Pagina 1 van 2

V70 van bijna 300.000

Geplaatst: 02.03.2020 - 11:00
door Pritchard
Hallo allen,

Mijn V70 van 2011 (9 jaar dus), tikt weldra de 300.000 km aan. Ik zei onlangs nog tegen een vriend dat dit een onverwoestbare wagen leek (geen enkele onvoorziene kost gehad). Maar de week erop begon het koppelingspedaal soms vast te zitten (telefoontje naar dealer, kon varieren van 800€ tot 2000€ herstelingskosten). Ik reed nog nooit zo lang met een wagen (kocht altijd na 4 jaar een nieuwe). Wat zijn de eventueel te verwachten kosten bij een Volvo van 300.000€. Wagen zou volgens de dealer ook maar 2000€ meer opleveren. Dringt een nieuwe (V60) zich op, of herstel ik en rij ik nog 5 jaar zorgenvrij?
Ik geraak er alvast niet aan uit...

Ik hoor graag jullie goede adviezen :)

V70 van bijna 300.000

Geplaatst: 02.03.2020 - 19:11
door Texels
Die mededeling van uw dealer (2000 euro inruilwaarde) lijkt mij niet helemaal juist of eerlijk?
Zie hier wat vergelijkende vraagprijzen, zo heeft u ook een idee van de inruilwaarde denk ik:

www.gaspedaal.nl/volvo/v70?bmin=2011&km ... 0&srt=pr-a

Een glazen bol heb ik niet, maar reparatie offertes vragen bij niet-officieel dealers kan zeker lonen!

V70 van bijna 300.000

Geplaatst: 02.03.2020 - 19:42
door Edwin
Ik kan de laatste zin van Texels alleen maar beamen.
Bij een gelijk soort geval enige jaren gelden zie dit topic heb ik mijzelf ook zo'n € 3.100 bespaard bij een derde partij t.o.v. de dealer.

Het kan dus zeker lonen eens rond te vragen en te zoeken op internet naar gelijksoortige topics.

gr. Edwin.

V70 van bijna 300.000

Geplaatst: 02.03.2020 - 20:34
door DB200
Pritchard schreef: 02.03.2020 - 11:00 koppelingspedaal soms vast
Ik weet niet hoe dat bij een Volvo precies zit, maar bij mijn Mercedessen is in zo'n geval vrijwel altijd de gevercilinder (hoofdkoppelingcilinder) aan het koppelingspedaal of de nemercilinder bij de bak/koppeling naar de vaantjes. En dat hoeft echt niet de wereld te kosten. https://www.onderdelenshop24.com/volvo- ... gscilinder

V70 van bijna 300.000

Geplaatst: 02.03.2020 - 20:43
door hsv70
Eerst naar eens een goede diagnose laten stellen.
Telefonisch is een beetje glazenbolwerk.

V70 van bijna 300.000

Geplaatst: 02.03.2020 - 22:00
door lint
Inderdaad eerst het probleem helder krijgen en dan een aantal offertes laten maken voor de reparatie.

V70 van bijna 300.000

Geplaatst: 03.03.2020 - 09:52
door Pritchard
Al 2 dealers gebeld ivm het euvel. Beide zeiden direct hetzelfde, kosten zouden 800€ en eventueel nog eens 1200e extra zijn. Was blijkbaar een veel voorkomend probleem. Blijkbaar zijn er mensen die het niet herstellen en met hun voet het pedaal blijven omhoogtrekken. Ik vraag me dan af... kan dit kwaad? Gaat dit erger worden? Veroorzaak ik hiermee meer problemen? Gevaarlijk rijden?

V70 van bijna 300.000

Geplaatst: 03.03.2020 - 10:56
door lint
Je kan ook een offerte aanvragen bij een Volvo specialist.

V70 van bijna 300.000

Geplaatst: 03.03.2020 - 15:21
door JosW
Dat de dealer 2000 euro biedt is bijna crimineel. Die van mij, 350.000 km op de teller bouwjaar 2008 was nog 5000 euro waard. Is trouwens wel een auto om door een ringetje te halen.
Zoals hierboven al is gesteld, ga voor een second opinion eens naar een Volvospecialist. Heb je de tijd en de kilometers er voor over ga eens te rade in Elst. Hebben mij al verschillende keren uit de brand geholpen tegen zeer schappelijke prijzen en zijn technisch gezien toppers.
En nee, ik heb daar geen aandelen :)

V70 van bijna 300.000

Geplaatst: 03.03.2020 - 15:43
door hsv70
Maar wat mankeert er volgens alle dealers aan dan?

