangeduid wordt. Zijn er grote verschillen tussen Duitse en NL versies?