Hoe om te gaan met bedrijf wat terugbetaling bij niet geleverde dienst weigert?
Geplaatst: 26.03.2020 - 10:20
In de tijd waarin iedereen elkaar helpt, zijn er altijd rotte appels te vinden en de appel van de week heet Lyceo! Ik heb daarom wat juridisch advies nodig.
Situatie: Inmiddels zijn de centrale examens afgelast en zullen kinderen op basis van de behaalde resultaten op de schoolexamens wel of geen diploma krijgen. Wij hadden net als vele anderen examentrainingen ingekocht bij Lyceo in Leiden. Deze trainingen zouden worden gegeven op school door een ervaren student of examentrainer. Echter door bovenstaande is dit niet meer van toepassing. Lyceo weigert echter geld terug te geven, maar meent een voucher ter waarde van het betaalde bedrag te moeten geven en een examenbundel om mee te oefenen op te sturen. Daar hebben de meeste mensen niets aan, want examenjaar en daarna niet meer nodig. Volgens hun kun je die dan maar aan een buurmeisje of wie dan ook geven zodat die gebruik kan maken van hun trainingen. Hun Facebookpagina (https://www.facebook.com/Examentraining/) staat vol met zeer boze reacties, zeker van mensen die gewoon 1000+ euro hebben betaald en daar niets van terugzien. Concurrenten in de business geven wel netjes het geld terug. Wat is de beste manier om deze toko toch het geld terug te laten betalen?
Situatie: Inmiddels zijn de centrale examens afgelast en zullen kinderen op basis van de behaalde resultaten op de schoolexamens wel of geen diploma krijgen. Wij hadden net als vele anderen examentrainingen ingekocht bij Lyceo in Leiden. Deze trainingen zouden worden gegeven op school door een ervaren student of examentrainer. Echter door bovenstaande is dit niet meer van toepassing. Lyceo weigert echter geld terug te geven, maar meent een voucher ter waarde van het betaalde bedrag te moeten geven en een examenbundel om mee te oefenen op te sturen. Daar hebben de meeste mensen niets aan, want examenjaar en daarna niet meer nodig. Volgens hun kun je die dan maar aan een buurmeisje of wie dan ook geven zodat die gebruik kan maken van hun trainingen. Hun Facebookpagina (https://www.facebook.com/Examentraining/) staat vol met zeer boze reacties, zeker van mensen die gewoon 1000+ euro hebben betaald en daar niets van terugzien. Concurrenten in de business geven wel netjes het geld terug. Wat is de beste manier om deze toko toch het geld terug te laten betalen?