Apple CarPlay V70/XC70 - Deze zou ik wel willen.

maxwicky
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06.05.2019 - 22:11

Kremersino heeft toegezegd de software aan te passen en te sturen zodat de keypad en knop het doen. Hopelijk kunnen ze de scrollknop aan het stuur ook aan het werk krijgen.
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Netjes van ze, ze proberen wel tot een oplossing te komen.
Het zou ook moeten werken, tenslotte werkt het bij ons ook.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
maxwicky
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06.05.2019 - 22:11

Zeker zeer netjes van Kremersino.
Ze doen er alles aan om te helpen.
Ik hou jullie op de hoogte. Het werkt wel mooi met google assistant: "speel coldplay op spotify" en voila....
maxwicky
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06.05.2019 - 22:11

Helaas lukt het Kremersino niet om software werkend te krijgen voor de V40.
Ik zie op Aliexpress in hun shop dat ze de tekst inmiddels hebben aangepast en er geen V40 meer benoemd wordt.

Dat wordt helaas terug sturen.
Welk merk ervaringen hebben jullie met een V40 en werkend stuurwielbediening?
Motrade heb ik gevonden, een aanrader ?
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Zou moeten werken heb de zelfde.
20210323_153340.jpg
20210323_153352.jpg
20210323_153401.jpg
20210323_153408.jpg
20210323_153444.jpg
20210323_153510.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Staan de pinnetjes aan de achterzijde van je kastje op de Volvo stand? Bij je handleiding geven ze aan hoe ze moeten staan.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
maxwicky
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06.05.2019 - 22:11

Ik denk dat ik een nieuwer kastje heb ontvangen. Er zitten geen pinnetjes op, ik had dat inderdaad ook gevonden op google.
Athome
2nd Gear member
Berichten: 178
Lid geworden op: 15.07.2017 - 19:01

Kan iemand al meer vertellen dan wat er op de afgelopen pagina's geschreven is.
Ik heb ook interesse in deze module. Het gaat dan om Android Auto.

Ik las dat de bediening via Android Auto minder soepel gaat dan Apple Carplay.
Wat kunnen gebruikers hierover vertellen ondertussen.
Volvo V60 PiH Summum MY14
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Heb geen ervaring met Apple Carplay maar vind Android goed werken, weinig problemen mee.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Ik heb 'm ook besteld ondanks dat de S80 niet in het lijstje met compatibele types staat. Kremersino heeft bevestigd dat mijn auto aan de voorwaarden voldoet (aux, wereldbolletje en spraakbediening). Een andere klant van hun heeft het werkend in een S80 en aangezien de S80 gewoon een V70-sedan is met hetzelfde infotainmentsysteem durfde ik de gok wel te wagen. Rond 13 mei wordt het pakketje verwacht, het resultaat zal ik hier posten.
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Gebruik sensus alleen nog voor de telefoon, werkt net wat beter en ook samen met het systeem. Verder alles via Android Auto Navigatie (Sygic) en Muziek (My tuner Pro of Tunein en Spotify)
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Hendhevik
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11.04.2021 - 03:11

Beste leden,

Ik wil ook graag Apple CarPlay hebben in mijn Volvo V60 2015, maar heb nauwelijks kennis om dit apparaat te installeren. Is iemand bereid om dit voor mij te doen? Graag een PM bij interesse.

