Pagina 1 van 3

Slechte ervaring met KWIKFIT!!!

Geplaatst: 18.10.2006 - 21:32
door Siebert
Tijdje gelEen probleem met remmen. Moest een paar keer pompen voordat ik druk had. Remolie was erg donker, blokken waren goed, tijd voor nieuwe remolie dus. Auto 's ochtends voor het werk neergezet bij KwikFit vestiging [color=#FF0000]Zwolle Zuid[/color], probleem kenbaar gemaakt, opdracht gegeven tot verversen remolie. Alles prima, zouden bellen als de auto weer klaar stond. 's Middags auto weer opgehaald met "nieuwe" remolie.

Probleem was echter niet verholpen, waarschijnlijk waren dan blokken versleten of ik was toe aan nieuwe schijven. Na twee dagen neergezet bij ander garage bedrijf, Brakke te Zwolle; wat bleek; hele remolie NIET VERVERST!!!! Ze hadden er dus niks mee gedaan!! Uiteindelijk na veel vijven en zessen terplekke remolie ververst waar ik zelf bij was...


Kortom: [color=#FF0040]NOOIT MEER NAAR KWIKFIT!!!!!!!!!![/color]


mods edit:
titel aangepast

Geplaatst: 18.10.2006 - 21:35
door Alex
Mja.. dat is toch wel algemeen bekend al dacht ik? :)

Geplaatst: 18.10.2006 - 21:43
door CeeBee
Had je dus zelf mee moeten beginnen.

Geplaatst: 18.10.2006 - 21:44
door Edwin
Siebert schreef:Tijdje gelEen probleem met remmen. Moest een paar keer pompen voordat ik druk had. Remolie was erg donker, blokken waren goed, tijd voor nieuwe remolie dus. Auto 's ochtends voor het werk neergezet bij KwikFit vestiging Zwolle Zuid, probleem kenbaar gemaakt, opdracht gegeven tot verversen remolie. Alles prima, zouden bellen als de auto weer klaar stond. 's Middags auto weer opgehaald met "nieuwe" remolie.

Probleem was echter niet verholpen, waarschijnlijk waren dan blokken versleten of ik was toe aan nieuwe schijven. Na twee dagen neergezet bij ander garage bedrijf, Brakke te Zwolle; wat bleek; hele remolie NIET VERVERST!!!! Ze hadden er dus niks mee gedaan!! Uiteindelijk na veel vijven en zessen terplekke remolie ververst waar ik zelf bij was...


Kortom: NOOIT MEER NAAR KWIKFIT!!!!!!!!!!
Alex schreef:Mja.. dat is toch wel algemeen bekend al dacht ik? :)
Inderdaad, is algemeen bekend, maar er is natuurlijk niets op tegen voor een ieder dit proefondervindelijk zelf te ervaren..... :wink:

gr. Edwin. 8)

Geplaatst: 18.10.2006 - 21:45
door Siebert
Waarmee moeten beginnen????

Geplaatst: 18.10.2006 - 21:47
door Siebert
Hoe kunnen zulke ketens dan blijven bestaan of nemen ze mensen die niet eenklein beetje verstand van auto's hebben gewoon vreselijk in de zeik???

Geplaatst: 18.10.2006 - 22:16
door AGB
Heren,

De naam van het bedrijf in questie geeft toch eigenlijk al aan dat je voor olieververssen niet daar zou moeten zijn maar gewoon bij de dealer.....

Mijn banden doen ze altijd prima en met wat overreding zijn ze ERG goedkoop.

Groet,


Dries

Geplaatst: 18.10.2006 - 22:39
door Hans
Zelfs voor banden zijn ze te duur. Is ook in vele testen al gebleken.
Maar dit slaat alles. Heb je een verklaring van de dealer? En ga je daarmee naar Kwitfit?
Ik begrijp dat je een groot gevoel van onmacht en wraakgevoel hebt nu...begrijpelijk. Maar ik zou ze er wel mee confronteren, en desnoods hogerop spelen.

Geplaatst: 18.10.2006 - 22:44
door Siebert
Ik heb de filliaal manager ermee geconfronteerd, en die heeft het uiteindelijk goed opgelost door alsnog toe te geven dat zijn werknemer fout was (natuurlijk niet in deze bewoording), en zelf ter plekke in mijn aanwezigheid de olie alsnog te verversen.

Het "hogerop" zoeken kost naar mijn idee alleen maar een boel negatieve energie en haalt weinig uit. Ik vertel het voorval maar aan iedereen die het wil horen, in de hoop mensen te behoeden voor deze malafide praktijken.

Mij zien ze er in iedergeval NOOOOIT weer!!

Geplaatst: 19.10.2006 - 10:49
door Hans
Dan heb je je gram gehaald. Helaas zijn deze praktijken niet typerend voor Kwikfit alleen. Het schijnt schering en inslag te zijn.
Door naar een dealer of een goede specialist te gaan kun je dit soort toestanden niet uitsluiten maar het risico erop heel fors reduceren.

Walgelijk trouwens dat met iets als een remsysteem zo nalatig wordt gedaan.
Ik heb bij Kwikfit eens nieuwe banden laten monteren en werd ook meteen gewezen op het feit dat mijn remschijven en blokken versleten waren.
Ze waren iets dunnen ja, maar versleten, nee ach ja..zo trekken ze veel mensen toch wel geld uit hun zak.

