We rijden met de Volvo naar de watersport of andere schepen.

Hier post je over van alles wat je boeit en niets met auto's te maken heeft. Ook wel het OH topic genoemd.
Denk wel om de forum regels!
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1357
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Dat zal best lekker vooruit willen 8)

Dit is onze Corsiva 520, met bescheiden 20pk Mercury. Vaart eigenlijk net iets te hard als ik alleen vaar, maar met een 15pk stickertje er op nog nooit controle gehad.
Qua investering is het de slechtste die ik ooit gedaan hebt. Als ik de kosten per jaar deel door het aantal vaaruren zou ik schrikken. Maar goed, work hard play hard.

Kwam er gisteren wel achter dat de accu na 3 jaar overleden is. Was het eerste tochtje sinds september vorig jaar, en moest de motor aantrekken de eerste keer. Maar na 3 uurtjes varen weer terug in de box, en de accu nog steeds totaal stroomloos. Hoort er bij, en ga m vervangen. Maar als ik zoek op bootaccu krijg je allerlei verschillende types. Iemand een idee wat een goede is?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5647
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Bij ons ligt er een AGM boot accu in. Eigenlijk nooit problemen mee. Uit het water aan de druppellader.

Boten zijn sowieso een slechte investering. Daar verdien je niets op terug.

Mij was geleerd dat wanneer je boot in plané komt, het valt onder de snelle motorboten. Maar ik heb mijn vaarbewijzen. Maak mij daar niet zo druk om. Trouwens, hier controleert men nooit vermoed ik. Nog nooit iemand gezien.

Vind dat je een heerlijke boot hebt. Echt een om in te chillen. Haha, en dat vlaggetje... fantastisch!
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1357
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Vlaggetje is inmiddels vervangen door een maatje groter met gestikte kruisjes, wil toch een beetje netjes voor de dag komen :)
En is ook een hele fijne boot. Stuurt lekker, en echt prima zitruimte voor 6-7 volwassenen. Tafeltje kun je eruit halen, en omvormen tot zonnebed. Vooral met hete dagen een genot, met die redelijk hoge rugleuningen liggen de dames dan aardig beschut.

Ik heb mijn vaarbewijs 1 ook hoor. Niet eens omdat het moet, maar omdat ik gewoon vind dat als je zo'n boot bestuurt je een beetje op de hoogte moet zijn van de basisregels. En vind ook dat het verplicht zou mogen worden. Als je soms ziet wat voor gestuntel er voorbij komt, of hoe men klakkeloos onder bruggen door vaart waar de oranje lamp al uit is. Soms heel lachwekkend, soms ronduit gevaarlijk.
We varen eigenlijk alleen rond Amsterdam, maar om daar te komen moet ik een klein stukje Amsterdam Rijnkanaal pakken. En daar is het toch wel fijn als je minimaal 20pk hebt als je even door de golven van zo'n 135mtr bak moet :)

In Nederland is een vaarbewijs volgens mij verplicht als je boot sneller kan dan 20 km/u, of langer dan 15 meter. Alles daaronder is vaarbewijsvrij dacht ik.

En stom, gisteren vergeten om te kijken wat voor accu er nu in zit. Einde van dit seizoen haal ik hem er ook maar uit, en thuis aan een druppelladertje.
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

tja nu heb ik nog een belangetje in deze naast de eerste foto in het topic..Foto door mede forumlid gemaakt bij Lekkerkerk dacht ik op de Lek.
Amsterdammetje slepertje , met een prachtige MK en volledig geoutilleerd om zelfstandig wonend de winter door te komen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5647
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Henry82 schreef: 12.06.2023 - 16:40 Vlaggetje is inmiddels vervangen door een maatje groter met gestikte kruisjes, wil toch een beetje netjes voor de dag komen :)
En is ook een hele fijne boot. Stuurt lekker, en echt prima zitruimte voor 6-7 volwassenen. Tafeltje kun je eruit halen, en omvormen tot zonnebed. Vooral met hete dagen een genot, met die redelijk hoge rugleuningen liggen de dames dan aardig beschut.
De boot oogt ook ruim. Kan je met wat familie of vrienden lekker het water op. Paar biertjes of gekoeld flesje rose mee.
Heeft deze in de flanken nog extra bergruimte?
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6930
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Hier hangt mijn sloepje nog in de kraan voor tewater lating dit voorjaar.
IMG_9396.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4097
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Hé Teebee, dat is een heel aardig sloepje en ziet er mooi strak uit.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1357
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Wat blijft dat een prachtig schip die Weco, schitterende lijn!