Alvast dank
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Ik heb de box ook binnen. Bij de installatie al de eerste teleurstelling: het display start niet meer op. Alles dus maar weer uitgebouwd en terug naar origineel. Contact gezocht met KremerSino. Helaas geen reactie op mail en het supportformulier op de website. De chatfunctie staat al geruime tijd offline. Uiteindelijk maar via Aliexpress contact gezocht en jawel : vrij snel een reactie. China is toch een wat minder fijn land qua overheid, dus mail -en chatverkeer wordt vaak geblokkeerd. Whatsapp ook en de enige chatapp die bruikbaar is is WeChat (> miljard gebruikers in Azie!). Helaas heb ik geen zin om de Chinese overheid in mijn telefoon toe te laten. Als alternatief bood Michael van KremerSino de chatfunctie van Skype aan. Hij vroeg me om een video te maken van de box in aangesloten toestand en wat er wel of juist niet gebeurt bij opstarten. De hele shit dus weer ingebouwd (ik kan inmiddels de middenconsole met mijn ogen dicht demonteren...) en alles op video vastgelegd. De video geupload naar mijn Pcloud-account en de link daarnaar gedeeld via Skype. En de boel weer teruggebouwd naar origineel. Letterlijk 5 minuten nadat alles er weer in zat kreeg ik een reactie uit China. Er deed zich een inmiddels bekende bug voor waardoor het display geen opstartsignaal krijgt. Dit zou tijdelijk op te lossen zijn door een geschakelde 12 volt naar de ACC-draad van de box te leggen. Je raadt het al: dashboard weer opengemaakt, de hele rambam weer ingebouwd en een geschakelde 12V aangesloten. En dat werkte. De box en het display starten keurig op en Carplay werkt perfect, ook draadloos. Helaas werkt mijn aftermarket achteruitrijcamera nog niet. De box kan kennelijk het CANbus signaal van het inschakelen van de R niet detecteren. De frontcamera werkt dan weer wel, hetzij niet automatisch (geen detectie D signaal van de automaat). KremerSino heeft gevraagd of ik bereid ben mee te werken aan de oplossing van deze bugs. De sturen me een CAN-datareader waarmee ze de boel kunnen gaan ontcijferen en oplossen. Het is wel bijzonder dat bij veel andere Volvo's o.a. de V70 van hetzelfde bouwjaar alles wel werkt. De S80 is alleen in vorm anders, qua techniek zouden beide modellen gelijk moeten zijn.
Maar voorlopig kan ik vooruit en zonder camera overleef ik het ook wel een tijdje. Het is een verademing om TuneIn nu werkend te hebben en niet afhankelijk te zijjn van de brakke Sensus-apps. Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Zeker weten de muziek app's werken prima, en de navagatie is ook beter.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
reinberto
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 22.09.2013 - 17:38

Ook ik heb de betreffende iSmart unit van Kremersino.com besteld na het lezen van dit en andere topic(s).

Over het algemeen ben ik best tevreden met de werking van het systeem. Ik gebruik zelf enkel android auto.

Wat pluspunten en minpunten:
+ Het opstarten is lekker vlot, voordat ik de straat uit ben is android auto al verbonden en de muziek draaiende.
+ Navigeren is echt top.
+ Achteruitrijcamera heb ik nu kunnen retrofitten.
+ Google assistent werkt beter dan verwacht met verschillende spraakcommando's zoals navigeren, muziek keuze of whatsappjes sturen naar mensen.
+ Het geeft de auto een wat modernere uitstraling in mijn optiek.

+-- Gebrek aan touchscreen is soms wat lastig, maar persoonlijk vind ik met de knoppen draaien niet heel hinderlijk.

-- De installatie was wat langer dan 1u zoals aangegeven. In de uitleg werd aangegeven 2 schroeven voor de middenconsole, maar ik was al 8 schroeven verder voordat ik de boel los had.
-- Bellen is inderdaad een kleine issue. Uitgaand bellen werkt prima, echter voor mij is het volume van het gesprek veel te laag, als ik 80 rijd dan kan ik de andere kant nauwelijks horen. Hier heb ik nog geen oplossing voor. Gebeld worden is een issue, andere kant hoort mij prima maar ik hun niet.
-- Ze hebben geen duidelijke lijst met beschikbare knoppen. Zodoende zocht ik naar een home-knop, maar in dit topic lees ik dat de 8 knop op de middenconsole de home-knop zal zijn. Dit moet ik nog proberen.

Onder aan de streep een prima systeem voor het geld en kan ik het zeker aanraden aan mensen die zo'n oplossing zoeken (en niet teveel telefoneren).

