Pagina 1 van 1

V70 vanaf 2008, 2t of 2.5t / en manueel of automaat

Geplaatst: 09.03.2020 - 19:13
door Dutchery17
hallo,

Ik heb interesse in de Volvo V70 maar ik weet dan niet welk motor blok het beste is en het meest betrouwbaar.
wat zijn de verschillen tussen de 2T en de 2.5T en welke is het beste tussen de twee?
Ik ben zelf een manuele versnelling gewend maar een automaat rijd ook heel fijn. Zijn volvo automaten voor de V70 betrouwbaar en sterk en wat is de beste keuze?

Mvg

V70 vanaf 2008, 2t of 2.5t / en manueel of automaat

Geplaatst: 09.03.2020 - 19:36
door Volvolof
De 2.5T is een door Volvo ontwikkelde 5-cilinder. Erg fijne/betrouwbare motor, maar niet zo zuinig. Automaat is een wat ouderwetse 6-bak, maar wel degelijk
Er zijn enkele import 2.0T 5-cilinders, maar meestal zijn de 2.0T (203pk) en T5 (240pk) Ford Ecoboost motoren. In de basis trouwens een Mazda blok. Ook probleemloze motoren en met een fijne handbak. De automaat is eentje met dubbele koppeling. Die is wat gevoeliger voor een juiste afstelling.
Vanaf 2013 zijn er T5's geleverd met een 4-cilinder Volvo motor en een erg fijne 8 versnellings-- automaat. Rond 2015 is er nog een 2.0 T4 variant hiervan geleverd met zowel een handbak als een nieuwere 6-versnellings automaat
Eigenlijk allemaal prima keuzes, alleen ben ik niet zo weg van de automaat bij de Ecoboost motoren.
Handgeschakeld is de 1.6 T4 Ecoboost ook nog niet verkeerd.

V70 vanaf 2008, 2t of 2.5t / en manueel of automaat

Geplaatst: 10.03.2020 - 20:00
door V480-S60
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de 5 cylinder 2.5T met Volvo Geartronic. Een heel fijne en betrouwbare combinatie. De 4 cylinder "Ford" motoren zijn alleen met Handbak een acceptabele keus. Ik ben geen fan van de Powershift automaten die daarop geleverd zijn.
De VEA 4 cylinder motoren van de latere versies met de Volvo Geartronic 8 dan weer wel.

V70 vanaf 2008, 2t of 2.5t / en manueel of automaat

Geplaatst: 10.03.2020 - 20:17
door Chris 56
Ik heb heel erg bewust gekozen voor de 2.5 T, het 5 cylinder Volvo blok.
En ik wist ook dat dit blok niet heel zuinig is, maar wel heel erg sterk, getuige meerdere Volvisten met meer dan 5 ton op de klok.
De powershift is als automaat op het 2 liter Ford blok alleen, die kon ik dus niet tegenkomen.
Heb zelf de GT 6 , idd een wat "ouder" ontwerp, maar direct veel betrouwbaarder dan de powershift..
Als combinatie... een heerlijk reispaleis...hoop er nog vele jaren mee rond te tuffen.

V70 vanaf 2008, 2t of 2.5t / en manueel of automaat

Geplaatst: 10.03.2020 - 22:09
door Dutchery17
super bedankt voor de reacties! Met deze info kan ik heel veel en weet ik waar ik naar moet zoeken.
Echt super!

V70 vanaf 2008, 2t of 2.5t / en manueel of automaat

Geplaatst: 11.03.2020 - 10:47
door Arnold
Bij de 2.5T is er wel een aandachtspunt. Een turbo in combinatie met een gasinstallatie is niet aan te raden als er mogelijk een aanhanger getrokken wordt. De motor wordt onder een hogere belasting te heet. Bij de mijne is toe een klep verbrand. Dit is een kostbare reparatie. Voor woon-werkverkeer etc. kan een gasinstallatie in combinatie met een turbo prima.