Pagina 1 van 1
T8 R-design met luchtvering of Polestar uitvoering
Geplaatst: 10.03.2020 - 16:56
door mwattel
Ik sta in dubio wat nu de beste optie is om te kiezen bij een Xc60 T8:
een R-design met luchtvering of een Polestar met z'n instelbare dempers.
Is er toevallig iemand bekend met de verschillen in rijeigenschappen tussen deze 2 varianten?
Alle tips en adviezen welkom.
T8 R-design met luchtvering of Polestar uitvoering
Geplaatst: 10.03.2020 - 17:14
door Arnold
mwattel schreef: ↑10.03.2020 - 16:56
Ik sta in dubio wat nu de beste optie is om te kiezen bij een Xc60 T8:
een R-design met luchtvering of een Polestar met z'n instelbare dempers.
Is er toevallig iemand bekend met de verschillen in rijeigenschappen tussen deze 2 varianten?
Alle tips en adviezen welkom.
Ja, ik weet het wel . Ik was voornemens om voor de Polestar te gaan. Echter na een proefrit met de Polestar en een met luchtvering wist ik het zeker. De Polestar is sportief geveerd. De veren waren "soepel" ingesteld, standje 5. Echter elke oneffenheid tijdens het rijden wordt opgemerkt.
Daarna met een voorzien van luchtvering gereden, dat betekent luchtvering op alle 4 de wielen. Wat rijdt dat mooi. Sinds vrijdag heb ik de auto, stond in de showroom, daarom snel kunnen leveren. Nu 700 km mee gereden, echt naar volle tevredenheid. Daarom mijn advies: Luchtvering.
T8 R-design met luchtvering of Polestar uitvoering
Geplaatst: 11.03.2020 - 08:20
door mwattel
Dankje voor het goede advies Arnold, ik ga kijken of ik ook eerst een proefrit kan maken in een Polestar.
Ik rij nu een XC90 met luchtvering, die voelt toch ook wel veel oneffenheden. Maar met een trailer erachter rijdt het wel meer dan top.
T8 R-design met luchtvering of Polestar uitvoering
Geplaatst: 11.03.2020 - 08:37
door OGA244
Met 'n top van 180 voegt 'n polestar niet veel meer toe
T8 R-design met luchtvering of Polestar uitvoering
Geplaatst: 11.03.2020 - 15:32
door mwattel
OGA244 schreef: ↑11.03.2020 - 08:37
Met 'n top van 180 voegt 'n polestar niet veel meer toe
Er is vast wel een gerenommeerde tuner die de max. snelheid weer kan verhogen naar 230 km/h
T8 R-design met luchtvering of Polestar uitvoering
Geplaatst: 11.03.2020 - 15:49
door Arnold
mwattel schreef: ↑11.03.2020 - 15:32
OGA244 schreef: ↑11.03.2020 - 08:37
Met 'n top van 180 voegt 'n polestar niet veel meer toe
Er is vast wel een gerenommeerde tuner die de max. snelheid weer kan verhogen naar 230 km/h
Afgelopen vrijdag gehoord bij een dealer: bij tunen buiten de Volvo dealer vervalt alle vorm van garantie en coulance. Zou ik in mijn keuze mee laten wegen.
T8 R-design met luchtvering of Polestar uitvoering
Geplaatst: 11.03.2020 - 15:58
door OGA244
mwattel schreef: ↑11.03.2020 - 15:32
OGA244 schreef: ↑11.03.2020 - 08:37
Met 'n top van 180 voegt 'n polestar niet veel meer toe
Er is vast wel een gerenommeerde tuner die de max. snelheid weer kan verhogen naar 230 km/h
dat zijn idd eigen keuzes met mogelijk kostbare konsekwenties
T8 R-design met luchtvering of Polestar uitvoering
Geplaatst: 11.03.2020 - 16:14
door The Mechanic
Arnold schreef: ↑11.03.2020 - 15:49
mwattel schreef: ↑11.03.2020 - 15:32
OGA244 schreef: ↑11.03.2020 - 08:37
Met 'n top van 180 voegt 'n polestar niet veel meer toe
Er is vast wel een gerenommeerde tuner die de max. snelheid weer kan verhogen naar 230 km/h
Afgelopen vrijdag gehoord bij een dealer: bij tunen buiten de Volvo dealer vervalt alle vorm van garantie en coulance. Zou ik in mijn keuze mee laten wegen.
Dat is altijd al zo geweest bij Volvo, ze kunnen in de log bestanden van een auto ook zien of een auto getuned is of is geweest.
T8 R-design met luchtvering of Polestar uitvoering
Geplaatst: 11.03.2020 - 16:25
door diesel01
Nu er geen Vmax in Dld komt, de groenen hebben het nog geprobeerd via de verschillende provincie's, zou ik als regelmatige gebruiker van de autobahn idd mijn autokeuze van dit soort ridicule beslissingen af laten hangen.
T8 R-design met luchtvering of Polestar uitvoering
Geplaatst: 11.03.2020 - 17:05
door NielsPHEV
ik kan ook maar niet aan het idee wennen vorige week nog 900 km door DLD gereden, inderdaad nauwelijks boven de 180 kmh gekomen maar het enkele feit dat het niet meer kan en een ander dat besluit is iets wat mij nog niet past. Ik zou sowieso voor de luchtvering gaan en vraag me technisch overigens af of er geen mooie combi te maken is met een goede wegligging en lucht, doen ze bijvoorbeeld bij een panamera ook
T8 R-design met luchtvering of Polestar uitvoering
Geplaatst: 11.03.2020 - 19:47
door diesel01
NielsPHEV schreef: ↑11.03.2020 - 17:05
ik kan ook maar niet aan het idee wennen vorige week nog 900 km door DLD gereden, inderdaad nauwelijks boven de 180 kmh gekomen maar het enkele feit dat het niet meer kan en een ander dat besluit is iets wat mij nog niet past. Ik zou sowieso voor de luchtvering gaan en vraag me technisch overigens af of er geen mooie combi te maken is met een goede wegligging en lucht, doen ze bijvoorbeeld bij een panamera ook
Wij in de 3e week van januari en hele stukken juist wel boven die 180 omdat het rustig was, 950km in 7.5 uur rijtijd.
En idd ik trek heel slecht dat mensen voor mij iets bepalen, ik maak daar juist keuzes op.
T8 R-design met luchtvering of Polestar uitvoering
Geplaatst: 11.03.2020 - 20:02
door OGA244
Het is 'n keuze van volvo geweest, de motieven voor 'n snelle polestar zijn iig weg
T8 R-design met luchtvering of Polestar uitvoering
Geplaatst: 12.03.2020 - 08:41
door mwattel
Ik rij ook vaak in Duitsland, 5x per jaar naar Oostenrijk. Het is toch wel een lekker gevoel als je tegen de 180km/h rijdt en het is nodig om nog even te versnellen dat je wel gaat.
T8 R-design met luchtvering of Polestar uitvoering
Geplaatst: 12.03.2020 - 12:01
door diesel01
mwattel schreef: ↑12.03.2020 - 08:41
Ik rij ook vaak in Duitsland, 5x per jaar naar Oostenrijk. Het is toch wel een lekker gevoel als je tegen de 180km/h rijdt en het is nodig om nog even te versnellen dat je wel gaat.
Exact mijn punt!!