Sidenote/tip voor mensen die een achteruitrijcamera retrofitten:
Maak gebruik van de geschakelde 12v welke links in de kofferbak zit. Initieel gebruikte ik stroom van de achteruitrijd verlichting, maar hier gaan canbus signalen overheen en stoort met de camera en iSmart unit. Oplossing: camera permanent voeden op de geschakelde 12v en signaal draad van achteruitrijd lampje naar een relais en dat door verbinden aan de iSmart unit. Storingsvrij en werkt perfect.
Volvo S60 T4 Polestar optimised r-design 2020
Volvo S60 Summum D4 2015
Volvo V40 Momentum Business D4 2014
Volvo V40 Momentum D2 2013
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

ff ter aanvulling, je kan ook je eigen telefoonverbinding blijven gebruiken werkt ook goed, via ext. toets in gedrukt houden, na gesprek kan je terug naar AA auto
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
wormpke
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: 11.02.2016 - 10:48
Locatie: Genk

Ah tof, hier vind ik dan toch het antwoord over het aansluiten van een camera op de 12V in de koffer. Kan je zeggen welke kabel ik waar op moet aansluiten als ik mijn camera binnen krijg? En hoe je die 12V socket lost krijgt?
Dit is de uitleg die ik heb gekregen over het bekabelingsschema: LINK

EDIT, ik ben een grote fan van zo'n HUD maar de basis ervan vind ik nogal groot. Als die subtieler was dan kocht ik er ook eentje.
Bedankt voor je uitleg alleszins betreffende de installatie!
V70 2.0 D3 estate 2014 Bright silver metallic
V40 1.9D estate 2001 Atlantic blue
C70 T5 coupe 1998 Cassis metallic
960 3.0 24V sedan 1991 Tropic green
Gebruikersavatar
reinberto
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 22.09.2013 - 17:38

vankol schreef: 25.08.2021 - 18:15 ff ter aanvulling, je kan ook je eigen telefoonverbinding blijven gebruiken werkt ook goed, via ext. toets in gedrukt houden, na gesprek kan je terug naar AA auto
Dus zodra je gebeld wordt switch je dan terug naar sensus en dan pakt hij goed op? Of gooit hij dan de telefoon audio via bluetooth naar de android auto en dat hoor je dan weer via de aux input?
Of zeg ik nou gekke dingen haha.
Volvo S60 T4 Polestar optimised r-design 2020
Volvo S60 Summum D4 2015
Volvo V40 Momentum Business D4 2014
Volvo V40 Momentum D2 2013
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

reinberto schreef: 31.08.2021 - 14:56
vankol schreef: 25.08.2021 - 18:15 ff ter aanvulling, je kan ook je eigen telefoonverbinding blijven gebruiken werkt ook goed, via ext. toets in gedrukt houden, na gesprek kan je terug naar AA auto
Dus zodra je gebeld wordt switch je dan terug naar sensus en dan pakt hij goed op? Of gooit hij dan de telefoon audio via bluetooth naar de android auto en dat hoor je dan weer via de aux input?


Of zeg ik nou gekke dingen haha.
Je maakt een switch naar bluetooth sensus, het grappige is dat bij einde gesprek via android auto je muziek weer opgepakt word. (AA blijft op achtergrond actief)
En met de EXT toets switch je je beeldscherm weer op AA. Werkt goed en je bent beter verstaanbaar via Sensus telefoon.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
reinberto
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 22.09.2013 - 17:38

vankol schreef: 31.08.2021 - 18:21
reinberto schreef: 31.08.2021 - 14:56
vankol schreef: 25.08.2021 - 18:15 ff ter aanvulling, je kan ook je eigen telefoonverbinding blijven gebruiken werkt ook goed, via ext. toets in gedrukt houden, na gesprek kan je terug naar AA auto
Dus zodra je gebeld wordt switch je dan terug naar sensus en dan pakt hij goed op? Of gooit hij dan de telefoon audio via bluetooth naar de android auto en dat hoor je dan weer via de aux input?


Of zeg ik nou gekke dingen haha.
Je maakt een switch naar bluetooth sensus, het grappige is dat bij einde gesprek via android auto je muziek weer opgepakt word. (AA blijft op achtergrond actief)
En met de EXT toets switch je je beeldscherm weer op AA. Werkt goed en je bent beter verstaanbaar via Sensus telefoon.
Oké! Klinkt goed en simpel. Ga ik uitproberen thanks!
Overigens, bij mij is de telefoon ook verbonden met de iSmart box als zijnde een carkit, zou ik dat moeten uitschakelen denk je (zodat ie met iSmart alleen verbind als media apparaat)? Of zal AA dan niet meer werken?
Volvo S60 T4 Polestar optimised r-design 2020
Volvo S60 Summum D4 2015
Volvo V40 Momentum Business D4 2014
Volvo V40 Momentum D2 2013
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”