Pagina 1 van 2

Remschijven

Geplaatst: 11.04.2020 - 11:33
door fivepack
Hallo allemaal,

Hoop dat iemand mij een antwoord kan geven.
Mijn schijven en blokken aan de voorkant zijn zo goed als op.
Die ga ik zelf vervangen, en dacht even snel op kenteken de juiste maat te vinden.

Echter, kom ik dan meerdere afmetingen tegen, 300, 316 en uit mijn hoofd zelfs 336.
En nu? Kom ik er alleen achter door de huidige op te meten of weet iemand zo het antwoord.
Het gaat om een v60d3 automaat rdesign uit 2016

Remschijven

Geplaatst: 11.04.2020 - 12:02
door diesel01
Wiel er even af en dan staat op het bracket welke je moet hebben, zowel voor als achter.

Remschijven

Geplaatst: 11.04.2020 - 12:29
door fivepack
Oh top, dank voor de snelle reactie

Remschijven

Geplaatst: 12.04.2020 - 21:18
door Godtoh
Heb je 16" velgen op de auto? Zo ja 300mm, rest past niet onder 16".
Mijn D4 automaat heeft 300mm voor, MY2017.

Remschijven

Geplaatst: 13.04.2020 - 11:04
door Hanegem
Wanneer je nieuwe blokken voor neemt, koop keramische. Scheelt enorm veel vuil op de velgen. Ik heb mijn eigen schijven zelf opgemeten zonder mijn wiel er af te halen.. Kan makkelijk.

Remschijven

Geplaatst: 13.04.2020 - 13:03
door diesel01
Hier staat het.
En die keramische blokken is lang niet in elke maat te krijgen.

Remschijven

Geplaatst: 13.04.2020 - 22:07
door fivepack
Wow top nog meer reacties. Super.

Ik had 16, eronder liggen nu 17 in de winter en 18 in de zomer. Maar dankzij de eerder opmerking en de fotos weet ik nu waar ik kan kijken zonder te meten. Maar met garagekrik en 5 bouten los, even dubbelchecken door op te meten.

Keramische blokken. Wist niet dat die er ook zijn.

Remschijven

Geplaatst: 14.04.2020 - 08:15
door Rinootje
Ik had nog nooit van keramische remblokken gehoord.
Dus er even naar op zoek gegaan en vond deze site: https://www.tirerack.com/brakes/categor ... egory=Pads
Ze hebben dus iets minder rem vermogen, maar minder last van slijtage en stof.
Waar ik nog niet uit ben, slijten de schijven zelf nu harder met deze blokken, of niet?

Remschijven

Geplaatst: 14.04.2020 - 09:53
door diesel01
Ik zit ook volop in de remmerij met mijn auto die op de autobahn ineens last had van fading.
Ik zou nooit remkracht inleveren voor schonere velgen, iets wat met de keramische blokken wel gebeurd.
Met de Dlux coating op de velgen is een hoge drukspuit voldoende om de velgen weer schoon te krijgen.
Ik heb nu een setje Brembo blokken liggen die er voor op gaan, mijn oem remblokken waren wat verglaasd.

Remschijven

Geplaatst: 14.04.2020 - 10:04
door diesel01
diesel01 schreef: 14.04.2020 - 09:53 Ik zit ook volop in de remmerij met mijn auto die op de autobahn ineens last had van fading.
Ik zou nooit remkracht inleveren voor schonere velgen, iets wat met de keramische blokken wel gebeurd.
Met de Dlux coating op de velgen is een hoge drukspuit voldoende om de velgen weer schoon te krijgen.
Ik heb nu een setje Brembo blokken liggen die er voor op gaan, mijn oem remblokken waren wat verglaasd.

