Distributieriem vervangen nu een ander geluid
Geplaatst: 04.03.2020 - 19:14
Zoals de titel al een beetje omschrijft, heb ik mijn distributieriem laten vervangen en alles wat erbij hoort.
Maar nu is het zo, dat de motor een ander geluid maakt (loopt verder wel goed). Je hoort hem nu wat meer zoemen aan de kant van de distributieriem .
Ik ben al teruggegaan naar de dealer en daar hebben ze alles nog eens na gelopen. De pomp stond ietsjes te vroeg dus die hebben ze nu op tijd gezet en voor de rest niets te vinden.
De riem stond voor de rest goed op spanning en stond niet te strak en er liepen geen kappen aan.
Ik heb de heren duidelijk proberen te maken, dat ik nu 2 jaar rij in deze auto en dat hij nu toch echt een ander geluid maakt. Zelfs mijn vrouw viel het op toen ik hem achteruit in de garage zette.
Of kan het zo zijn dat de riem zich eerst even moet zetten/inslijten op de bestaande tanden.
Hebben jullie hier ook ervaring mee!
En dan nog een vraagje,
De waterpomp is ook gelijk vervangen en nu zie ik dat het dunne slangetje, dat vanaf het expansievat ergens achter op het blok verdwijnt pulserend op en neer bewegen.
Als ik deze dan vervolgens vastpak, voel ik de koelvloeistof er idd pulserend doorheen gaan iets wat mij erg onlogisch lijkt omdat de pomp gewoon ronddraait en een constante flow creëert.
Is dit normaal? of zit er dan nog lucht in het systeem wat er volgens automatisch uitgedrukt wordt?
Het gaat om een D4 D4204T5 blok.
Maar nu is het zo, dat de motor een ander geluid maakt (loopt verder wel goed). Je hoort hem nu wat meer zoemen aan de kant van de distributieriem .
Ik ben al teruggegaan naar de dealer en daar hebben ze alles nog eens na gelopen. De pomp stond ietsjes te vroeg dus die hebben ze nu op tijd gezet en voor de rest niets te vinden.
De riem stond voor de rest goed op spanning en stond niet te strak en er liepen geen kappen aan.
Ik heb de heren duidelijk proberen te maken, dat ik nu 2 jaar rij in deze auto en dat hij nu toch echt een ander geluid maakt. Zelfs mijn vrouw viel het op toen ik hem achteruit in de garage zette.
Of kan het zo zijn dat de riem zich eerst even moet zetten/inslijten op de bestaande tanden.
Hebben jullie hier ook ervaring mee!
En dan nog een vraagje,
De waterpomp is ook gelijk vervangen en nu zie ik dat het dunne slangetje, dat vanaf het expansievat ergens achter op het blok verdwijnt pulserend op en neer bewegen.
Als ik deze dan vervolgens vastpak, voel ik de koelvloeistof er idd pulserend doorheen gaan iets wat mij erg onlogisch lijkt omdat de pomp gewoon ronddraait en een constante flow creëert.
Is dit normaal? of zit er dan nog lucht in het systeem wat er volgens automatisch uitgedrukt wordt?
Het gaat om een D4 D4204T5 blok.