Olieverbruik

Voor kenners: de "Roffel"
rkr
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
Locatie: Zuid-Limburg

V70R^2 schreef: 08.04.2020 - 19:09 Ballontest sluit niets uit, dat potje kan onder helemaal dicht zitten en toch bovenlangs nog doorstroming voor een vacuüm.

olieverbruik bij de classics is 99 van de 100 keer klepseals, een arbeidsintensieve klus, verstandig te doen als de distributie ook gebeuren moet samen met groot onderhoud, aangezien alles los moet.
Even over de klepseals: zou het zin hebben om de Valvoline Maxlife 10W40 te proberen? Heb hier hoopvolle recensies over gelezen (regenereren afdichtingen). Gebruik nu castrol Magnatec 10W40. Dank voor de reactie!
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!

Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Scott
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 05.06.2013 - 11:38

Is dat eenvoudig zelf te doen? Denk eraan dit ook maar eens preventief te doen bij mijn V70 XC, maar zoek eigenlijk een how to filmpje of handleiding
[/quote]Ik heb vorige week de olieafscheider en de bijbehorende slangen vervangen. Ik heb de oude olieafscheider opengezaagd. Het onderste kanaal, waar de olie terug loopt in het carter, zat voor meer dan de helft vol met taaie smurrie. Nu kan ik mij alles voorstellen met het idee dat doorblazen niet helpt: wat een taaie afzetting. Ook de slang naar het inlaatgedeelte zat voor de helft dicht. Ben blij dat ik deze onderdelen heb vervangen voordat de zaak echt dicht is gaan zitten!
[/quote]
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20616
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Zo'n filmpje is op Youtube te vinden. Bijna alles is daar te vinden ...

Ik ben zelf ook bezig, zie mijn blog, en blij dat het nu gedaan is. Als alles klaar is kan onze niet-Volvo er weer tegenaan.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Scott
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 05.06.2013 - 11:38

rkr schreef: 14.04.2020 - 12:52
edraket schreef: 18.03.2020 - 13:55 Als je carterventilatie verstopt zit helpt doorblazen zeker niet. Moet simpelweg vervangen worden. Dat kan zeker olieverbruik veroorzaken. Niet te lang mee doorrijden, kan je een paar keerringen kosten op vervelende plaatsen, maar de motor kan er ook serieus door vervuilen met olieverbruik als gevolg. Dus snel eraf dat inlaatspruitstuk. Zoveel werk is dat nu ook weer niet.
Ik heb vorige week de olieafscheider en de bijbehorende slangen vervangen. Ik heb de oude olieafscheider opengezaagd. Het onderste kanaal, waar de olie terug loopt in het carter, zat voor meer dan de helft vol met taaie smurrie. Nu kan ik mij alles voorstellen met het idee dat doorblazen niet helpt: wat een taaie afzetting. Ook de slang naar het inlaatgedeelte zat voor de helft dicht. Ben blij dat ik deze onderdelen heb vervangen voordat de zaak echt dicht is gaan zitten!
Is dat eenvoudig zelf te doen? Heb een V70 XC uit 99 uit Zweden gehaald, nog geen klachten maar kan denk ik geen kwaad om dit preventief te doen. Kan zo snel geen how to vinden over deze vervanging.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20616
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Gewoon op Youtube zoeken naar Volvo xc70 pcv replacement ...
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”