Remschijven

Geplaatst: 03.05.2020 - 18:55
door fivepack
Ondanks alle goede adviezen en raad, ben ik er nog niet aan toe gekomen om te checken. Heb er wel nog een aanvullende vraag bij.
Als er nu 300mm schijven op zitten, kan ik dan met de huidige remklauwen ook kiezen voor 316mm? Lijkt mij dan meer remkracht te geven, of denk ik verkeerd

Remschijven

Geplaatst: 03.05.2020 - 19:22
door snorremans
fivepack schreef: 03.05.2020 - 18:55 Ondanks alle goede adviezen en raad, ben ik er nog niet aan toe gekomen om te checken. Heb er wel nog een aanvullende vraag bij.
Als er nu 300mm schijven op zitten, kan ik dan met de huidige remklauwen ook kiezen voor 316mm? Lijkt mij dan meer remkracht te geven, of denk ik verkeerd
Dat zal niet lukken of je moet ook andere brackets erbij kopen

Remschijven

Geplaatst: 04.05.2020 - 08:02
door Fredhead
Inderdaad andere brackets en het levert niet meer remvermogen.
Wel kan de warmte wat beter af worden gegeven (want meer oppervlak) en zal de remkracht op flinke belasting daarom langer gelijk blijven.

Meer remkracht kan je het beste zoeken in andere remblokken, of nog een stap verder andere klauwen.

Remschijven

Geplaatst: 05.05.2020 - 17:32
door jaykay
je gaat toch geen remkracht inleveren voor schonere velgen??
Velgen gewoon iets vaker bijhouden,...

Remschijven

Geplaatst: 07.05.2020 - 23:06
door edraket
Rinootje schreef: 14.04.2020 - 08:15 Ik had nog nooit van keramische remblokken gehoord.
Dus er even naar op zoek gegaan en vond deze site: https://www.tirerack.com/brakes/categor ... egory=Pads
Ze hebben dus iets minder rem vermogen, maar minder last van slijtage en stof.
Waar ik nog niet uit ben, slijten de schijven zelf nu harder met deze blokken, of niet?
Waarop baseer je dat ze minder goed zouden remmen? Ja als je naar het aantal blokjes kijkt op die site en vergelijkt met circuit blokken leveren ze remkracht in, maar dat doen standaard blokken ook tov circuit blokken. De ATE keramische blokken remmen even goed als de normale.

Remschijven

Geplaatst: 07.05.2020 - 23:07
door edraket
fredhead schreef: 04.05.2020 - 08:02 Inderdaad andere brackets en het levert niet meer remvermogen.
Wel kan de warmte wat beter af worden gegeven (want meer oppervlak) en zal de remkracht op flinke belasting daarom langer gelijk blijven.

Meer remkracht kan je het beste zoeken in andere remblokken, of nog een stap verder andere klauwen.
Fredje toch, foei. Een grotere schijf levert wel degelijk meer remkracht. Het is nog steeds kracht x arm. De arm wordt groter dus meer remkracht.

Remschijven

Geplaatst: 08.05.2020 - 07:24
door Fredhead
Als jij puur een grotere schijf neemt en verder niets aanpast is mijn praktijkervaring dat je niet meer remvermogen hebt.
Je zal dan ook iets met de klauw of het remblok moeten doen.

Remschijven

Geplaatst: 08.05.2020 - 07:26
door V52
Ik heb nu ook ATE keramisch, maar kan niet zeggen dat de remkracht minder is. Gedraag me overigens ook niet als een racer op de openbare weg.

Remschijven

Geplaatst: 08.05.2020 - 08:30
door Rinootje
edraket schreef: 07.05.2020 - 23:06 Waarop baseer je dat ze minder goed zouden remmen? Ja als je naar het aantal blokjes kijkt op die site en vergelijkt met circuit blokken leveren ze remkracht in, maar dat doen standaard blokken ook tov circuit blokken. De ATE keramische blokken remmen even goed als de normale.
Als je mijn link goed bekeken had en naar de bovenste balkjes (stopping power) had gekeken, en dan vergeleken had met de gewone remblokken, lager op de pagina, zie je dat de ceramische gemiddeld een blokje minder scoren dan de gewone.

Echter V52 merkt niets van het verschil. Wel zou ik willen weten, hoe de ceramische blokken bij een noodstop presteren...

Remschijven

Geplaatst: 08.05.2020 - 11:44
door edraket
Zijn gewoon goede blokken, en presteren zeker niet minder dan normale blokken. Ook niet bij een flinke remactie.