Urb; Ja heel veel bergruimte zowel voor als achterin. Als ik kijk wat er allemaal in ligt is het een halve camper :D
Voorin is het gedeelte waar mijn vrouw zich druk om maakt, en achterin heb ik m'n spulletjes, brandstof etc. liggen
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

leuk die sloepen.... echt waar, maar ik ben meer van de schip-achtige vaartuigen zeg maar... :lol:
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6930
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Bover schreef: 13.06.2023 - 13:41 leuk die sloepen.... echt waar, maar ik ben meer van de schip-achtige vaartuigen zeg maar... :lol:
:lol: ik kan achter mijn huis max 20m lengte kwijt en die wordt nu grotendeels in beslag genomen door de sloep en een open zeilboot (Randmeer Classic). Diepgang max 2m. Voor recteatie-vaart voldoet deze ‘vloot’ 😄
Kids willen nog vrije toegang tot de zwemtrap.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

HaTeebee, je bent vlooteigenaar...Frieslan he :happy:

Op de foto de moderne manier hulpmiddel tijdens het varen tegenwoordig. Ik ken de Westerschelde tussen Hansweert en Terneuzen redelijk goed, echter met dit hulpmiddel kom je toch een eind als zicht ietsje beperkter wordt, je vaart op je GPS van boei naar boei, maar geef mij maar een echte radar. ;
( die app is ongeschikt om radar te vervangen bij slecht zicht). een goede kaart vanzelfsprekend een must aan boord.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1357
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Mooi he die appjes. Ik gebruik ze ook, vooral om te kijken of ik onder een brug door kan als ik hem niet ken, of om de bedieningstijden te zien. Hier in de stad ken ik de bruggen allemaal wel inmiddels, en weet ik precies welke ik wel en welke ik niet onderdoor kan.

En dan de marifoon er naast leggen, en lekker meeluisteren met al het berichtenverkeer op het IJ en de rondvaart. Heerlijk! :)
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Nou Henry je hebt een mooi vaargebied en achterland richting Gouda is ook mooi toch. Verstandig dat je een marifoon hebt...

Met slepertje die ik opgehaald had in Kornwerd toen binnendoor Noord Holland gevaren langs Alkmaar Heerhugowaard en Adam, Gouda, totdat een onaangekondigde stremming werkelijkheid werd en toen weer terug Adam en via Amst Rijnkanaal naar Gent.

Foto in e buurt van Middenmeer
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1357
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Dat zijn mooie tochten, en een heel avontuur lijkt me zo. Adam Rijnkanaal is wel een klotsbak, maar vind het altijd wel grappig om daar doorheen te gaan richting Weesp.
Marifoon heb ik eigenlijk niet echt nodig hoor, maar vind het vooral leuk om mee te luisteren. Certificaat heb ik wel netjes gehaald, maar dat was een eitje
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

ik heb nog marifoon certificaat van 1982. De foto erbij zal ik je besparen ha ha
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2960
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

....een eitje, als je liefhebber bent :)
Net als Volvo-apps...... als je er in thuis bent. (ben ik ook pas sinds 2 jaar)

Wat is dit nu?
Waterkaarten app's (ja ja, I know....)

Waar is de tijd gebleven:
zeekaart(en)
c135 zeekaart.jpg
ook electronisch
c147 kaart van Ria de Camari.jpg
radar om te navigeren (paralel index om niet te dicht langs ........)
c148 Paralel Index navigeren.jpg
radar is echt noodzakelijk in drukke scheepvaartroutes (met regenbuien in beeld en met AIS)
c252 buien op radar.jpg
Ik vaar niet meer
maar ga zoals het topic ongeveer luidt, nog wel steeds met de Volvo naar de schepen (om te kijken)........
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1357
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Ik heb ooit een begin gemaakt met een thuiscursus vaarbewijs 2. Dat heb ik al helemaal niet nodig, maar hebben is hebben toch?
Maar dat was wel een stukje pittiger dan VB1. Door tijdgebrek helaas mee gestopt, maar heb alle spulletjes nog wel liggen zoals oefenkaarten enzo.
Mocht ik me ooit weer eens gaan vervelen, pak ik het misschien wel weer op.

Maar eerst hopen dat het een lange lekkere zomer blijft, zodat we nog even lekker wat uurtjes op het water kunnen vertoeven.
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2960
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Henry,
toen jij in ander topic die foto van je varende sloep / Amstel / Carre / brug plaatste,
moest ik denken aan eerste keer naar zee, opleidingschip "Prinses Margriet"
Vertrek Amsterdam, leerling 1e klas zeevaartschool en wist van 'toeten noch blazen',
....nee nog geen uniform toen, kwam pas 3 jaar later....
1974 (zal foto monsterboekje maar niet plaatsen)
Scherm­afbeelding 2023-06-12 om 11.00.03.jpeg
Toch leuk, als je bedenkt, dat je vele jaren later toch als zogenaamde opper (1e stuurman) in een aflosregeling op een ander opleidingschip mocht varen.......
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door mees op 14.06.2023 - 11:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ha de opleidingsschepen, nu gaan we echt los in het topic... :lol:
Zeevaart heb ik niet gedaan maar papieren in de praktijk gehaald voor de Binnenvaart kapitein en wel gastdocent geweest op de binnenvaart opleiding schepen ooit..

Een 'buurman' vertelde mij toen dat ongeveer zo ging aan boord:

Eerste maanden boenen, afwassen, aardappels schillen, machinekamer schoonhouden, roest roest en nog een keer roest bikken, loodmenie; dek verf, boenen en dan kwam de echte opleiding de kaarten, koers uitzetten, sturen, commando bij vastmaken
Mees je bent gevormd tot een echte man... :-D

Maar zonder gekheid, het was toch echt wel wat die Zeevaart school....Mees: Bestaat Vlissingen nog of ben jij elders geweest?
Mees is die waterkaart van "buiten" Barcelona?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2960
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

.... Gevormd tot een echte...
Welnee Bob.
Als ik zie wat forummers hier voor elkaar krijgen....
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Algemeen”