V50je heeft een ongelukje gehad.
Geplaatst: 15.03.2020 - 16:16
Na lang afwezig op het forum weer even een nieuwtje, inmiddels heb ik de hele ophanging voor (wiellagers, draagarmen, stuurstang einde, dempers de hele rambam) en de dempers achter ( ook hier komen de wiellagers nog voor maar ik wacht nog een kennis van SKF die ze voor goedkoper gaat leveren), koelsysteem is geflushed en helaas is de DTC van de automatische kleppen stel sensor ook weer terug ondanks dat ik deze heb schoon gemaakt.
Op het lijstje staan voor dit jaar: Wiellagers achter, distributie + multi riem en alles daarom heen, kleppenstel sensor vervangen, motortje omzetten van 5W/30 naar 0W/30 en als het even kan de automaat verversen.
Helaas is er afgelopen vrijdagmiddag in de binnen stad van Utrecht een Honda Civic achterin gereden, de Civic....weg gesleept, de Volvo deukje in de achter bumper en de beschermplaat bovenop de achterbumper los geschoten. De trekhaak heeft de grootste klap uitgedeeld en ontvangen, deze is bij de Civic vol door de radiateur heen gegaan, ik heb reeds een afspraak staan bij de schade hersteller om te kijken of er nog onzichtbare schade is en om de trekhaak te laten controleren aangezien ik deze geregeld gebruik. Gelukkig geen lichamelijke klachten.
Even een aantal vragen:
- Het lijkt of de automaten bak slipt, ik heb echter weinig tot geen ervaring met automaat bakken maar Google verteld mij dat als je hem voelt schakelen of na het schakelen lijkt hij even te blijven hangen op het toerental er iets moet gebeuren met de olie. Ik voel hem over het algemeen wel licht schakelen, en heb soms het idee dat hij op een x toerental blijft hangen als ik de auto eens goed door trek zonder de kick down. Nu ben ik niet erg bang aangelegd dus vroeg mij af of het makkelijker is om de bak eronderuit te schroeven en hem naar een garage te brengen om eventueel te kunnen zien of er schade is aan de platen en of revisie nodig is. graag jullie idee hierover.
- De auto lijkt koelwater te gebruiken, diversen tests door Volvo laten doen geeft geen lekke koppakking en toch moet ik het zo nu en dan bijvullen. ik zie geen natte plek onder de auto dus.....waar blijft het dan?????
De auto loopt niet warm (als ik de temp. meter moet geloven) en er komt geen witte rook uit de uitlaat, deze voelt overigens ook niet vettig aan, er is wel redelijk wat vocht aan de binnenkant van de auto maar niet de bekende zoetige lucht.
- Na het starten van de auto is een vrij harde "klonk" te horen, dit gebeurd echter enkel als de auto koud is. het lijkt van onder de auto vandaan te komen maar kan het moeilijk vast leggen met microfoon van mijn telefoon, ik ga het straks nogmaals proberen, als het dit keer lukt zet ik het filmpje of geluids fragment hier neer.
Wash hands and good health!
Op het lijstje staan voor dit jaar: Wiellagers achter, distributie + multi riem en alles daarom heen, kleppenstel sensor vervangen, motortje omzetten van 5W/30 naar 0W/30 en als het even kan de automaat verversen.
Helaas is er afgelopen vrijdagmiddag in de binnen stad van Utrecht een Honda Civic achterin gereden, de Civic....weg gesleept, de Volvo deukje in de achter bumper en de beschermplaat bovenop de achterbumper los geschoten. De trekhaak heeft de grootste klap uitgedeeld en ontvangen, deze is bij de Civic vol door de radiateur heen gegaan, ik heb reeds een afspraak staan bij de schade hersteller om te kijken of er nog onzichtbare schade is en om de trekhaak te laten controleren aangezien ik deze geregeld gebruik. Gelukkig geen lichamelijke klachten.
Even een aantal vragen:
- Het lijkt of de automaten bak slipt, ik heb echter weinig tot geen ervaring met automaat bakken maar Google verteld mij dat als je hem voelt schakelen of na het schakelen lijkt hij even te blijven hangen op het toerental er iets moet gebeuren met de olie. Ik voel hem over het algemeen wel licht schakelen, en heb soms het idee dat hij op een x toerental blijft hangen als ik de auto eens goed door trek zonder de kick down. Nu ben ik niet erg bang aangelegd dus vroeg mij af of het makkelijker is om de bak eronderuit te schroeven en hem naar een garage te brengen om eventueel te kunnen zien of er schade is aan de platen en of revisie nodig is. graag jullie idee hierover.
- De auto lijkt koelwater te gebruiken, diversen tests door Volvo laten doen geeft geen lekke koppakking en toch moet ik het zo nu en dan bijvullen. ik zie geen natte plek onder de auto dus.....waar blijft het dan?????
De auto loopt niet warm (als ik de temp. meter moet geloven) en er komt geen witte rook uit de uitlaat, deze voelt overigens ook niet vettig aan, er is wel redelijk wat vocht aan de binnenkant van de auto maar niet de bekende zoetige lucht.
- Na het starten van de auto is een vrij harde "klonk" te horen, dit gebeurd echter enkel als de auto koud is. het lijkt van onder de auto vandaan te komen maar kan het moeilijk vast leggen met microfoon van mijn telefoon, ik ga het straks nogmaals proberen, als het dit keer lukt zet ik het filmpje of geluids fragment hier neer.
Wash hands and good health!