Pagina 1 van 1
Ervaring AWD V70R 98
Geplaatst: 18.10.2006 - 15:16
door Peter Bant
Ik wil graag een V70R AWD 1998 aanschaffen. Nu heb ik vaker gehoord dat de aandrijflijnen naar achteren toe nogal vaak stuk gaan. Dit kost een vermogen om te herstellen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Geplaatst: 18.10.2006 - 15:19
door CeeBee
Komt wel vaker voor ja, komt voor als de banden meer als 2mm profieldipete verschil hebben onderling,dan klopt de omtreksnelheid niet meer, en wordt er zo terug geregeld om aan de goede waardes te komen dat de boel veel te snel slijt.
Geplaatst: 18.10.2006 - 15:28
door Marcel
Komt inderdaad voor, maar wanneer je de profieldieptes in acht neemt voorkom je dit.
Geen reden om AWD te laten staan.
Geplaatst: 18.10.2006 - 17:12
door CeeBee
Staat nog een nieuwe visco koppeling op MP, kost nieuw €1350.00, zonder inbouw..............
Geplaatst: 16.01.2007 - 20:40
door fransb85
rijstijl is natuurlijk ook belangrijk, geen enkele auto wordt beter van aftrappen, en al helemaal niet als er een kwetsbare viscoaandrijflijn aanhangt ('t is nu eenmaal geen landcruiserkwaliteit). het systeem is toch min of meer 'los' ontworpen, en helemaal als je meer pk's en een straffer onderstel aan je R geplempt hebt omdat je denkt dat een volvo een pure racebak moet zijn geef je de aandrijflijn enorm op z'n donder. inderdaad, profieldieptes in de gaten houden, ook geen stoeprandjes pakken natuurlijk. toch vind ik het principe van een voorwielaangedreven gillende turbomotor intens geinig, het heeft iets om met 100 kmh terug te schakelen en te voelen dat je spint

maar als je graag al je Nm-metjes in één keer kwijt wil en ook op natte dagen wil kunnen rijden is AWD wel lekker.
Geplaatst: 30.01.2007 - 11:06
door olaf
Beste Peter,
Ik ben zelf bezitter van een v70 r awd, en kan je melden dat het geweldige auto's zijn.
Echter zoeken naar een echte (lees niet misbruikt en orgineel) valt zwaar tegen.
Zo heb ik er diverse gezien en gereden en wat mij verbaasde was dat ze zich allemaal anders gedraagde zoals rauw geluid en opgekrikte turbo druk etc,etc.
Ik denk dat het verstandig is als je zoekt naar een modeljaar 2000 en een goede aankoopkeuring eraan waagt.
ps modeljaar 2000 heeft (iets) meer vermogen, 2 orgineel uitlaten (iets dieper geluid)
blauw klepdeksel (hydr.)
en in automaat versie ander type.
groet,
Olaf
Geplaatst: 29.03.2007 - 21:18
door marc 1
ik heb na het lezen van dit artikel misschien een domme vraag maar is het niet veel gemakkelijker om bij een defect aan het awd systeem de gehele aandrijflijn naar de achterwielen te verwijderen. dit voorkomt problemen voor de toekomst. ik weet je koopt geen awd om het vervolgens te "amputeren" maar vaak is een awd iets meer voorzien van opties en altijd van een turbomotor. gaarne reacties.
Geplaatst: 29.03.2007 - 21:56
door Ben
Heb je je al ingelezen op
www.volvo850forum.nl
Daar zijn verschillende AWD's met ervaring.
awd syteem
Geplaatst: 30.03.2007 - 09:31
door olaf
Ik maak me niet zo druk meer over het wel of niet stuk gaan van het awd systeem.
Bij mij heeft de auto nu 245000 kilomter gereden en het awd systeem in nog steeds in perfecte conditie.
Het enige is dat ik de banden van voor naar achter (en terug) om de 8000 kilometer omzet. Dit kost 45 euro.
Verders geld dat je de banden druk goed controlleerd (2.5bar).
Al met al veel spook verhalen, en dat terwijl het rijden met een 4 wiel een groot plezier is.
tip: stikstof in alle banden doen.
verders geld behandel je auto met liefde en respect.
groeten
Olaf