Mijn Volvo 144 bracht ik eens voor een remmentest (hoe kreeg ik het verzonnen), trapt die klojo met al zijn lompheid de koppelingskabel dwars doormidden. Werd de wagen naar buiten geduwd en met een "sorry"kon ik weer zien hoe ik de boel naar huis kreeg...

Geplaatst: 19.10.2006 - 11:07
door Marcel
Zoals Hans al geschreven heeft, geef een paar centen meer uit en ga naar de dealer. Het geeft geen garantie op het voorkomen van dit soort toestanden maar maakt de kans wel een stuk kleiner. Wat mij het meest aanspreekt is dat de dealer zich verantwoordelijk voelt voor het welzijn van mijn auto. Discussie over uitgevoerde werkzaamheden is er dan ook niet.

Geplaatst: 19.10.2006 - 11:53
door J
En op de vraag hoe dit soort organisaties kunnen blijven bestaan,
er zijn een hoop mensen die hier voor gaan, blijkbaar.

Als voorbeeld, waarom bestaat een becam?, waarom kopen mensen vaatwasser op afbetaling bij de ach- en weekamp?
enz. enz

Geplaatst: 19.10.2006 - 16:08
door Kweep
Kreeg bij de vrienden van Kwikfit eens mn lekke band als gerepareerd mee, of ik hem er zelf onder wou doen, want daar hadden ze geen tijd voor...

De schroef bleek er nog in te zitten...

Probleem zit m denk ik grotendeels in een stuk motivatie wat bij filiaalbedrijven ontbreekt en waar franchisers en zelfstandigen wel van weten wat het is... ben sindsdien voor banden tevreden klant bij Profile. Ik betaal er vast wel eens meer dan elders, maar wordt er altijd goed en snel geholpen en dat is me ook wat waard.

Geplaatst: 19.10.2006 - 16:15
door V480-S60
Ik ga geen waarde oordeel vellen over K-F. Maar veel staat of valt met het personeel en de bedrijfsleiding.

Nu kwam ik vroeger in een filiaal waar een familielid bedrijfsleider was. Ook als hij er niet aanwezig was als ik langskwam voor bijvoorbeeld banden werd ik netjes geholpen en kreeg waarom ik vroeg. Dat familielid had er gewoon goed de wind onder en zijn personeel wist wat er gebeurde als er klachten kwamen. (negatieve beoordeling en geen salarisverhoging, bij meer klachten binnen bepaalde tijd ontslag)

Ik weet niet hoe het nu met dat beleid is, K-F is voor mij niet naast de deur en ik ga naar de dealer voor onderhoud. En dat familielid kom ik nog maar amper tegen.

Geplaatst: 19.10.2006 - 21:44
door leonp
http://kassa.vara.nl/portal?

zoek eens op 'kwik fit' :):)

Geplaatst: 20.10.2006 - 10:52
door JTB
Ik heb dat ook ooit gehad met mijn BMW, ik was daar voor een nieuwe einddemper. Halverwege komt de monteur na me toe met de mededeling meneer uw remblokken achter zijn helemaal weg. Ik wist dat ze voor op waren, maar remblokken kan ik prima zelf vervangen en had de remblokken al besteld. De monteur uiteraard meteen, wij kunnen ook de rmblokken achter meteen vervangen hoor. Ik zei, laat maar even zitten, ik doe dat zelf wel.

Dat weekend zou ik de blokken voor vervangen, nadat dit gebeurt was meteen maar blokjes voor achter gehaald, achterwiel eraf en...

bijna nieuwe blokjes... Andere wiel eraf, zelfde verhaal. Dus uiteindelijk de blokjes maar weer ingeleverd. Maar dat was dus mijn slechte ervaring met KwikF*ck.

Geplaatst: 22.10.2006 - 23:15
door Taeke
KwikFit verschilt echt enorm per filiaal. Die in Leidschendam heeft meerde keren keurig werk geleverd toen ik nog een Alfa 155 had.

In Utrecht hebben ze een keer mijn handremkabel gesloopt en in Leiden waren ze de vuldop vergeten terug te schroeven na verversing vd. motorolie :?

Geplaatst: 22.10.2006 - 23:51
door Barry (Grillmeister)
Nou woon ik al 35 jaar in Leidschendam maar waar nu de Kwik fuck zit, geen flauw idee???

Groet Barry

Geplaatst: 23.10.2006 - 15:22
door cgraaf
Tja,

Het is me ook een keer overkomen... ik kwam bij de kwikfit voor een nieuwe midden- en achterdemper. Nadat ze deze gemonteerd hadden, rammelde de zaak aan het einde van de straat al! Ik de dag erna terug. Ze zouden er even naar kijken, en er werden nieuwe rubbers geplaatst. Toen ik wederom thuis kwam, en toch wel even nieuwsgierig was waarom de boel nog steeds rammelde en daarom maar eens met mijn kop onder de auto keek, bleek dat ze gewoon het oude rubber hadden laten zitten, en er een tie-rap (spelling...?) omheen gedaan hadden. Ik ben naar de volvo dealer gegaan en heb daar een goeie demper laten plaatsen: "maar ik wil de oude demper mee naar huis!". De oude nieuwe demper is terug gegaan naar Kwikfit: na veel gesteggel kreeg ik mijn geld terug. Maar dat kostte wel heel veel moeite! Dat was tevens de laatste ervaring daar.

Nooit meer heen dus!

Grtz,
Chris

Geplaatst: 23.10.2006 - 18:33
door Ramon&Ramon
als je niks anders meer kunt,kun je altijd bij kwik Fit gaan werken!