V70 van bijna 300.000

Geplaatst: 03.03.2020 - 20:13
door jalex_h
Of je na deze reparatie nog zorgeloos kunt rijden, is moeilijk te voorspellen. Feit is dat bij deze kilometerstand veel zaken, die nog niet vervangen zijn, inmiddels aardig versleten zullen zijn dus ongetwijfeld zal er de komende 5 jaar wel meer aan de beurt zijn. Mogelijk dat een dealer of specialist je na een inspectie hier meer duidelijkheid over kan geven. Daar staat wel tegenover dat, of je nu nog €2.000,00 of € 5.000,00 krijgt voor je auto, de verdere afschrijving over de komende 5 jaar te verwaarlozen is. Dat kun je dan wegstrepen tegen eventuele extra kosten.
Overigens, een auto met een gebrek levert bij inruil nu eenmaal altijd minder geld op. niet alleen bij de dealer, ook elders.

V70 van bijna 300.000

Geplaatst: 12.03.2020 - 13:20
door Nystrøm
Pritchard schreef: 02.03.2020 - 11:00 Hallo allen,

Mijn V70 van 2011 (9 jaar dus), tikt weldra de 300.000 km aan. Ik zei onlangs nog tegen een vriend dat dit een onverwoestbare wagen leek (geen enkele onvoorziene kost gehad). Maar de week erop begon het koppelingspedaal soms vast te zitten (telefoontje naar dealer, kon varieren van 800€ tot 2000€ herstelingskosten). Ik reed nog nooit zo lang met een wagen (kocht altijd na 4 jaar een nieuwe). Wat zijn de eventueel te verwachten kosten bij een Volvo van 300.000€. Wagen zou volgens de dealer ook maar 2000€ meer opleveren. Dringt een nieuwe (V60) zich op, of herstel ik en rij ik nog 5 jaar zorgenvrij?
Ik geraak er alvast niet aan uit...

Ik hoor graag jullie goede adviezen :)
Verwacht/denk je dat het echt blijft hangen in het traject ná het koppelingspedaal? Of bestaat de kans dat het enkel en alleen je pedaal is die even stroef gaat. Mijn pedaal bleef ook een aantal keren hangen. Eens op ongeveer 50% en later op alleen het laatste stukje. Ik heb toen bij het mechanisme van het koppelingspedaal een heel klein beetje kopervet gesmeerd en ik kreeg er gevoelsmatig een compleet nieuwe koppeling + koppelingspedaal voor terug. Nu 1,5 jaar en 70 duizend kilometer verder geen problemen mee gehad.

V70 van bijna 300.000

Geplaatst: 06.10.2020 - 09:36
door Pritchard
Een 2 tal weken geleden het 300.000 km onderhoud laten uitvoeren. Kreeg ik telefoon van de technieker dat de remmen vooraan en en achteraan, zowel schijven als blokken aan vervanging toe waren. Ik rij er nu een maand mee en rij nu gemiddeld 200km minder op een tank... Kan er ergens iets zijn misgelopen?

Mvg

V70 van bijna 300.000

Geplaatst: 06.10.2020 - 09:48
door Fredhead
Service 2.0 beurt? Dus met updates?
De remmen kunnen ergens aanlopen, maar dat merk je dan wel als het zo fors is dat je dit extra verbruik hebt.

Ik vermoed eerder dat het met een stukje nieuwe software te maken kan hebben.

V70 van bijna 300.000

Geplaatst: 06.10.2020 - 11:13
door Pritchard
Ik vraag hen telkens geen software-update te doen, omdat de wagen getuned is.
Dus een 200km per tank minder door de software??

V70 van bijna 300.000

Geplaatst: 06.10.2020 - 11:22
door V70Bolhaarslaan
Mijn iets oudere V70 5-cilinder diesel van vroeger reed iets van 170-180 km extra op een tank na het tunen - die blokken waren daar erg gevoelig voor (in positieve zin). Best kans dat het daardoor komt. Remmen versleten als oorzaak lijkt mij erg sterk als het zo plotseling is gekomen.

V70 van bijna 300.000

Geplaatst: 06.10.2020 - 11:40
door Pritchard
Er zou sedert 2018 geen software meer op de V70 zijn gezet, dus daar kan t niet aan liggen...
Bizar dat hij na een 300.000 km onderhoud plots meer verbruikt.
Mijn koppelingspedaal blijft soms hangen, maar dat was voor het onderhoud ook al zo...

V70 van bijna 300.000

Geplaatst: 06.10.2020 - 14:21
door Pritchard
Misschien stomme vraag, maar voelde deze ochtend, na normaal ritje van 40km, aan de remschijven en die waren toch behoorlijk heet, maar dat hoort waarschijnlijk zo?

V70 van bijna 300.000

Geplaatst: 06.10.2020 - 14:39
door Fredhead
De remschijven worden al snel heet, betere indicatie is aan de velg te voelen.
Met normaal gebruik zal deze hooguit lauw zijn, is die echt warm/heet blijft er ergens wat hangen.

V70 van bijna 300.000

Geplaatst: 06.10.2020 - 14:49
door Pritchard
Bedankt voor de info :)